Blog

>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2012-07-04

Indul az autó.....nem indul az autó.....indul az autó......nem indul az autó....
Mivel mindenki csak találgatott, kezdésnek cseréltettem benn egy üzemanyagszűrőt.
Mivel már előtte is "köhögött", ezért raktam bele winns adalékot, hátha kitisztítja a rendszert, ezért gondoltam, hátha megindított vmi mocskot, ami fenn akadt a szűrőn.
Szóval, régi Unix-os szűrő kidobva, Knecht szűrő betéve.

Éééééés
indul az autó.....nem indul az autó.....indul az autó.........nem indul az autó.........nem indul az autó.....nem indul az autó....
Hosszú keresgélés után, (így utólag 88,888888% biztonsággal állíthatom, mivel azóta indul, csak el ne kiabáljam) megállapították, hogy az üzemanyagszivattyúm lesz a gond.
Megnéztem a listaárát, a boldogságtól nem úsztam, kis kedvességgel elhoztam, és már futottam is vele a szerelőmhöz, hogy szereljünk.
Mivel -utólag belátva hülyék voltunk- csak ekkor vettük ki a teljes házat, rájöttünk, hogy az az AC pumpa amit hoztam, egyáltalán nem belevaló, ismét nem voltam boldog.
Egy bosch-t találtunk benn, megnézve annak a listaárát (122.000 jó magyar ft), átgondoltuk mégis az eredetileg megvásárolt Meat & Doria beszerelését.
Szétszedésnél ugyebár kiderült, hogy a benn lévő házat és AC pumpát egy másik alfához hozta, ill. a szétszedés folyamatából ítélve- erőteljesen buherálva volt a dolog.
Megnéztük a nyomásokat, az új fél bar-ral többet is nyom papíron mint a régi, így azóta minden oké. Reméljük így is marad.
Egyúttal gyorsan lerendeztük az olajcserét is, régi Shell olaj kidobva, új Selénia beletéve, Mann filter szűrővel.

A helyzethez képest olcsón megúsztam.

További projektek tervben, folyt köv....

 
>> EgyébFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-07-04

Vettem egy szett gyári alufelnit télire :)

>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2012-07-04

Megtörtént az akumulátor cseréje remélhetőleg nem lesz vele gond!

 
>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-07-04

Újabb kalandot okozott ez az öreg olasz csoda. Egyszercsak nem engedte vissza a gázt. A bovden szorulni kezdett. Nem csoda, mert elkezdte kiköpdösni a belét, amiben mindig fennakadt. Lábbal a gázpedál alá nyúlva egyébként visszahúzható maradt, így tudtunk menni tovább nagyobb túráztatás nélkül, de parázni kezdtem, hogy még elszakad a zsineg. Szóval bejelentkeztem a szervízbe, mert oda hetente járni jó...

8:00 óra, a gumisnál. Súlyozás újra, van benne 20 gr. Próbaút...lenne, de valami nem fasza már az első pár méteren. Leszed, újravisszarak, most jó. Próbaút. Még mindig ráz ez a szemét! Irány vissza.
8:30, leszed, felni marad a helyén, gumik vissza úgy ahogy voltak.
9:30, mostmár irány dolgozni. MOSTMÁR JÓNAK KELL LENNIE!
18:00 óra, hazaút a 4-sávoson. MÉG MINDIG RÁZ!!!


Este fehívtam Nagybátyám. Elmeséltem neki az egész sztorit, és hogy anyagilag kimerültem. Felajánlotta a segítségét, van Monoron egy nagyon jó szervíz, az olasz nagyvállakozó haverjainak a 159-eseit is ott szervizelik. Klímást is tud, és gumist is. Mind lóg neki, úgyhogy elintézi.
Holnap várom a hívását.
Ha ezután sem lesz rendben a kocsi, esküszöm felgyújtom!!!
Ha rendbe lesz, és nagyobb gond nélkül elfut alattam pár évet akkor marad, de csak azért,mert nagy bukta nélkül már nem tudnék szabadulni tőle.
MOST OTT TARTOK, HOGY SOHA TÖBBET ALFA!
Gyönyörű, és imádnivaló, de csak annak való, aki minden hétvégén aláfekszik, szétszedi és összerakja!
A történetnek ugyanis egy ALFA esetén - úgy érzem - soha nem lesz vége!!! Nekem jelenleg totál elegem van!

 

8:00 óra, a gumisnál. A felnik készen, mehet fel a cucc. Most a felnik maradnak azon atengelyen ahol voltak, de a gumikat megvariáljuk, a jobbak előre, a hajszálrepedtek hátra. A gumis szerint megvizsgálták az abroncsokat, kibírják szeptemberig, de azért 200-al ne menjek!
Költségileg ezen a ponton már minden mindegy, idegileg túl mindenen!!!
A gumistól irány a munkahely.
Délután irány Viktor haverom. Visszamegyünk a klímáshoz. Garanciában kérem fesse meg, hogy lássuk hol ereszt a rendszer. Ő "mossa kezeit". Elküldöm a kurva anyjába.
Irány egy másik klímás. 5-10 ezer között megállapítja a hibát, ha kérem, de csak akkor, ha ő javíthatja. Anyád! Majd jól átbaszol az alkatrészzel, mi!? Na nem! 11 évig jártam a Fiatommal és nem is volt benne klíma! Leszarom! Nem létszükséglet!

Este hazafelé a 4-sávoson kicsit megtolom...120-nál a kormány majd kiugrik a kezemből. Basszus, megint ráz. Tatásan megyek hazáig és ömlik rólam az izzadság.

Beállok a garázsba. Közben azon agyalok: MIVEL GYÚJTSAM FEL EZT A KURVA A KOCSIT???

 

Nem hagy nyugodni a hajszálrepedés a gumin. Bár a Balcsit gond nélkül megjártuk, azért az ördög nem alszik!
Irány Cegléd, egy megbízható gumis (az apja a keresztapám haverja).
Megsergetik a kerekeket: a 4-ből három felni üt! Eddig egy gumis sem mondta!!!
Irány haza a téli kerekekért. Azt felteszik, a nyárikat leveszik, leszerelik, majd a felniket viszik Kecskemétre javításra.
Tatás stílusba, óvatosan araszolok haza 34 fok melegben alattam a téli cuccal!
JA, ÉS A KLÍMA ÚJRA NYÜSZÍT, NEM HŰT!!!

 

A gumi-cserebere nem jött be, a kocsi ráz. Visszacseréljük úgy, ahogy volt.

 

17:15 a klímásnál. Direkt nem raktuk vissza a lököst, hátha a klímás átnézi a rendszert...de nem. Nyomáspróba (20 perc), a rendszer tartja a nyomást. Mehet a feltöltés. Elég komoly gépe van, nem csak palack és két cső. A gép egy program szerint automatán dolgozik, először vákumoz, aztán, mit tudom én. Egy jó fél óra és kész.
Boldogan megyek haza.
Igaz, hogy júni. 18-tól a feleségemmel 2 hétig szabin vagyunk, és az eredetileg Németországba tervezett nyaralásunk árát elvitte a kocsi, de 3 nap a Balcsin belefér - van némi lóvé a SZÉP-kártyán a kafetéria jóvoltából. Viktorékkal együtt megyünk.
Este Viktoréknál felmegy a lökös a helyére, Peti haverom hoz új LED-sort (SMD), merthogy a régi megtöredezett a nagy szerelésben. Viktor 166-osa is kap. Na azon sokkal jobb, mint az enyémen. Nekem a régi sokkal jobban bejött. De, mindegy, ajándék lónak ne nézd a fogát, ugyebár!
Még kiszúrjuk, hogy a nyári gumik eléggé elnyűttek, hosszanti hajszálrepedés van a bordában. A hátsót előre tesszük, mert abban nincs. Gumicserére most nincs pénz, ki kell bírnia őszig valahogy!

 

Délután beszerelve a szervószivattyú ... a motor még mindig "sír". Viktor már berendelte a görgőt is az autósboltba. Indulnánk érte. Még egy indítás ... és a "síró" hang elmúlt. Mitől? Rejtély!
Na, másnap irány a klímás!
Egyébként a csomagtérzárat beszereltem - egyedül - és tök szuper, végre nem nyit ki magától és nyitáskor felkapcsol a csomagtérvilágítás!