Blog
- 8 ország (H - A - D - FL - CH - F - MC - I)
- Cime de la Bonette - 2.802 m
- sok-sok hágó
- 3.232 km
- 262,57 liter E95
PHuBi zokszó nélkül teljesítette, de valami nem stimmel. Egyre jobban fogyasztja az olajat. Összesen 1,6 liter fogyott el.
Részletek később,,,






A napokban felkerül 4 új Brembo féktárcsa Brembo fékbetéttel, kézifék bowdenek és hála a jó magyar utaknak a bal első alsó lengőkar is cserére szorul.
Az aktuális inspekció (140 000 km) mellé akadt a szerviznek pár bónusz feladata:
- végre megtalálni hol szökik a klímagáz
- a kábelköteget az 5. ajtóban kicserélni (bal LED-sor nem világított)
Szóval klíma:
Kedvenc szerelöm állítása szerint két éjjel kereste UV lámpával a klímarendszerben a lyukat. Két dolgot biztosan állított: 1. a kompresszor rendben, 2 vezetékek rendben. Valószínüleg a kondenzátor lesz a ludas, mivel van rajta több kisebb-nagyobb köfelverödés (lehet benne valami mert a gáz nagyon lassan szökik, egy nyár-ösz turnust kibír). Remélem igaza lesz. Az új kondenzátorral eltünt a kellemetlen klímabüz is.
Kábelköteg
A kábelezésröl csak annyit hogy csak egy kábel volt sérült, csak az lett cserélve, nem a teljes kábelköteg.
Sajnos elrepedt a felnim. Észrevettem véletlenül hogy ereszt a gumim. Felfújtam, de másnapra megint majdnem felére eresztet le a gumi. Persze vasárnap volt és utazás előtt egy nappal. Kerestem egy nonstop gumist. Végül Csepelre vittem. Ahogy levették a kereket, kiderült 2 cm repedés van a belső peremén. Szerencsére helyben tudták orvosolni és meg is tudták hegeszteni. Remélem tartós lesz. 2 hete csinálták azóta jó. Gyári gumi méret van rajta. Előtte pár nappal elkaptam egy nagy kátyút, gondolom ő volt a tettes.
---------------------------------
Update: 3 éve hibátlan.
Ezzel a módszerrel javították


egy alapos szervizelésen esett át a surranó. Annak ellenére, hogy Olaszországból lett importálva, nagyon megkímélt belsővel rendelkezik, illetve a műszaki állapota a szerviz elmondása szerint is hibátlan.
Amik cserélve lettek:
Gyertyák (38.000 -NGK)
Légszűrő (MAHLE - 9 ezer)
Pollenszűrő ( 12 ezer)
4 kerék csapágy (45 ezer)
Motor és- váltóolaj (30 ezer)
4-4 db ATE kerámia fékbetét és hűtött féktárcsa (ez az a tétel ami eléggé megdobta a költségeket, összesen 280 ezer forintba került)
Még a vezérlés hátravan.
Továbbá a váltóbowden meglett zsírozva, mivel elég akadozva/darabosan váltott, most már csúszik mint a vaj.
Ez a komplett szervizelés 406.000 Ft-ba került, és kapott mellé egy bosch szervizkönyvet. Minden más alkatrész a szerviz szerint kifogástalanul működik. Az ár ezért lett ennyi, mert a szerviz szabad kezet kapott és azokat cserélték amiket ők szükségesnek találtak, a legjobb minőségben.
Eddig szinte eseménytelennek mondható ismerkedési szakasznál tartunk, az akku kissé tekerhetne acélosabban, a télen ebből akku csere lesz. A kopogó futóműhangot lokalizáltam, hála a fogarasi úti tecsó markáns fekvőrendőrének, biztos, hogy jobb elölről származik.
A fényezésen található madárürülék nyomokra egyenlőre egy komoly polírt+waxot szánok, amelyre augusztus 2.-ra kaptam időpontot, addig marad a sűrű ellenőrzés, madár ürülék eltávolítás.
A kettős tömegű csere és a váltó felújítás is tolódik, egyenlőre bőven az élhető szinten belül van a probléma, maximum az érzékeny lelkemet bántja. Az autó álomszerű, megy mint az álom, kényelmes, csendes. A bejegyzés apropója, hogy beugrott a neve végre, mivel eddig minden járművemnek volt, így megtörtént a keresztelő, az új családtag neve Angelo. Ámen:)
Nagyon zavaró morgó hang jelent meg. Bal első csapágy, és jobb első felső lengőkar cserélve.
230 ezer kilométernél érett meg végleg a csere, mert már nem éreztem biztonságosnak, hogy 4-ben előzve már megcsúszott a kuplung. Kettős tömegű lendkerék is lett cserélve, mert együtt érdemes. Jó darabig nem lesz gond vele.
Amiért ezt most megírtam szombati napon "RIP alsó motorvédő" tolatok ki az udvarról szép lassan, az automata kapu nem nyílt ki teljesen 2centis kátyú..belemegyek, mást nem tehetek..és persze reccs...a müanyag motorvédö felét letéptem a f+ba...