Blog

>> EgyébPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2019-05-15

2019.05.09-én reggel tankolni mentem, ahol sikerült a padkát (ugyan nagyon lassan, de valószínűleg nagyon szerencsétlenül is) úgy elkapnom, hogy azt a felnim és a gumim is bánta...Kellett nekem centizgetni a túloldalon lévő pisztoly miatt...
Mivel alig pár 1000 km van a gumikban, 1 darab újat rendeltem (a korábbiból persze, Kumho Ecsta PS71) és rá pár napra (05.15) át is gumiztattam. A régit elteszem, a peremvédő sérült csak, később jól jöhet, én meg így nyugodtabb vagyok, hogy sérülésmentes abronccsal járhatok.
(A féknyereggel kezdenem kéne végre valamit, nem szép a matt piros...)
Gumi: 32.200 Ft
Szerelés: 2.000 Ft

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-04-27

Limitált száriás Abarth szinre fújattam a pillekönnyű Ti felniket. Félmatt lett, azaz a lakkba került mattitó adalék. Nem lett igy annyira fényes, hogy a kocsi bianco nuvola fényezéséről elvonja a figyelmet :)
1 felnit görgőzni kellett, pedig svájcban futott a kocsi. Úgy tűnik ott sincs kaviárral festve a kerités... sajnos a fényezése picit megsérült, azt majd itthon javitom a fényezésből megmaradék festékkel.
Rejtett szelepek kerültek a felnikbe, illetve szinre fújt csavarkupakok is. A ronda rozsdás csavarfejek ne rontsák az összképet!! :D

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-03-08

Motul váltóolaj került bele, Ate fékfolyadék és Fuchs szervó olaj. Talán kap még egy Xado váltó revitalizálót Ex120, hogy védve legyen a Q2.
Megjöttek a strongflex stabrúd szilentek, úgyhogy nekiveselkedtem a feladatnak, pedig elég ocsmány egy meló. nagyon időigényes. Szokásomhoz hiven törekedtem a tökéletes munkára, és szerencsére semmi sem jött közbe. Óvatosan lefúrtam a kengyel peremezését, majd a rudat szépen letakaritottam, bekentem a szilenthez kapott zsirral és lehetett összerakni. Az összes csavart elláttam kerámia pasztával, hogy aki legközelebb hozzányúl, ne szidja anyukámat :) nyomatékkulccsal húzgáltam vissza a rögzitéseket.

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 Q2 // 2019-05-09

Forgalomba helyezés előtt vizsgára gondoltam megkapja a kocsi a nagyszervizt. 4 éves volt a vezérműszij, olajban kb 8e km, szóval esedékes volt. Olajcsere: protec engine flush, olaj jól kicsöpögtetve, új olajleeresztő (alátét gumibetéttel), majd zöld Xado-val feltöltve. Vezérlés: gates power grip és Valeo vizpumpa. A műveletet saját magam végeztem. Mivel DPF-es a kocsi, visszaállitottam a motorvezérlőben az olaj állapotát és a szerviz intervallumot is nulláztam, periódust csökkentettem.

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2019-05-14

Ma beszereltem Il Topolino-éktól rendelt Novitec Powerrail 6os box-ot.
Azt ígérik, 212Le és 460Nm lesz a gyári adatokból :) Kiváncsian várom

Km:48653

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2019-05-13

Az elmúlt időben nem történt nagy kaland.
- kapott egy másik bontott MAF szenzort próbára, nagy változás nem történt, de legalább benne hagytam. Szkóppal még nem néztem rá. De legalább tudok összehasonlítani ha kell...
- Május elejére a nyári gumi visszarakás előtt vettem észre, hogy széthullott a baloldali féltengely külső gumiharangja. Szerencsére elég frissnek nézett ki.
- Kapott új lengőkarokat előlre, megszűnt a kopogás.
- Szerelő javaslatára cserélve lett az első féktárcsa + betétek. Sokkal jobb nem lett a fékhatás, de javult.
- Ezeket Szatmárinál csináltattam, mert idő és lehetőségem nem volt vele foglalkozni, meg hirtelen meg rosszkor jött a féltengely gumiharang.

- Közben elengedte a hátsó ajtókon a kárpit magát, ezzel is kell majd foglalkozni.
- Rendeltem hangszóróperemeket, a gyári hangszórókat újra kell peremezni, mert mindegyik pereme elporladt.
- Sajna úgy néz ki utána kell járni hogy a fékfőhenger vagy a fékrásegítő nem okés, mert mióta nálam van a kocsi azóta sose lehetett vele ablaklefejelős/ABS darálósat fékezni száraz úton, ami nem túl szerencsés. Körbe kell tesztelni a vákumcsövet, meg lehet szerezni egy bontott rásegítőt, vagy ezt elvinni felújíttatni....

Kapott 4 új nyárigumit a nyári felnire, így végre a 16 éves gumijait kidobtam. (Semelyik előző tulajt nem zavarta?)

 

kb. 800km oda-vissza a versenytávval.
PHuBi hibátlanul teljesítette.
14 perccel később érkeztünk, ami 28 pont levonást jelentett.
A tesztekből 105-öt szereztünk, így 77 maradt.
Az első 10-be nem kerültünk be.
A szálloda nagyon jó hely volt, teljes kényelemmel.
Jó hétvége volt, köszönet a szervezőknek!

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-06-10

Nagy vonalakban:
Dugattyúcsapszegek
Gyűrűgarnitúra
Csapágygarnitúra
Hengerfej síkolás
Komplett tömítéskészlet
Vezérlés, vízpumpa
Benzinpumpa
Hosszbordás szijjak
Összes folyadék,szűrők
Váltószimering
Első futómű
Első,hátsó fékek
Vízhűtő
Összeszerelés fázisban...

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2019-05-13

A kipufogó alapjáraton rázta az autót és nyekergett-nyikorgott melegen, mikor hogy volt kedve. Eleinte nem tudtam honnan jön a hang, úgyhogy kifüleltem. Mondták a cartársak, hogy sokuknál már eleve ez az újabb fajta flexibilis cső van (cserélték), úgyhogy vettem hozzá univerzális csövet, na meg persze leömlő oldali és katalizátor oldali tömítést. A hegesztés után kapott az egész hőálló cink spray-t és visszament a helyére.

Megérte dolgozni vele, semmi rezonancia és nyekergés.

 
>> Szervizrmark98 // Alfa 156 1.9 16v JTD // 2019-05-12

215.000 Km-nél első-hátsó új állítható futómű került beszerelése. Emellett cseréltünk hátsó jobb lengőkart, kapott új féket és felújítottuk a fékmunka hengert. Kapott új stabpálcákat is. Elől cseréltünk baloldalt alsó lengőkart, bal-jobb féltengelyt, fékcsöveket, stabilizátor szilenteket. Ezeken kívül beszereltük végre az új erősített és kevlározott kuplungot, kinyomocsapágyat, kuplungszerkezetet és a kettőstömegűt.
Ezt kb 3 nap alatt sikerült is össze hozni. Első próbakör borzalmas volt, mert folyamat azt jelezte ,hogy nyitva az egyik ajtó pedig nem volt. Ezen kívül valami kopog még a jobb elejében szóval azt újra szét fogjuk szedni. Kíváncsian várom, brutális változás lett a fix ültetés és ez között. Nagyon tetszik és nagyon jó.