Peti16V - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-04-29

Felszereltettem az új nyárigumikat a felújított felnikre. Ha az autót is viszem, akkor 3 hét múlvára kaptam volna időpontot, így viszont reggel vittem, délután hoztam a kész szettet.
A munkát ismét a Gumisch végezte. 21.000 ft volt a szerelési díj az új szelepekkel.
A gumit egy ismerős szerezte nagyon kedvező áron, 30.500 ft volt darabja, így 122.000 forintot fizettem a szettért.

 
>> AutóápolásAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-04-27

Ma előkészítettem a kocsit a nyári kerekek érkezésére, mert s féknyergek nagy koszosak voltak és nem akartam, hogy a gyönyörű, újrafestett 8C kerekek így kerüljenek fel, mert a ritka küllőzés miatt sokkal jobban kilátszanak a nyergek.
Most már szépek, jöhetnek az új felnik az új gumikkal 👌

Legnagyobb megdöbbenésemre a srácaim segíteni akartak 🥰, így még kellemesebben telt a meló. Hozták-vitték a szerszámokat, emeltek, kereket csavaroztak, remélem elsajátították a részleteket annyira, hogy később majd a saját autójukon is tudjanak kereket cserélni! 💪

A művelethez egy hosszabbítós kerékkulcsot (Ázsia, 3200 Ft) és egy nyomatékkulcsot (Lidl, 8000 Ft) szereztem be.

 
>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-04-18

A pótkulcs elkészítése során derült ki, hogy az ajtó zárját nem nyitja a kulcs mechanikusan, más a zár benne, mint a gyújtáskapcsolóban. Távirányítóval nyílik, így ez eddig nem derült ki, viszont most, hogy már tudtam róla, zavart a dolog, mert mi van, ha lemerül az akksi a kocsiban, vagy elromlik valami a központi zárban, így a zárbetét átalakítása (átlamellázása) mellett döntöttem. Szerencsére elmeséltem a sztorit egy barátomnak, aki egyből az Autókulcs Centrumot ajánlotta, mivel már csináltatott velük ilyet.
A zárhengert az Autokulcs Kft. webshopjából rendeltem innen.
4500 ft volt maga az üres zár, 1500 a GLS boxba szállítás, és másnap reggelre már nálam is volt a cucc, így be is adtam a kulcs-specialistához a Népstadionhoz. Másnapra el is készült, 11000 forint volt az átalakítás, így már csak a beszerelés volt hátra. Ez sokkal egyszerűbb volt, mint gondoltam, a Youtube-on talált videók segítségével csináltam. Egy T20-as torx kulccsal kell a zárat kilazítani oldalról az ajtó peremén lévő lyukon benyúlva, majd lazítás után kissé befelé kell nyomni a csavart a csavarhúzóval, így a zár elenged, szépen ki lehet húzni az ajtóból. A kilincset nem kell kiszedni.
A zárhenger cseréje már nem volt ilyen könnyű, erről nem néztem videót, úgyhogy jobban szétbontottam, mint kellett volna, de végül nagy nehezen össze tudtam szerelni. Utána egy perc alatt ment vissza a helyére és szerencsére tökéletesen teszi a dolgát.
Nagyon örülök, hogy egy újabb hibát vagy hiányosságot húzhatok le a listaról.

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-04-09

Közepesen szar a kocsit vezetni, érezhetően lehetne jobb, úthibák után balra elhúz, nagyobbakon eldobálja a hátulját és ehhez még csak gyorsan sem kell menni, így vártam már a tavaszt, hogy eltűnjenek a kátyúk az utakról (persze nem tűntek el…), és végre legyen értelme hozzányúlni a futóműgeometriához. Az új gumik felszerelése előtt mindenképp be akartam állíttatni a futóművet, hogy ne kopjanak félre a vadiúj gumik, végre ennek is eljött az ideje. Már korábban utánaolvastam az ajánlott futóműveseknek és szerencsére az egyik jó hírű műhely itt volt nem messze tőlem, így bejelentkeztem. Ők a Gumisch nevű műhely, vagy más néven a Schirger Gumi.
Minden a megbeszéltek szerint zajlott, kicsit hamarabb érkeztem, de nem várattak, hanem egyből nekikezdtek a műveletnek. A műhelyen magán is látszik az igényesség, amit a munkájukba is beletesznek: patyolat tisztaság van, minden újszerű és kultúrált, mindenki előre köszön, kényelmes váró áll rendelkezésre, ahol autósújság és szűrt víz van bekészítve. 10/10.
Komoly melót tett bele a kisöreg az állításba, kb. 45 percig dolgozott az autón. Azt mondta, káosz volt az egész, semmi nem volt a helyén, de végül mindent sikerült a tűrésen belüli értékre hoznia, ráadásul mindenhol középen volt a helyén az érték, tehát nincs a futómű elmászva, aminek nagyon örülök, mert a vezetési élmény alapján rosszabb visszajelzésre is fel voltam készülve.
A lényeg, hogy a precíz munkának köszönhetően a kocsi szuper lett, teljesen más volt hazafelé vezetni, szépen egyenesen fut, úgy mozog, ahogy az ember azt egy Alfától elvárná 👌
Nagyon meg vagyok elégedve a műhellyel, biztos jövök még hozzájuk, legközelebb a nyári gumik felrakását fogom rájuk bízni.
Elérhetőség: Gumisch

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-04-06

A nagyobb fejegység beépítése óta pontatlanul járt a kocsiban az óra. Nem is gondolná az ember, hogy ez mennyire zavaró tud lenni, mivel normál esetben ilyen nem fordul elő, hozzá vagyunk szokva, hogy az autóban az óra mindig pontos, mivel rádión keresztül frissül az idő. Viszont a navis fejegységek nem az RDS, hanem a GPS-jelet használják erre, és mivel ez az autó gyárilag nem navis rádióval jött ki, így GPS-antenna sem volt benne. Most pótoltam egy utólagos antennával, amit szimplán rádugtam a kék fakra csatlakozóra, az antenna fejét felragasztottam a rádió mellé a műszerfal belsejébe. Az, hogy az óra pontos lett -e majd pár nap múlva fog kiderülni, de a navi már működik, uh az antenna telepítése sikeres volt 😊

DISCLAIMER: lófasz és esti fény…
Ugyanúgy késik az óra 🙃😏

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-03-22

Sajnos egy kulccsal jött az autó.
Mindenképp pótolni kellett a hiányzó pótkulcsot, mert ha elhagyom az egyetlent, akkor szívás van.
Fb-on jött szembe egy hirdetés, egy Rinkóczi Laci nevű srác és Csaba barátja járják az országot, és a megbeszélt találkahelyen az autójuk csomagtartójában lemarják a kért kulcsot, majd felprogramozzák vagy klónozzák a másikról.
Mivel az én autómhoz a diag szerint hozzá volt rendelve mégegy kulcs (valszeg az eredeti pótkulcs az előző tulajnál maradt), ezért fennállt a veszélye, hogy a régi kulccsal kinyithatják és akár el is vihetik, ezért töröltük a régi kódot, és a régi és a másolt kulcs is új kóddal lett a kocsihoz illesztve. Minden klappolt, indult a régi és az új kulccsal is az autó, de amikor az ajtózárba belepróbáltuk az új kulcsot, azt nem nyitotta. Majd kiderült, hogy a régi kulcs sem nyitja mechanikusan, csak a távirányítóval. Ekkor esett le, hogy kicsit más színű a bal első ajtó, valószínűleg a kontárok kicserélték az ajtót, és benne hagyták a saját zárbetétjét, így az autó kulccsal nem, csak távirányítóval volt nyitható/zárható és ez mostanáig nem derült ki.
Mivel pótkulcsnak nem távirányítóst kértem, így erre valami megoldást kell találni, mert ezzel a kulccsal csak akkor érek valamit, ha már bejutottam az autóba. Megbeszéltük a srácokkal, hogy ha jobb megoldás nem lesz, akkor készítenek nekem kedvezményesen egy távirányítós kulcsot. Ez is egy megoldás, de zavarna, hogy nem lehet kulccsal nyitni az ajtót.
A srácokat ajánlom, profi eszközökkel dolgoznak, kenik-vágják a témát és jutányos áron dolgoznak. Elérhetőség fb-on.

>> EseményAlfa Giulia Veloce // 2025-02-26

Egy csodás Giuliával kevesebb az utakon.
Egy esős szerdai estén a vérét adta, hogy megmentse az életem. Sajnos menthetetlen, az A-oszlopig eltűnt a fél eleje, én viszont kis zúzódásokkal kiszálltam.

RIP SNS-300 2021.03.02-2025.02.26.

 
>> SzervizAlfa Giulia Veloce // 2024-12-13

Ma megvolt az olajcsere 69100 km-nél.
Duna Autó.
Kiolvasták a hibakódokat, de sajnos a MA rendszer hibáját nem sikerült kimutatni, így egyelőre nem lesz csere.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-12-10

Ma ez is bekerült.
Nem jó, de van. Jobb, mint a semmi.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-11-18

Ma Jartronic (Budavári Csaba) beszerelte az új 6,5"-os Uconnect rádiót, illetve bekerült egy utólagos Valeo tolatóradar is.
A rádióhoz kapott Carplay átalakító nem igazán győzött meg minket, így végül nem került beépítésre, ezért a tervekkel ellentétben a Carplay funkció nem lesz elérhető.
Illetve idő hiányában a kamera most nem lett rákötve a fejegységre, de ki lett építve egészen a csatlakozóig, így emiatt még később vissza kell mennem.

Költségek:
rádió: 60.000
kód letöltése a rádióhoz: 5.000
szálcsiszolt műszerfalbetét: 20.000
Valeo szett: 22.000
tolatókamera: 22.000
munkadíj: 60.000

Göngyölített vételár: 3.788.00 ft