Blog
Nyaralás elött átnézettem a kocsit. Dunakeszire Németh Mihályhoz vittem.
km 137268
olaj csere - Selenia 5w40
olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere,
gyertya csere - Bosch
átvizsgálás: minden rendben van,
folytószelep tisztítás,

Tavaly a 147-esem generátora adta meg magát ALFACITY hetén csütörtrök éjszaka, így esélytelen volt már a javítás, így nem jutottam el a találkozóra.
Most a Brera "karter szűrője" szívózik:(
Ezzel a hibával legalább eljutok ALFACITY-be:)
A múlt hét közepén, pár nappal a hátsó fékek cseréje után jelezte az autó, hogy előre is kér új betéteket.
Emiatt egy átfogó, teljes első fék és futómű felújításba fogtunk, ami ma lett kész:
- Alsó és felső lengőkarok (lengyel utángyártott, meglátjuk mit bír)
- Stabpálcák
- Lengéscsillapítók
- Axiálcsuklók, összes gumiharang
- Toronycsapágyak
- Féktárcsák (ATE)
- Fékbetétek (ATE)
A végén egy futóműbeállítás.
Olyan, mintha új lenne, puha és feszes! :)
Km: 231.754
Beindult végre a gépezet. Ki lett cserélve a kettes hengersoron mindkét vezérlésmódosító. Minden szépen össze lett rakva. Majd jöhetett az indítás. Hibakódok megszűntek, de 3000-es fordulat környékén és indításkor valami hallatja a hangját. Csapágyak kizárva, nem rég voptak cserélve. Maradnak a hidrotőkék. Első körben le lett cserélve a párszáz km-t futott Xado. Mint később kiderült, a régebbi motorhibakor is ez az olaj volt benne. Pedig a 166-ba nagyon jól szuperált. Ide más opció után kell nézni. Most kapott valami olcsó cuccot. Sokkal finomabb hangja lett, de a kopogás maradt. Később az ECU P0024-el reagálta le a hibát. Jani már a vezérlés meghúzási nyomatékaival álmodik szerintem. Két hidrotőke is megadta magát, cserélve lettek. Most már semmi nem állhat(na) a tökéletes működés útjába, csak egy újabb meglepetés! Szóval összeszerelés után gyújtáskimaradás az ötös hengeren és általános égéskimaradás (P0300,P0305). Első körben a trafó fel lett cserélve, a hiba maradt. Úgy tűnik, nem szeret velem lenni, még maradni akar egy kicsit. Pedig két hét múlva vár rá egy magyarországi kör.

felső cooler cső cseréje,gyári újra !
Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.
km állás: 108.884km

- 8 ország (H - A - D - FL - CH - F - MC - I)
- Cime de la Bonette - 2.802 m
- sok-sok hágó
- 3.232 km
- 262,57 liter E95
PHuBi zokszó nélkül teljesítette, de valami nem stimmel. Egyre jobban fogyasztja az olajat. Összesen 1,6 liter fogyott el.
Részletek később,,,






A napokban felkerül 4 új Brembo féktárcsa Brembo fékbetéttel, kézifék bowdenek és hála a jó magyar utaknak a bal első alsó lengőkar is cserére szorul.