Blog

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2012-06-29

Nem egészen 10e km eltelt az előző olajcsere óta. Így hát lecseréltem az olajat, Selenia 20K for AR került bele ismét, valamint az olajszűrő is cserélődött természetesen. Az Olajért nagy köszönet Németh Lajosnak! Km óra állás: 109780 km

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-06-29

No,ma kicseréltük a benzinszűrőt abban a reményben,hogy megszűnik az időnként jelentkező rángatás. No,majd meglátjuk.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-06-29

Szép nyári nap lévén biciklire pattantam és tekertem egy jót a Visegrádi hegységben míg nem javíthatatlan defektet kaptam az erdő közepén,ahol térerő sem volt. Így hát üres gumival folytattam az utam,de aztán csak lett térerő,úgy hogy segítségül hívtam az Alfát. Végül Pilismarótra legurultam azért és eközben,ahogy közelített felém ,valahol Esztergom és Szamárhegy között átlépte a hatvanötezredik kilómétert. Majd odaért hozzám. Bringa be a csomagtartóba,én be a kormány mögé. Ekkor még nem tudtam,hogy a héten még kétszer kell jönnie menteni de ez egy másik történet.

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2012-06-28

Ismét eljött. Okulva a múltkori esetből mikor tönkretették az olajleeresztő csavaromat, és Csöriéknek kellett helyrehozni most hozzájuk vittem cserére. Váltottam Racingre. Már régen akartam, mert a sima Selénia olyan 6-7000 körül elfárad, azt mondják. Illetve egy olyan embertől hallottam akinek fel kellett újítani a motort, és utána beszerelt egy olajnyomás mérőt, és ő mesélte, hogy 0,5-1 barral esett melegen a nyomás. A Racinggel nem volt ilyen probléma. Meg kicsit csipegeti, mármint a nullához képest. Bár sokan örülnének ha annyi olajat fogyasztana az autójuk mint az enyém :-). Kíváncsi leszek ehhez mit fog szólni. Mivel írtam hova vittem, gondolom a munka milyenségére nem kell külön kitérnem.

 
>> EseményHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2012-06-28

Mindig mondtam a Fiaimnak hogy kapcsolják be az övet, főleg ha légzsákos autóba ülnek, mert nagyot üt. De mindenki a saját szemének hisz. Mivel vettem egy kormánykereket Sityu cartárstól, amit be szeretnék bőröztetni, ha lesz időm, és kaptam hozzá egy légzsákot gondoltam tartok egy kis bemutatót.
Azt hiszem eredményes volt. Iszonyatosat robbant! Hát szerintem ha eldurran 4,5,6 vagy több lufi ott biztos a halláskárosodás. Olyan 20 méter magasra felrepült, és onnan esett vissza. Még szerencse, hogy jó messze történt a kocsitól, mert volt jó sok vezetékem, mivel az akkumulátorról kapta az indítást...

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-06-28

2012.06.28.
áááá
Soha ne hidd el a lakatosnak, hogy... ;)
Vasárnapból kedd lett, ma csütörtök van...
De már elkezdte. ;) Sajna másik kereszt tartót kellett vigyek, mert jobban megrogyott az a cucc, mint első blikkre látszott. :/ Pedig láttam, hogy mi történt és tényleg nem volt nagy a tempó...
Még jó, hogy tudtam "szerezni" egy másikat. ;-P

 
>> SzervizZsotti // Alfa 145 QV // 2011-04-12

Mostanában semmi hiba, bár ez betudható az extrém kis futásnak. Sajnos egyszerűen nincs időm használni, általában a garázsban pihen :)
Megejtettem az olajcserét:
-motorolaj: Selenia 5w40 Alfa 20K
-olajszűrő: MANN Filter W712/16
A leengedett olaj 7226km-t futott.

 
>> Tuning és extraZsotti // Alfa 145 QV // 2012-07-21

Megkapta a régebben vásárolt fekete hátteres, optikás fényszórókat. Nekem nagyon tetszenek, mert nem ordít a kocsiról, hogy nem gyári a fényszóró, és én így szeretem, nem vagyok egy nagy tuning huszár.

 

Kissé felmelegedett az idő :)
40C

 
>> SzervizZsotti // Alfa 145 QV // 2010-06-14

Megtörtént a szétszedés. A vízpumpa lapátkereke elvált a tengelytől, szabadon forgott, ergo semmi vizet nem szállított. Ez a vízpumpa egy év alatt nem sokkal több mint 5000km--t futott!!!
Bár ekkor már gyanús volt más is. Amikor leengedtem a hűtővizet eléggé meglepődtem. Inkább koszos vízre emlékeztette a lé, mint rendes fagyálló hűtőfolyadékra. A fagyálló pedig ugye nem csak a fagytól véd. De már mindegy... Most a vízpumpa kicserélve, Hepu-t kapott (P1012). Természetesen hűtőfolyadékból is újat kapott (G12)
A tanulság? Nem sok van, mert nem posztom megmondani ki mikor, mit rontott el (persze privát véleményem van, de atól már nem lesz jobb semmi). Minden esetre az életben többet nem adom ki a kezeim közül az autómat. Inkább álljon a garázsban, úgysem munkába járni használtam soha.
Az eredmény? Most már van vezérlésrögzítő célszerszámom. :)