Blog
Új jobb hátsó gumi fékcső és réz fékcső.
Küszöbök, padlólemez javítás. A küszöbök külseje belseje kijavítva, merevítések megcsinálva. Padlólemez vízkifolyók és szokásos rohadási helyek kijavítva. Alapozó, karosszéria tömítő és alvázvédő. Küszöbök belseje üregkezelve. Kasznis meló kifogyott, mehet össze lassacskán. Következő művelet a kormánymű csere lesz mivel szivárog. Aztán csak apróságok már...












Felpolíroztattam a pedálokat és a lábpihentetőt. Szálcsiszoltak lettek, gyárilag is ilyen a design.
Első képen ez előtte állapot, másodikon az utána.


A kipufogó a katalizátor utáni csatlakozásnál kicsit kifújt. Szétszedtem, megpucoltam, kapott egy kis pasztát is és most tömített.
A kuplung munkahengerről le volt szakadva a porvédő és a kupplung pedál sem jött vissza teljesen. Gondoltam kicserélem a munkahengert. Aztán rájöttem hogy elég ha a szétszakadt porvédőt pótolom és a folyadékot cserélem. Fekete színe volt, talán sohasem cserélték.
Az autó bal oldalán a kábelek piros, sárga, kék és zöld szigetelőszalaggal voltak betekerve. Nem volt alattuk forrasztás vagy szakadás, az előző tulaj szimplán csak a darabokra szakadó bandázsszalagot pótolta, de nem nézett ki túl esztétikusan. Kicsit javítva a kinézeten ezt a részt ide való fekete bandázsszalaggal betekertem.




Mai nap közel 600km a Tádéval. Először átvettem Kazestól a vonóhorgot, amit itt is köszönök neki :)) utána elmentünk Szolnok mellé a felnikért amit foglalóztam, majd visszafelé megneztük a Dunakanyart.







Régóta bosszant hogy a navit (tabletet) az ablakra kell cuppantani. Nagyon messze van, nem lehet elérni menet közben.
Először szóba jött egy kihajtható 7"-os rádió is, de erről a vonalról egyenlőre letettem mert nagyon lent van.
Ősz óta körvonalazódik egy lehetséges megoldás, amihez először is be kellett szereznem pár légbeömlőt hogy ne az eredetiket kelljen szétfúrnom.
Ma összeállt a kísérleti példány, már csak le kell gyártani laposvasból amit most hilti szalagból csináltam. Meg le kell festeni hogy ne tükröződjön a szélvédőn.
Szóval egy légbeőmlőt feláldoztam és egy L idomot csavaroztam rá. (2-3-4. kép)
A forgathatósága így megszűnt de nyitható-zárható.
Ezután sok-sok próba után kialakítottam a szalagból egy felső tartóformát. (5-6. kép)
A műanyag kárpitszerelőkkel sikerül annyira felemelnem a konzolt hogy a szalag becsúszik. Olyan hosszú hogy belül kiér a légbeömlő feletti perem alá és fincsin beszorul. Az utolsó képen látni a kivett légbeömlő feletti részt, ott jön előre a szalag alsó része és elől a felső perem alatt ér véget.
Már csak a két tartót rá kell csavarozni a gyári fél tablettartóra.
A tesztkör után véglegesítem a rendszert, remélem holnap jó idő lesz hozzá.


















