Blog

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-10-17

Sajnos az egyik eltűnik de a másik szépül tőle. Egy szarvast fogott sötétkék 156sw áldozta magát fel,így sikerült jó áron hozzájutnom pár dologhoz Sziszkócartársnak köszönhetően.Mint pl. vízlehúzógumik, csomi lámpa,hátsó ablaktörlőmotor és légszűrőház.Amit szombaton el is hoztam tőle,innen is nagy köszönet érte! Már a vízlehúzók és a lámpa a helyén a többi majd folyt.köv.

>> SzervizTamás146 // Alfa 156 Sw // 2016-10-17

Km állás: 212405

Nos az autó megvétele után egyből nem tudtam anyagi okok miatt vezérlést cserélni így 4000 ezer km-t még mentem vele ,de most ez is el jött .Hála az égnek van egy jó ismerősöm aki a Honda motoromat szervizeli aztán neki van kedvezménye kb 40 % egyik autósboltban így olcsóbban tudtam hozzájutni jó alkatrészekhez .Mindenből törekedtem minőségit venni ,szóval nem dayco meg ilyenek hanem Gates vagy Continentál .Tehát ami meg lett véve első körben :) :
1.Hoszbordás Szíj (Égszíj más néven )
2.Feszítőkar a hosszbordászíjhoz mivel már nem a fém volt benne hanem műanyag így az is cserélve lett ! (Utángyártott ugyan úgy műanyag görgős....)
3.Vezérműszíj készlet Természetesen ez is GATES : ez tartalmazta a vezérműszíjat a vezető és a feszítőgörgőt + a vízpumpát
4.Monroe Lengéscsillapítók egyenlőre csak hátra + a hozzá tartozó csavarok mivel ami át megy a lengéscsillapítón az általában berohad és el kell vágni csak úgy lehet cserélni.
5.Fagyálló folyadék 3 Liter + Desztillált víz 5 Liter
6.Olajválasztásból most a Castrol Magnatech 5w40 választottam mert castrolt még nem használtam .Biztos helyről van ez nem hamisítvány .Mert manapság az olajakat is hamisítják úgy hallottam. Ehhez olajszűrő.
7.Levegőszűrő + pollenszűrő
8.Hátsó stabilizátor rúdban szilentek cseréje
Szerelés 12 ezer forint baráti áron ! Zoli bácsinál :) Utána autó mosatás 1500 ft + kitakarítottam (porszívóztam törölgettem ,meg le szilikonoztam belül a műanyagokat meg a gumikat .Összesen a költségem :------>110040Ft

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-10-07

1-2 hónappal ezelőtt diagnosztizálta Csöri mester, hogy a porlasztócsúcsok alatti réz tömítés már nem az igazi és sajnos odáig halogattuk a cserét, míg észre nem vettük, hogy az egyik hengernél már sziszeg, kifúj a kipufogógáz. Le is adtam az autót Várpalotán és meg is dolgoztatta a fiúkat, mert nem akartak megindulni a porlasztócsúcsok egykönnyen. 1,5 nap után a 4 csúcsból 3 adta meg magát, de a 4. meg sem moccant.
Így csak 3db tömítőgyűrű lett kicserélve, a 4. maradt a helyén, természetesen tesztelve a tömítetségét. Hát iszonyat jó hangja lett ismét az autónak. Ha a 4. is cserés lesz, akkor pedig majd izgulunk, hogy meginduljon az is.

Ha már ott jártam kapott friss váltóolajat is, mert a váltó ugyan tökéletes, picit keménynek éreztem néha. Most ez is újra a régi.

A tél közeledte miatt pedig kapott egy új motorvédő alsó burkolatot az autó, mert a régi már szanaszét volt szaggatva.

Km.: 210800

Köszönöm innen is a remek munkát a Csörgő családnak!

 

A vásárlás napja előtt 1 héttel sikerült először megnéznem az autót, és hát nagy benyomással volt rám. Az autó Németországból származik, ott 160 ezer km-ig szervizkönyves, most 205 ezer van benne, rengeteg extra, amik működnek is, a motor gyönyörűen ketyeg, és teljesen gyári állapot! Amore tag volt az előző tulaj, látszott az autón, foglalkozott vele, megnéztem ezelőtt nem keveset de sajnos mind elhanyagolt volt. Ezután egyik kollégámmal is elmentünk "megszakérteni" az autót, ő is rábólintott. Így az autót meg kellett vennem! Nem volt mit tenni. Azóta eltelt egy hét, és az autó már most a szívemhez nőtt! Egy 2/B Punto után ég és föld. Péntekre beszéltem időpontot Grósz Ferivel, ahol a jelenleg felmerülő gondokat / általam szükségesnek tartott karbantartásokat végzik el az autón. Vezérléscsere, váltóolaj, termosztát, izzítógyertyák (motorolaj és szűrők vásárlás előtt lett cserélve). De lesz majd közben fejegység csere. Elsőre ennyi dolog merült fel, de lesz még mit tenni ezeken kívül is. Ami még durva az a fogyasztás: 5,7 l !!!!

 

Németországba szólított a meló. A hasznosat a kellemessel összekötve útközben - kis kitérővel - levadásztunk 4 hágót. Nem túl magasak, de errefelé jók az utak, érdemes volt a TCT-t kézi üzemmódban is használni:
0404 - Markbuchener Sattel/Sankt Englmar - 901m
0413 - Ruselabsatz - 855m
0416 - Ecker Sattel - 843m
0430 - Kalteck (Bayerischer Wald) - 750m
Az első szám a listámon elfoglalt helyezést jelenti.

Már 77 van meg a 483-ból :-)

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2016-10-16

Ma eltettem a vasat télire. Délelőtt még mentem egy kört vele, kicsit megkergettük a lovakat és élveztem a TS hangját... aztán beálltunk a garázsba. Váltottam néhány gondolatot Piritu-val a napokban a téli tárolásról, végül az alábbiakat végeztem:

- Akksit kivettem, behoztam a házba. Majd néha töltöm egy CTEK szerű töltővel.
- A hűtőfolyadék szint max-on volt, a kiegyenlítő tartály sapkáját letekertem (mivel a hűtőfolyadékot elfelejtettem cserélni, de még a fagyáspontot is megnézni
- Kerékbe nyomás és nagytakarítás már két hete megvolt, most egy alap portörlést elegendőnek találtam
- Kerekek kiékelve, üresbe, kézifék nélkül áll
- Ablakok résnyire nyitva, ajtók csukva
- Bár garázs, néha beázik, ezért kapott egy takaró ponyvát is.

Várom a tavaszt...

 
>> Autóápolásosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-10-16

Mai autómosás keretén belül, bekentem ápolóval a kédereket.

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-10-14

Másodjára kerültek fel a múlt télen vásárolt téli gumik, melyek akkor kb. 2000km-t futottak.

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-10-14

Újra olajt cseréltem. Eddig hűséges voltam a Selenia Racing-hez, mert télen nem használtam az autót. Most Motul 5w-50-et töltöttem bele. Összes szűrő cserélve lett, azok pedig Mahle márkájúak. Végre sikerült új olajleeresztő csavart is beszereznem. Cseréltem a hosszbordás szíjat is.

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-23

Mivel nincs garázsom és a közeljövőben nem is lesz, de az autót nem akartam simán a szabad ég alatt tartani, ezért kellett valami megoldás. Autóponyvát akartam, de nem volt tapasztalatom még vele. Az Alfacity-n kint volt a Coverwise, gondoltam, ez lesz a jó lehetőség, hogy szakembertől tudjam meg a kérdéseimre a választ. A cég képviselője nagyon képben volt a témában és eloszlatta minden kétségemet. Így már biztos voltam benne, hogy mit akarok, bár amikor megláttam az árát, azért kicsit felugrott a szemöldököm.
Augusztus legvégén elindultam Pátyra, hogy a cég műhelyénél leméressem az autót. Mivel tudtam, hogy fényeztetni és políroztatni fogom, ezért úgy akartam időzíteni, hogy mire az meglesz, addigra a ponyva is itt legyen. Jó két hét múlva meg is érkezett.
A ponyva mellé járt még egy zsák is, amibe bele lehet tenni. Meglehetősen nagy egyébként, elfoglalja a csomagtartó negyedét. Afelől is voltak kétségeim, hogy a fél perces felhelyezés és levétel mennyire valós, ugyanis a cég ezt állította róla. Ma felraktam és levettem, majd elcsomagoltam a csomagtartóba háromszor. Én is meglepődtem, de ez tényleg gyerekjáték csak kicsit be kell gyakorolni a mozdulatokat. Az anyag is baromi jó, érezhetően minőségi a külseje és a belseje is. Eddig teljesen hozta a felé támasztott elvárásaim. Remélem a jövőben is ugyanilyen elégedett leszek vele.