Blog

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-07-04

Nyaralás elött átnézettem a kocsit. Dunakeszire Németh Mihályhoz vittem.

km 137268

olaj csere - Selenia 5w40
olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere,
gyertya csere - Bosch

átvizsgálás: minden rendben van,
folytószelep tisztítás,

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-07-04

.

 
>> SzervizMyKeee // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2018-07-04

Tavaly a 147-esem generátora adta meg magát ALFACITY hetén csütörtrök éjszaka, így esélytelen volt már a javítás, így nem jutottam el a találkozóra.

Most a Brera "karter szűrője" szívózik:(

Ezzel a hibával legalább eljutok ALFACITY-be:)

 

A múlt hét közepén, pár nappal a hátsó fékek cseréje után jelezte az autó, hogy előre is kér új betéteket.

Emiatt egy átfogó, teljes első fék és futómű felújításba fogtunk, ami ma lett kész:

- Alsó és felső lengőkarok (lengyel utángyártott, meglátjuk mit bír)
- Stabpálcák
- Lengéscsillapítók
- Axiálcsuklók, összes gumiharang
- Toronycsapágyak
- Féktárcsák (ATE)
- Fékbetétek (ATE)

A végén egy futóműbeállítás.

Olyan, mintha új lenne, puha és feszes! :)

Km: 231.754

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-04

Beindult végre a gépezet. Ki lett cserélve a kettes hengersoron mindkét vezérlésmódosító. Minden szépen össze lett rakva. Majd jöhetett az indítás. Hibakódok megszűntek, de 3000-es fordulat környékén és indításkor valami hallatja a hangját. Csapágyak kizárva, nem rég voptak cserélve. Maradnak a hidrotőkék. Első körben le lett cserélve a párszáz km-t futott Xado. Mint később kiderült, a régebbi motorhibakor is ez az olaj volt benne. Pedig a 166-ba nagyon jól szuperált. Ide más opció után kell nézni. Most kapott valami olcsó cuccot. Sokkal finomabb hangja lett, de a kopogás maradt. Később az ECU P0024-el reagálta le a hibát. Jani már a vezérlés meghúzási nyomatékaival álmodik szerintem. Két hidrotőke is megadta magát, cserélve lettek. Most már semmi nem állhat(na) a tökéletes működés útjába, csak egy újabb meglepetés! Szóval összeszerelés után gyújtáskimaradás az ötös hengeren és általános égéskimaradás (P0300,P0305). Első körben a trafó fel lett cserélve, a hiba maradt. Úgy tűnik, nem szeret velem lenni, még maradni akar egy kicsit. Pedig két hét múlva vár rá egy magyarországi kör.

>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4 JTD 20v SW // 2018-07-04

felső cooler cső cseréje,gyári újra !

 

Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.

km állás: 108.884km

- 8 ország (H - A - D - FL - CH - F - MC - I)
- Cime de la Bonette - 2.802 m
- sok-sok hágó
- 3.232 km
- 262,57 liter E95

PHuBi zokszó nélkül teljesítette, de valami nem stimmel. Egyre jobban fogyasztja az olajat. Összesen 1,6 liter fogyott el.
Részletek később,,,

 

A napokban felkerül 4 új Brembo féktárcsa Brembo fékbetéttel, kézifék bowdenek és hála a jó magyar utaknak a bal első alsó lengőkar is cserére szorul.

 

Néhány nap múlva egy éves a QV. A km óra állása: 10.580 km :-)