Blog

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-10-14

Hi!

A történet ott kezdődött, hogy rendeltem a fűtésvezérlő egységbe 3 ledes izzót.
Egyedi foglalatos izzók ezek, amik nem a megszokott rizsszemizzó pikk-pakk cserével megoldhatók.
Ha vicces kedvemben lennék akkor azt mondanám, hogy a műtét sikerült csak a beteg halt meg. A lényeg a ledes fényforrásoknál, hogy polaritás függők, magyarán ha egyik beszerelt helyzetben nem világít akkor 180 fok fordítás után már világítaniuk kell.
Betettem hát ezeket....még mielőtt végképp összeraktam volna a közép boxot a csatikat visszatettem,,próba...,a két szélsőt meg is kellett fordítani,,újabb próba... szépen világít...Összeraktam a kocsit készre...este
Reggeli hűvös indulás...na fűtést odatekertem..de sajna akkor vettem észre, hogy szépen világító tekerőgombom csak dísznek van...fűtés nincs..
Minden más funkció (klímakapcs. belső keringetés, ventillátor és ütváló tekerő) működik, bár lassabban talán a megszokottnál.
Átnéztem még pár apróságot (termosztát, kinyit, meleg a fütéscső) mielőtt ráfogtam, hogy a fűtés vezérlő a ledek eltávolítása után sem kelt életre. Aki belekukkantott az tudja: két nyáklap nyomtatott áramkör tele mindennel.
4 nap fűtés nélkül, esőben, párában utazni nem kellemes. Közben kerestem cserealkatrészt.
A mai nap hála sikeres vadászat volt. Nevetségesen olcsón számtalan használt alkatrésszel és kiegészítőkkel együtt beszerelésre került.
Van fűtés!!!! Hurrá! Hmmm..de nem világít!! Beletegyem a ledet? :-D

Alkatrészlista és egyebek amiket kicseréltem ma

-Fűtésvezérlő
-3-mas óracsoport (a középső nekem nem működött)
-középső üza. tank pánt (szétrágta a rozsda és darabokra esett)
-bal hátsó ablakemelő mechanika és tekerő (bowdenszakadt)
-hátsó lámpatest belső borításának pótlása (nem volt)
-kerékcsere box beszerelése (nem kaptam a kocsival)

Tartalékban maradt alkatrészek:
-első lökhárító rácsbetét
-aksi lefogató kengyel
-ködlámpa és tükörállító kapcsolók
-hűtőtartó lemez
-4 injektor
-légtömeg mérő
- egyéb

Munkaidő: egész nap

A költség nem elírás! Privátban elmondom akit érdekel hogy is van ez! ;-)

>> Tuning és extrarichard // Alfa 156 SW // 2016-10-14

Vettem egy komplett szürke bőrbelsőt, egy hátsó ajtóhatárolót és fényszóró magasság állító motort is. A bőr kis tőrődést igényel, de szép állapotú nincs kiszakadva, megsérülve sehol.

 
>> Szervizrichard // Alfa 156 SW // 2016-10-14

Beszerelték a futóművet, cserélve lettek a hátsó stabilizátor pálcák, összes toronycsapágy jobb első lengőkar.

Kuplungot is szét kellett szedni mert csúszott, javítás erősítés után visszakerült.
Kevlározás miatt 1000 km bejáratás.

 
>> AutóápolásTotokid // Alfa 156 1.9 JTD // 2016-10-14

Utolsó simítások is megvannak az alvázvédelemmel kapcsolatban. :)
A kerékjárati ívek is ki lettek kenve, így késznek tekinthető a munka.

 
>> SzervizChoppR // Alfa GT Coupe // 2016-10-14

Elszakadt a kézifék bowden, ezért kicseréltük mindkét oldalit 6 ezer Ft/db áron, plusz munkadíj.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-10-13

Végre eljutott a kocsi Német Misihez, aki rámért a lambda-szondára és bizony nem működött megfelelően. Gyári új került bele (Bosch 0258006190), most úgy néz ki, hogy rendben van. Megszűnt a nehezen indulás és az, hogy hidegen nem megy pár henger. A reggeli büdös benzinszag is eltűnt. Remélhetőleg ezzel végére sikerült járni a problémának. :)

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2016-10-13

Cserére érett az első ablaktörlő. A régi helyére Valeo-k érkeztek.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-10-13

A nagy felújításban néhány dolog kevésbé sikerült jól. Egy ekkora munkába bele is fér, hogy becsúszik néhány apróbb hiba.

Amiket villámgyorsan garanciában kijavított:


- jobb hátsó oldalüvegnél beszivárgott a víz: újratömítette
- a bal ajtó kissé lógott: beállította
- a jobb első sárvédő-küszöb találkozásnál egy kis rozsda jelent meg: eltűntette, lekente alapozóval
- csomagtér kéder kapott gumiápolót

 
>> SzervizGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2016-10-13

Elgurultunk a Csörgő műhelybe, ahogy új vezérlést kapott az autó és vezérlésmódosító is ki lett cserélve, mivel dízelessé változott az autó hangja. Sajnos nem olcsó dolog ma már, csak a vezmód került 51 ezer forintba. Cserélve lettek még: olaj, szűrők, hűtőfolyadék, vízpumpa, bal első ajtó zár, mivel kulccsal nem záródik és nem is nyit ki. De nem oldódott meg ez a probléma. Ezt majd még orvosolni kell.

Km: 83000

 
>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-10-13

Üdvözlet Márkatársak!

Ez a bejegyzést csak érdekességnek és elrettentő példának teszem fel!
Tanulva az autóvásárlás rejtelmeiből, a szakbarbárok munkájából akik "szakember szerelőknek" hívatják magukat és a tulaj tudta vagy tudta nélkül barbárkodnak nem kevés pénzért!
Személy szerint szeretek foglalkozni az autókkal és egyéb gépekkel. Szakmámból adódóan is.
Korábban észrevettem ezt a problémát és most került sor a kijavítására.
A hátsó motortartó bakk konzol két M8-as csavarral van felfogatva a motor bölcsőre.
Ennek az egyik csavarját korábban leszakította a szaki. De "se baj", gondolhatta....(vagyis nagyon szeretném tudni mi járhatott a fejében)...fordított rajta egy keveset és egy 6-os furattal átfúrta és átmenő M6-os csavarral és nagy alátétekkel odafogatta.
Gondolható, hogy a két csavarnak vastagságából adódóan sem egyforma a szakító szilárdsága. Lehetséges, hogy egy erősebb (gumicsikorgatós) elindulásnál le is szakadhatna a motor hátulja.
Javítási idő: 1,5 ó. + (jó magyar szokás szerint) fél óra káromkodás) :-P