Blog

Feltöltettem a klímát gázzal, mert nem fújt már olyan hideget, 2 év alatt elég sok hiányzott belőle, de szivárgás a teszt szerint nincs.
Most jó lett, nyomja a hideget, ahogy kell.
Jöhet a nyár!

 
>> EgyébWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2019-05-26

Na ha már kitört a nyár... halgassunk zenét... végre lett két új mappa pendrive on, valam új, más, mint eddig...
Menjünk neki:
Hócipőm kivolt, bekötéssel, zörgő kárpit, minden, de így volt tűrhető a hang...
Leírom, mert...
Pioneer DEH-80PRS
Pioneer Reference Series
Imádom ezt a fejet, meg olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó... ugye?
Szóval normális állapot visszaállítása:
Rca pár kihúz, sub pár be, gain 70% subsonic filter 20hz, lpf 150, bass boost 0.
Elegem volt már iszonyat lágy basszusból, finom, igen, nagyon, sőt, elképesztően finom, de hol a feszesség? Első pillanattól, hiányzott...
Mindegy is, old meg!
Mic bedug, hangolás indul.
Ez kb 5 perc, addig csetelgettem.
Lement autosetup... beülök, ez egy másik autó...
Hertz eket kivágom, meg mélyládát is, de azt eddig is tudtam.
Szóval mi történt?
Levegős lágy nem tudom milyen basszus eltűnt.
Tükör alacsony hangerőn is elkezdett mozogni.
Picit fájt ez a hang. Subsonic le 10hz re, gain fel 90%ra, jobb.
Bass boost ra még majd ránézek, de jött szomszéd, be kellett menekülni garázsba.
Menet közbeni teszt majd többet mond, nem szoktam álló kocsit hangolni...minek? Menet közben hallgatom.valami történt közepekkel is, gondolom hátsókat boostolta fej, azokból vissza kell venni, kisebb a légtér hátsóajtóban.

 
>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2019-05-26

Pótoltam a múltkor elmaradt hiányosságokat . Beszereltem a másik oldalra a motorháztetőt tartó teleszkópot,és a ködlámpát. Plusz kapott egy kis motorolaj utántöltést is az autó. Végezetül felraktam a vonóhorgot,mert holnap megyek átvenni az új utánfutómat😃

 
>> AutóápolásLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2019-05-26

Ma végre eljutottam odáig, hogy felrakjam a nyári gurulókat, valamint a CZ-től vásárolt Alfás rendszámtábla kereteket is. Utána kapott egy fullos mosást is, mert megérdemli. :)

Jövő héten Pusztamonostori Alfa találkozó lesz, így majd még belső szepítést kap, plusz felrakom az Alfás szelepsapikat is, mert ma az elmaradt. :)

 
>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2019-05-26

Megejtettem az első fék cseréjét. Rotinger fúrt mart tárcsa és gyári (Ferodo) fékbetét (köszönet az Elaforg Kft.-nek a gyors szállításért újra).
Maga a szerelés nagyon gyors lenne, HA nem lennének azok a nyamvadt fékbetét rögzítő tüskék.
Sajnos a tüskék közül kettő meghajlott, így azok cserések lettek.

A fék nagyon erős lett, sokkal jobban kezelhetővé vált az autó.

Kilométer állás: 234907 km

 

2 év után ismét pollenszűrőt cseréltem, annyira nem volt koszos, de legalább 2 évente illik kicserélni.
Elnyomtam egy motipos klímabombát benne.
Még a nagy melegek előtt fel kell tölteni gázzal a rendszert, mert gyengét fúj.

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2019-05-26

Kristályüveges oldalvillogóra cseréltem a gyárit, ez fiatalosabb.

 

15 és fél év után megérett a hátsó kipufogó dob a cserére.

 

Időközbe elkészült a fényezés az autón. Nem vagyok vele teljesen megelégedve, úgyhogy garanciába még javítani kell rajta.
Újra lett fújva a 2 új küszöb, a 2 lökhárító. Javítva lett a 4 ajtón és a csomagtérajtón a hibák, illetve javították a 4 sárvédő ívet.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-05-25

Első körben a turbó alján mindig egy megállt egy csepp olaj, de a pontos helye nem látszódott hogy honnan is jön ...
A leg valószínűbb hogy a turbóra rámenő levegő cső nem zárt jól. Már volt próbálva bilincs csere, de végül újra lekerült a cső és most kapott tömítő pasztát, hátha.... Majd kiderül.

Az Egr falat még tavaly kivettem, de utána olvasgattam hogy a motor védelmére egészségesebb lefalazni, úgy hogy vissza az egész. A szívó felén két menetes szár van, amire jön a csatlakozó majd az anya. Nem a legjobb helyen helyezkedik el szerelés szempontjából, és jól meg is szivatott.
Az egyik anya le is jött, a másik az meglazult és se ki se be. Gondoltam az anyának a menete megadta magát. Ekkor lebontottam a turbó felől a másik két anyát hogy tudjam mozdítani a csövet, majd pajszer segítségével feszitettem a csövet hogy az feszítse az anyát kifelé miközben tekerem. Így le is jött, de nem volt egyszerű.
Ha már lekerült a cső, tömítéssel együtt akkor már inkább vissza sem rakom, mert csak egy szenvedés.
Csináltam magam a turbóhoz és szívóhoz is egy falat, majd azok kerültek csak vissza. Könnyebben hozzá férhető is lett.
Az a menetes szár az összerakásnál is szivatott. Nagy nehezen rá kapattam az anyát, persze ez már egy másik volt, és csak forog, de nem is ugyan azon a részen ahol előtte. Ebből már tudtam hogy nem az anyával van a gond...
Így gondolkodtam hogy oda hegesztem hogy biztosan ne nyíljon el a fal amikor már lesz turbó nyomás, mivel csavarozni nem tudtam, de aztán inkább fabrikáltam össze egy áthidalást a jó feléről, hogy fogja.
Végül jó lett és stabilan a helyén van.

Balról jobbra nézve a 4. porlasztó alatt üzemanyag szivárgás látszódott. Sokat is tekert indításonként.
Porlasztó csere.

És így utoljára még gondoltam próba képpen elkezdem beszerelni a fényszóró mosót.
Találtam is helyet neki, csináltam hozzá egy egyszerű kis tartót, de mielőtt minden fixen be lenne kötve, egy próba.
Hát hogy nem közvetlen a tartályból vette a vizet, hanem egy csövön keresztül, úgy már nem is tudta ellátni a feladatát.
Nézegettem, mire kiderült hogy olyan ablakmosó tartályom van amit mindig is kerestem. Kettő férő helyes kialakítása van, csak ki kell fúrni a helyét, és mehet oda a másik motor.
Persze emlékeim szerint ha ezt nem a helyén akarnám csinálni , akkor alulról a kerékjárati dob felől tudnám csak ki szerelni a tartályt. Még elválik mi lesz, de valószínűbb hogy le engedem a vizet belőle és a helyén ki lesz olvasztva, ahogy annak lennie kell.