Blog
- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Üzemanyagszűrő (Mann WK853/21)
- Olajszűrő fedél (55231346)
- Csomagtérajtó teleszkóp (Monroe ML6190)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
121 243 km
Tegnap rendeltem Topiéknál két kézifék bowdent. Délutánra megjött két teljesen különböző bowden, természetesen azonos cikkszámmal. Ráadásul egyik se olyan, mint ami benne van PHuBi-ban. Holnapra kértünk még kettőt. Kíváncsi leszek mi jön.
Reggel nekiálltam.
Első a kényelem, így a kocsi alá került a szőnyeg. Maga a kiszerelés egyszerű. A kipufogó dob feletti hőterelő van egy kicsit útban. Takarja a 4. képen lévő rögzítést. A tartó csavart kiszedve enged annyit, hogy fölé lehet nyúlni és ki lehet pattintani a bowdent. A végéhez simán hozzáférni.
Szóval vittem magammal az egyiket. Ahogy ígérték megjött a második szállítmány (szintén UNIX-tól). Valami csoda folytán most jó jött.
Már csak vissza kellett tenni. A féknyergekbe való beakasztáshoz teljesen ki kellett tekerni a kézifék kar alatti állító csavart. Aztán már csak némi birkózás és minden a helyére került.
A kézifék működik. Kiengedve forgatható a tárcsa, behúzva nem.
Utolsó lépésként csavarrögzítővel rögzítettem a fékeket tartó csavarokat.
Kész...
Már csak légteleníteni kell...
update 2017.12.13.
Megjött a segítség, légtelenítettem. Mindössze annyi baj történt, hogy rácsuktam a motorház tetőt a fékolaj tartály tetejére. Az úszó szára kicsit elgörbült és kitört.
Kell egy új...












Szerencsére november végén elkészült az autó csak lusta voltam blogot írni róla. Diagnózis megvan, tudom mi okozta illetve előzte meg a vízfogyást amitől hengerfejes lett a motor. Egy fránya alu hűtővíz vezető cső okozta, aminek megrepedt a fala és működés közben visszafelé bugyogott a víz, amitől bizonyos pontokon elégtelené vált a hűtés, mivel nem jutott víz mindenhova, így megadta magát a tömítés. Hetekig vártam arra, hogy sikerüljön szerezni egy ilyen alu csövet, de nem sikerült. (Újban is benne lettem volna, de nem került szóba) Ezért úgy döntöttem, hogy utánajárok a dolgoknak, a csövet lenyomás-próbáztuk vízzel 6 baron, meglett a ludas repedés, amit behegesztettünk. Elég ramaty alu öntvény cső ez sajnos, mint az anyaga és maga a fala is, de legalább drága. (Érdekesség az az, hogy ez a cső nem ugyan az, mint a 1.6 os 156 osban és nem is hasonló, mint az 1.6 147 facelift előttiben!!) Az a vicc, hogy ez a szar 155 ezres költséget okozott plusz 2 hónapig állt az autó. Utóbbi sajnos a szerviz lazaságára is írnám, rengeteg munkára, kollégák szabadságolására hivatkozva nem ment hamarább. Érzésem szerint, ha nem veszem kezembe a dolgokat, az autó még mindig ott lenne. Gyakorlatilag egy jó csőre való várakozás miatt állt az autó 3 hetet. Ha az elején tudom, mire számíthatok, persze gyorsabban ment volna.
Cserélve:
- hengerfejtömítés szett
- vezérműszíj
- olaj szűrő, olaj
- hűtőfoylyadék
- hengerfej javítás
- munkadíj
Cserélt alkatrészek nálam vannak. Emléknek jól fest.

Megint Fuchs Supersyn 5W-40 ment bele. 10 ezret mentem most, 0 olajfogyasztással. Természetesen a szűrők is cserélve lettek (üzemanyag szűrő kivételével). Az olaj gombát kellet megpucolni, mert néha azt jelezte nincs olaj, először meg is ijesztett.
Februárban lett cserélve, eddig bírta, a pedál beesett...gari még van rajta ugyhogy csere egy másik újra!kicsit bosszant mert négy napig hanyagolnom kellett az autót, de a lényeg hogy újra tudok váltani!!!!
Ma hoztam el az Alfát a tervezett szervízéről, az olaj és szűrő cseréken túl ki lett cserélve a főtengelyszimering, mert szivárgott az olaj, és elől a gumi fékcsövek, mert be voltak repedezve. Valamint a hátsó stabilizátor guminál újra előjött a nyikorgás, így megint ki lettek cserélve, most egy másik fajtára:
Hátsó stabilizátor gumi: 0Ft (garanciába ki lett cserélve :) )
Selania StAR 7l: 19170Ft
Olajszűrő: 1409Ft
Pollenszűrő: 3556Ft
Levegőszűrő: 3285Ft
Gumi fékcső 2db: 4332Ft
Fékolaj: 1300Ft
Főtengelyszimering: 3022Ft
Műszaki gond nélkül újabb két évre.
Úton az előző postban említett felniért Veszprém megyébe,valahol Székesfehérvárnál az M7-esen egyik pillanatról a másikra komoly rázkódást éreztem a jobb oldalról, egy pillanatig gondoltam biztos egy rosszabb útszakasz, de pár száz méter után is rázott szóval inkább félreálltam egy pihenőbe. Hamar tárcsáztam is a Várpalotai szervizt szerencsére azonnal fogadtak is így elgurguláztam 70-80-as tempóval szervizig kertek alatt. Amint megérkeztem rá 10 percre már meg is volt a diagnózis jobb oldali féltengely belső része ment tönkre. Biztonság kedvéért mentünk egy kört ami csak igazolta a feltevést. Alkatrészre várni kell jövő héten telefonálok.Legutóbb a külső része ment tönkre most a belső, lassan túl leszek minden 2.4 típusbetegségen:D Nagyon hálás vagyok, hogy ilyen gyorsan tudtak fogadni a műhelybe és pillanatok alatt kiderült mi a bibi. Utána go haza 70-80-as tempóba kocsi csere, majd vissza Veszprém megye a felnikért:D
Nem akartam az utolsó pillanatra hagyni így már decemberbe új színükbe pompáznak a nyári felnik. Egy cartársra bíztam a fényezést amit egyáltalán nem bántam meg, patika lett a fényezés, nagyon korrekt volt, minden úgy volt ahogy megbeszéltük. Én úgy állítottam oda, hogy a gyári szürke színt szeretném viszont látni, de szerencsére hallgattam cartársra, valóban sokkal jobban néz ki ez a szín, valahol a fekete és a szürke között,mikor a nap rásüt csillog ezerrel. Ezúton is köszönet érte!:)
