Blog

>> EseményV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-07-07

Hát szép volt jó volt mint eddig, csak hamar elment az idő.
Először azt gondoltam hogy esős lesz lefelé menet, de aztán pont kellemes volt.
A veteránokat megnéztük, meg minden mást is meg akartunk, össze futni pár cartársal, de 7-8 óra ennyi mindenre kevés volt. Főleg 2 gyerekkel :) várjuk a következőt, a kis benzinesnek ez volt az első cityje nálam :) élveztük ;-)

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-07-07

Alfacity alkalmából kellett valami jót szerezni, így hát lett fl ti műanyag küszöb.
Múltkor bontottak egy FL 46ti - t, ami alapból ritka, nem hogy bontásos darab is legyen belőle.
Sikerült megvennem róla a két első kerék agyat, ami még nincs fent blogban, csak ha már kicsit kipofoztam a rozsda alól. Későbbiekben ti fékek lesznek elől, 284mm tárcsákkal.
Na és erről érdekelt volna a műanyag küszöbök is, de az már elkelt. Aztán pár napja egy alfás cartárs rám írt hogy eladná mert a felfogató patentok tartója néhol el van törve és őt így már nem érdekli. Így egy 10esért átvettem tőle mert igazából olyan nincs amelyiken ne lenne el tőrve. Fújni úgy is akarok majd, ott ahol még nincs színre fújva a karosszériázás óta, úgy hogy ez megy mellé. Én javítom a küszöb hibáit, az eddigieket is kellett ;-)

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-06-16

Ugyan még nem volt itt az ideje a vezérlés cseréjének, de már a vízpumpa tengelye körül hűtővíz nyomok voltak, ezért úgy döntöttem, hogy előrehozom a komplett szett cseréjét. Jól döntöttem, mert a vízpumpának már igen ramaty hangja volt kézzel pörgetve. Ezen felül olajpára nyomai voltak a vezérműtengely ház (szelepfedél) tömítése körül, így ezt is cserélni akartam. Ehhez a vezérlés eltávolítása után, ki kellett szedni a porlasztócsúcsokat, rail csöveket és a railt, majd jöhetett le a vez.tengely ház. A hidrotőkékkel igazából nem volt gond, a szokásos indítás utáni 1-2 másodperc után elhallgattak, de szerettem volna kipucolni belőlük a 10 év alatt felgyülemlett olajsárt. Alapvetően nem szétszerelhető alkatrészek, de szerencsére ebben a motorban rugós gyűrűs rögzítésű a hidrotőke dugattyúja, így egy 9-es krovafejjel és egy pár határozott mozdulattal szétszedhető majd féktisztítós pucolás után roncsolás mentesen, friss olajjal feltöltve összerakható (a módszer youtube-on meg van örökítve jó pár videóban orosz barátaink által).
Amire nem számítottam, hogy a 2es henger porlasztója egy hangyányit kifújt (ezt csak kiszerelve, a szárán vettem észre, illetve korrekcióban is mutatkozott ennél a hengernél 0,9 körül mozgott). A csúcsfészekeket alaposan kipucoltam (elég szenvedős meló) új réztömítésekkel raktam össze, majd nyomatékra húztam, így megszűnt a kifújás és a korrekció is normalizálódott 0,4 -re :)

Megemlíteném, hogy az e-learn vezérléscsere leírása egy kalap sz.r. Elegánsan megfeledkezik a feszítőgörgők cseréjéről, vízpumpa cseréről, továbbá a szíjon lévő gyári jelöléseket sem említi.

Az alkatrészek:
Contitech vezérműszíj és görgők
Ruville vízpumpa (amin INA logó van WTF?)
Szelepfedél tömítés
Bosch porlaszó tűzkarika

 
>> SzervizMimi // Alfa MiTo 1.3 JTDm // 2018-07-08

Olajcsere (Selénia 10W40) + szűrők. Jobb hátsó kerékcsapágy szintén cserés volt, mert már surrogott. Az elmúlt 2 hétben kidobálta az izzítás jelet, így biztos ami biztos mind a négy izzítógyertya is ki lett cserélve.

 
>> SzervizBlassius // Alfa GT 1.9 JTD 16v // 2018-04-11

Ki lett cserélve a teljes kuplungszett!!
Lámpák lepolírozva és mostmár a motorháztető is tökéletesen működik!

 
>> EseményGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2018-07-08

Alfa City ! Mit is lehetne mondani róla? EZ volt az első Alfa találkozó amin részt vettünk, döbbentem tapasztaltam mikor odaérkeztünk h milyen iszonyat sok Alfa Romeos van az országban akiknek az autójuk sokkal több mint egy használati tárgy amivel eljut Aból B-be. Sikerült pont olyan helyre parkolni ami egyből megadta az alaphangot a szépségverseny elötti résznél táboroztunk le. Nagyon szépen megépitett és gyönyörűen karbantartott alfák sorakoztak a betonplaccon. Körbejártunk beültem az új Qv-kba, megnéztük a kirakodókat ahol sok jó dolgot lehetett kapni helyben .többször is körbe jártunk csodálatos volt az autók felhozatala. Jó ideje imádom a 75-ös Alfákat és ha befejeztem Punto épitését a tegnapi napnak hála mostmár egyre jobban biztos vagyok benne hogy nekem is kell egy :D Fangio és Gergő 75öse etalon volt számomra. Gratula nekik! Jó volt Látni a rengeteg kisgyereket családokat ,és hogy az italozást és a bulit is lehet kulturaltan űzni! alfaholicos srácok a kabrioval nagyon nagyot alakitottak:D végére Willcox nagyon megcsinálta a hangulatot jó volt az is. Szóval jövőre is megyünk de akkor már ott is alszunk nagyon tetszett köszönöm hogy ott lehettem!...jah és hogy a 159ről is irjak megy rendületlenül eddig teszi a dolgát ahogy kell minden egyes nap mosolygok még mindig mikor vezetem.

 
>> Egyébszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-07-08

Nagyon jó lenne, ha elérhető lenne a 4/4 :D Tegnap út közben ért el, aztán persze a képet nem én csináltam!

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2018-07-08

Kellemes társaságban telt el az idő az AlfaCityn , Pirituval és kedves feleségével személyesen is találkoztam és bemutatott egy két igazi alfásnak.A közös képek szuperek lettek jól mutatnak egymás mellett a vasak, meg mi is. A reggeli időjárás ellenére délutánra kellemes idő kerekedett.Az út hossza 450 km teljesen hiba mentes és élmény dús volt.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-07-07

Mióta megvan a nero dög nem cseréltettem hosszbordásszíjat...valahogy elfelejtettem,de a lényeg hogy most új Gates ment bele!Eddig se nyifogott semmi a vezérlés felől,csere után is maradt a kuss!
Az első felső lengőkarokat is cseréltettem,viszont most derült ki hogy az alsók is haldoklanak...következő project a futóműbeállítassal és hátsó motortartó bak cseréjével mert megadta magát!ugyanis indításkor kicsit(vagy nem is kicsit) beremeg a kasztni...menet közben szinte semmit nem érzek ebből,és leállításnál sem!Szóval megnézettem és kiderült hogy ezért...itthon nincs,lengyelből tudok csak rendelni!
Meg vettem végre valahára egy eredeti zender hátsó szárnyat a csomagtartóra,de ez nem minden....ugyanis egy 166 specifikus ragazzon végdobot is vettem!!!Mintha karácsony lenne... felrakásuk hamarosan!!!!

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-07-07

Közel két hónapja írtam utoljára bejegyzést - egész véletlenül szintén az Alfáról - viszont már annyi piszlicsáré apróság történt az autóval, amikért önmagukban külön posztot nem volt érdemes írni, hogy nem várok a közelgő olajcseréig, mert úgy már félő, hogy "Csikósi" méreteket öltene a hossza. A múltkori írásomból a kuplungozás grandiózus élménye miatt kifelejtettem, hogy áprilisban megejtettem a már szokásosnak mondható tavaszi légszűrő, valamint pollenszűrő cserét, összekötve egy klímatisztítással.
Szintén ekkor tettem két 17cm-es Blaupunkt hangszórót az első ajtóban levő gyáriak helyére, az utóbbiakat pedig elköltöztettem hátra. Már mindkét hátsónak szakadt volt a membrán része a peremén, így elmondható, hogy rájuk fért a nyugdíjazás. Nem mondom, hogy ezután autóhifi versenyre fogok vele járni, de a Blaupunktoknak köszönhetően kicsit teltebbek lettek a mély hangok, a selejtek kiiktatásával pedig megszűnt a recsegés. Már csak az első ajtókban levő kábelátvezetőkre kéne ránézni, mert azok miatt rossz úton néha elhallgat egyik egyik oldal.
Aztán időhiány, és egy hirtelen jött munkahelyváltás miatt sztornóztam az előző poszt végén idén nyárra betervezett karosszériát érintő munkálatokat, így szintén átmeneti jelleggel a múltkor már bevált módon ismét folytonossá tettem néhány lyukat az alján (így alulról már nem tud beázni, és talán tovább nem is romlik). A tartóelemek szerencsére hibátlanok, de a hátsó fenéklemezek - feltehetően még az előző tulajnál történt, és nem kezelt rendszeres beázások miatt küzdenek némi folytonossági hiánnyal. A tél előtt kapni fog még egy réteg alvázvédőt, aztán tavasszal a műszaki vizsga után majd úgyis kiderül hogyan tovább.
Egy már vásárlás óta fennálló apró, ám annál idegesítőbb apróságnak is sikerült pontot tenni a végére, miszerint ha mostam az első szélvédőt, úgy mindig csurgatott egy kis vizet a hátsóra is. Ez azért volt bosszantó, mert emiatt mindig moshattam - sok esetben tök feleslegesen - azt is. Mivel egy motor nyomja előre hátra egyaránt a vizet, világos volt, hogy az irányváltó szelepe nem tud zárni teljes mértékben. Rendeltem hát egy új komplett szivattyút, amit egy alapos tartálymosással összekötve be is építettem. Azóta csak ott, és az a szélvédő lesz vizes, amelyiket éppen mosni akarom.
Került új feszítőgörgő a hosszbordásszíjhoz - ez utóbbi is egy elmaradt tétel, még anno a vezérléscsere alkalmával sikerült úgy elbújnia az alkatrészes dobozban, hogy nem került beépítésre. Június elején aztán volt egy kis szabadidő, és pótoltuk a hiányosságot, így már ez sem lóg ki a sorból. Ugyanekkor - ha már úgyis csápon volt az autó - kiszúrtam, hogy igencsak repedezett az összes kipufogófüggesztő gumi. Filléres tétel, kapott újat ezekből is. Annyit tuti nem bírnak ki, mint a gyáriak, de egy pár évig talán jó lesz.
Tavaly felpolíroztam géppel a fényszórókat, de sajnos utókezelés híján elkezdtek visszamattulni. Gondolkoztam új utángyártott lámpatesteken, de szervizes pályafutásom alatt eddig csak elvétve sikerült olyat találni, aminek van valami értelmezhető vetítési képe is, így hamar elvetettem az ötletet. Vettem TurtleWax-os felújító szettet, és azokkal alaposan megdolgoztam a gyári Carello-kat. Az eredmény nagyon jó lett, de itt inkább az a kérdés, hogy vajon mennyire lesz tartós.
Egy hirtelen ötlettől vezérelve még utolsó projektként a régi munkahelyemen lefestettem a rozsdás ütött-kopott ablaktörlő karokat matt feketére. Nem volt egyszerű lehúzni őket, pedig tavaly az esőcsatorna tisztításakor meg voltak bolygatva ezek is. Most kaptak rézpasztát, hogy ne rohadjanak ismét ennyire össze.
Ahogy hazaértem az utolsó munkanapomon, arra lettem figyelmes, hogy nem világít az üzemanyagszintjelző, és az óra alsó fele. Bár nem volt nehéz, de jól szét kellett bontani a műszerfalat az izzócseréhez. Természetesen kicseréltem mind a hatot, s az is csak ekkor tűnt fel, hogy a szegénységjelzőé már valamikor régebben kiégett, a hamutartóé pedig valószínűleg mióta nálam van soha nem is volt jó. Most ismét fényárban úszik a középkonzol.
Végül a napokban nekiláttam, hogy a denaturált szeszes módszerrel eltüntessem a kopott, ronda és mára már gusztustalanul ragadós "soft-touch" bevonatot az ajtóbehúzókról. A kiszerelés könnyen ment, s egyik este az oldalborda legnagyobb örömére a konyhaasztalon elkezdtem lemosni róluk ezt a maszatot. Ekkor szembesültem vele, hogy az Alfa esetében nem szép fényes fekete műanyag lakik a bevonat alatt, mint sok VW csoportos autó esetében, hanem egy porózus tapintású szürkésfehér rondaság. Ezek festés nélkül nem kerülhettek vissza (azt pedig mégsem vállalhattam be otthon), így jobb híján, hogy legyen valami kis sikerélményem, kivakartam az évtizedes mocsokból az ablakemelő kapcsolókat. Ma jutottam el addig, hogy lefújjam őket matt fekete festékkel, s újra elfogadható külsőt kapjanak. Szerencsére az időjárás is kegyeibe fogadott, pikk-pakk megszáradt mind a négy. Visszaszereltem a kapcsolókat, és mehetett vissza minden a helyére. Azon felül, hogy sokat dobott a beltér megjelenésén, végre nem azokhoz a ragacsos vackokhoz nyúl az ember, s ez az érzés megfizethetetlen...