Blog

>> EgyébDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-05-13

Megjöttek a nyári gumik, felrakattam, hurrá :) Pirelli PZero Nero GT 205/45 R16 gumik. Kíváncsi leszek milyen lesz...

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-05-15

Olajcsere volt, sikerült nagyobb méretű (diesel 146) leeresztő csavarra cserélni a régit, amivel a régi rossz menet meg lett így oldva. Kapott SELENIA olajat megint a múltkor se volt gondom vele, új olajszűrőt, új levegőszűrőt, jobb hátsó kerék csapágy is ki lett cserélve, plusz fék felújító készlet hátra. Légtelenítéskor kiderült az előző tulaj barbársága, váltó olaj volt a fékfolyadékban, ezért azt is lecserelte a szerelő.

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2019-02-02

Kb. 1-1,5 éve lehetett, amikor az egyik oldalon cseréltem ködlámpát, mert egy kavicsfelverődés összetörte. Akkor még a kavics is a foncsorban volt. Most ugyan nem vitte át az üvegbúrát a kavics, de ismét összetörte az üveget.
Most párban vásároltam meg a lámpatesteket és mindkettőt kicseréltem.
Az egyik ment a kukába, a másik pedig a polcra tartalékba.

Km: 243700

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2019-01-25

Jobb oldali féltengelyem igen csak odavolt már, gyorsításnál, amikor megkapta a nyomatékot nagyon szépen rázta a kocsi elejét, elég kellemetlenül, így Várpalotára vezetett az utam a mesterekhez.
Ami cserélve lett:
- Komplett jobb oldali féltengely (új skf)
- Jobb oldali fékcső (TRW)

A fékcső ugyan nem volt betervezve, de szerelés közben Attiláék észrevették, hogy nincs valami jó állapotban, ha már kéznél volt, rendelt egyet gyorsan és kicserélték.

Fékolaj+légtelenítés aztán mehettünk is próbakörre.

Köszönöm innen is a munkát a fiúknak, hamarosan a balos féltengelyt is kidobjuk :-)

Km: 243300

 
>> AutóápolásHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-12-20

Elkészült Kisbéren Rendes József Úr által újrabőrözött és kicsit átalakított kormánya az autómnak. A gyári váltógombot is újrabőrözte a mester, de azt eltettem tartalékba.
Csöri mester pedig a megújult kormányt visszarakta még az ünnepek előtt, amit innen is köszönök neki.
Az ideiglenesen felrakott kormányt meghirdettem, elég gyorsan el is vitték.
Km: 241900

 
>> SzervizLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2019-05-16

Úgy néz ki, hogy évente egy összefoglaló blog megírására vagyok csak alkalmas:

-A téli felnik elég szépek lettek, megérte megcsináltatni.
- Volt az elmúlt évben 2 olajcserém(mindennel együtt), került bele egy új légszűrőház a törött helyett.
- Jelenleg nem működik a bal első ablakemelő, megrendeltem az új elektronikát hozzá, jövő héten a helyére is kerül, 4 új féktárcsával és betétekkel egyetemben,

Km: 288.000

 
>> Szervizvmisi72 // Alfa 159 2.4 jtd sw // 2019-05-16

Sziasztok!

Kb. 1 éve van nálunk az autóvásárlás után lecseréltük benne az olajakat, vezérműszíjat, gond nélkül mentünk 10 ezer km-t.
Majd kb. 1 hónapja kezdődött az egész, indulásnál hidegen pár másodpercig füstölt meg egyenletlenül járt, de aztán kisimult, elvittük egy diagnosztikákra ott mondták, hogy ellenőrizni kellene az injektorokat, ezután vettünk bele 5 alig futottat ami bevizsgáltattunk és tökéletesek, beszereltük az autóba az injektor kódokat beírtuk, az autó beindult kb. 15 percet járt szépen. Másnap délután beindítottuk kb. 10 másodperc után leállt, ez előtt párszor már csinált ilyet újra indítottuk, de utána már csak beindult és leállt egyből és az óta is ezt csinálja. A multiecuscan nem ír semmilyen hibát.

Első gondolatként visszaraktuk a saját injektorait és visszaírtuk a kódokat, de nem változott semmi így elkezdtünk keresgélni először a nagynyomású rendszerre tippeltünk, hogy valami ott halt meg így cseréltünk nyomásszabályzót majd utána érzékelőt, mértünk alacsonyköri üzemanyagnyomást, ami 6 bar volt.

Végig néztük az összes test kábelt csatlakozót, biztosítékot, relét, de minden jó, az immo is jó, ezután levettük a generátort elvittük bevizsgáltatni, de semmi baja.

Az ECU és a nyomásszabályzó, nyomásérzékelő és a mennyiségszabályzónál néztünk szakadást, de nincs szakadás, majd megmértünk a feszültséget, és egy olyan eltérést találtunk, hogy a nyomásszabályzó egyik lábán 12.2 helyett csak 11,5 V van a másikon 12.2 V és itt elvileg mindkét lábon egyformának kéne lennie álló motornál, indulásnál pedig még csökken ez az érték, erre az óta se találtunk választ.

Multiecuscannal leteszteltünk a proxykat de mindenhol van kapcsolat, lereszeltettük a body computert után pár másodperccel többet járt az első indításnál, de következőnél már ugyan azt csinálta. Most már nincs több ötletünk, ha esetleg valaki járt már hasonlóan vagy van bármi ötlete, akkor szívesen meghallgatnánk.

 
>> EseményBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2019-05-16

2019.05.15. Műszaki vizsga. Kitünőre sikerült a vizsga!

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-05-16

Kiégett pár napja a balos helyzetjelző, meló után elgurultam a Bárdiba, vettem egyből kettő Hellat. Ugyanaz a H6W kell bele mint a 156-ban volt. Most hogy összeállt a futómű és a fék is, nagyon élvezem a kisautóval a karikázást.

 

Idén volt a XX. Selénia Rally. A kis családias találkozó egy hihetetlen színvonalas eseménnyé nőtte magát, a kerek évfordulót pedig sikerült igazán exkluzívan megünnepelni. Hollókő, Hotel Castellum. Egy négycsillagos szálloda, csak Alfásokkal teli. Eddig a fűben heverészős piknik hangulat volt A Selénia Rally, és úgy érzem a jövőben is efelé fog visszakanyarodni. De ezt kár lett volna kihagyni. Sokak ingerküszöbét karcolta a szállásdíj, tudom. A valóság valahol félúton. A szervezők idén egy luxus rendezvényt varázsoltak elérhetővé nekünk, Alfásoknak. És ez is a Selénia Rally. És idén volt az, amikor úgy éreztem, hogy igen, itt a 159 kellett. A 159 pont olyan kicsit puccos, nagyon elegáns, és nem látszik rajta, hogy a kor már sokunk számára elérhetővé tette. Gyönyörű volt a sok Alfa a hotel parkolóban. A márka megítélését biztosan emelte mindazok szemében akik látták a vadiúj épület előtt sorakozni az olasz remekműveket.
A többi már praktikum. Kellett a 159, mert tavaly óta többen lettünk, a nagyobb autó kellett. Ugyanezért a csendesebb és gyorsabb autó kellett, amivel egy szundítás alatt célbaérünk.
A verseny szokás szerint nagyon szervezett, nagyon ötletes volt. Idén két itiner volt, egymással szemben indított autókkal. Nagy ötlet :-) A szervezők is tudják, érzik, hogy mennyire jó amikor fél napon keresztül jönnek szemben az Alfások, köszönnek, villantanak, örülünk egymásnak. A két lányom idén az eddigieknél is jobban kivette a részét a feladatmegoldásban, hiszen sokszor a kicsi az autóban aludt, valakinek maradni kellett. Idén először úgy indultunk el reggel 9 után néhány perccel, hogy a cél most csak végigmenni. Egy 10 hónapossal a hátsó ülésen ez volt a reális.
Végigcsináltuk, igazi családi csapatmunka volt. Éppen belefértünk a fél óra időlevonásba is. Sőt, mint kiderült, a végén még lazíthattam volna, ugyanis 3 perccel gyorsabbak voltunk a szintidőnél.
Hogy mennyire volt szervező munka végigcsinálni, jól mutatja, hogy kb fogalmam sincs, hogy hol jártunk. A Bánki tóra, Szécsényre emlékszem, ezeken kívül csak az adott pillanat adott feladataira. Ki éhes, ki szomjas, ki marad a parkolóban, ki sétál a kicsivel :-) Sebaj, ez is más volt mint eddig, és így is jó volt.
Az igazi meglepetés pedig akkor ért, amikor épp visszaértem a boltból (elfogyott a vizünk) és a nevemet hallottam.
Kilencedik hely. Ez idén nekünk felért a dobogó tetejével, nagyon jó érzés volt :-)
Köszönjük az élményt a szervezőknek, hatalmas munka áll emögött. Remélem kitart még a lelkesedésük, ez az a találkozó, amit piros betűvel vések a naptárba, ez a fix pont. Sokakkal itt, évente egyszer találkozok, mégis úgy, mintha csak tegnap búcsúztunk volna.