Blog
A szokásos nyaralással egybekötött szervíz idén a TiBI alapozó szervize lett. Természetesen Csörgőéket látogattuk meg:
- vezérlés, vízpumpa
- hosszbordás és a sallangjai
- fékfolyadék
- váltóolaj
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- gyertyák
- munkadíj
A győri KwikFt-hez vittem klíma töltésre illetve ózonos tisztításra.
100 felett ijesztő táncba kezdtek az ablaktörlők, alapvetően azért mert fordítva!!! voltak felrakva, de jó irányba állítva se töröltek szépen, így kicseréltem őket, A084S számú Bosch Aerotwin-re.
Csak egy kulcsot kaptunk, így mielőbb pótolni akartam. Pápán a "Kulcs-Zár Szerviz"-t ajánlották többen is, így náluk készíttettem másolatot. 30-40 perc az egész mutatvány. Az utángyártott 50e, a gyári 80e. Az olcsóbbat választottam. GT készített hozzá matricát.
A próbaúton teszteltük a klímát is, hűvöset fújt, de irgalmatlanul büdös volt. Amíg papíroztunk, addig betoltam egy klímabombát, így a hazaúton már lehetett használni. Otthon aztán cseréltem pollenszűrőt is.
Győr, Bánfi. Alapvetően rendben volt, kicsit kellett rajta állítani.
A 2.4Q4 pályafutása kompromisszumként indult. Akkoriban a 159-hez nem volt rendes benzinmotor. (legalábbis olyan együttállás, ami belefért a keretbe). A TBI nagyon drága és ritka volt, a 2.2JTS-t pedig gyengének gondoltam. Így lett a 2.4. Utólag a Q4 nagyon jó választás, mert a TI futóművel együtt elképesztő stabilitást ad.
Viszont 11 éves idén, korából, illetve km-ből adódóan jöttek különféle problémák. Természetesen mindegyik meg lett oldva (nem kókányolósan), de túl sokat kellett nélkülöznöm az autót. Nagyon régóta nézegetem a hírdetéseket, V6-ot szerettem volna, abból is TI-t, de nem jött szembe egyetlen megfelelő se az évek alatt, így lejjebb adtam az igényekből és megnyílt az út a kétkerékhajtás felé.
Osztottunk-szoroztunk, és mivel a Giulia jelenleg még nem fér bele a költségvetésbe (gyakorlatilag csak újként van), így a TBI is bekerült a kosárba. Más márkákat is nézegettem, de magasan van a léc, és erős benzinmotor, értelmes árban ritkább mint az igazmondó politikus. Mazda6, Insignia, BMW... mindet elvetettük szépen lassan, ilyen vagy olyan indokkal. Megkerestem Erhardot nincs-e valami jó tippje. Volt neki :) Egy fullos 2011-es TBI TI SW és egy fapadosabb szövetüléses 80e km-es 2009-ből. Inkább berlinát szerettünk volna így némi gondolkodás után megvettük a régebbi, "fapados" TiBI-t. Néhány évre tervezek vele, aztán remélhetőleg jöhet egy Júlia.
Átírással, tokkal-vonóval 2.630.000 lett a vége.
Km óra állás: 75.984 km
Együtt megtett út: 20.484 km
Együtt töltött idő: 696 nap
Tankolt üzemanyag: 1.662,11 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,83 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 32,14 Ft/km
Napi átlagos futás: 29,43 km/nap
Összes költség: 184,20 Ft/ km + benzin








Dugóban araszolva elkezdte forralni a vizet a járgány, csak úgy finoman, vészhelyzet szerencsére nem adódott. Úgy tűnt hogy egy termosztát cserével, meg egy hűtőtakarítással orvosolva lesz a probléma, de sajna nem így lett, az egész hűtőt ki kellett cserélni, meg a hőmérséklet jeladót is. Ha már így szét lett döntve az eleje, kapott egy új szelepfedél tömítést, meg egy bal első féltengely porvédőt. 357800 km.
A FIAT-om miatt nem nagyon volt időm az Alfa ajtókárpit cseréjét befejezni (az elsőket már régen megcsináltam, de a hátsóval még adós voltam), de most rávettem magamat.
Leszerelés után persze rá kellett jönnöm, hogy hátul gyáriak a hangszórók (vagy recsegők? :D ) és már szétmálottak, így egy kis pihenő következett, amíg rendeltem helyettük másikat.
Crunch GTi-6.2W 16,5cm 11490ft
beépítőkeretek 3000ft/2db
csatlakozók 399ft/2db
Jóideje szivatott a vízhőmérséklet jeladó. Gyakori vendég volt a kis tengeralattjáró. :D
Hol leesett teljesen a hőfokmutató, hol önálló életre kelt. Gondoltam kontakt hiba, így első körben csak megfújtam kontaktsprayvel a csatit, de ez nem volt elég, így a csere következett.
vízhőfokjeladó (Facet) 3600ft
