Blog
2012.06.20-án az autó egy nagyobb szervizen esett át. Ami cserélve lett:
Komplett vezérlés (szíjak, görgők, vízpumpa)
Generátor szabadonfutó
Jobb első csapágy
Első fékek (tárcsák, fékbetétek)
Kutyacsont
Fékolaj
Nagy köszönet két nagyon jó barátomnak: Falconak és Georgenak.
Köszi srácok!:-)
Km: 160.000




Terveim szerint ez pont elfér majd a motor jobbján. Majd furmányos módszerrel préselem át rajta a levegőt, ki a motorháztetőn keresztül.

Cellazárlatos lett az akkumulátor.Sajnos cserélni kell.
Új nyári gumi megvétele is megvolt, és egyben felkerültek arra a felnikre, amit még tavaly novemberben vettem. Nagyon szépek az új papucsok, megérte várni.
Gumi: Veredestein Sportrac IIi 205/55 R16
Sportos vezetés biztosítva:)

Sikeresen megtörtént egy újabb olajcsere, Castrol Edge 10w-60 racing olaj. ha már homár. a légszűrőt is cseréltem, bár mikor kivettük az előzőt, még majdnem új volt.
Kicsit jobbra húzott a bella ha elengedtem a kormányt....elvittem futóműveshez,belőtte...most már újra sinautó :)
Meg volt az első szerelés. Az intercooler utáni turbócső szétrepedt, ami sajnos a mai világban nem meglepő, ezek a gumi alkatrészek nem túl tartósak. Az első hosszabb út volt, és feltűnt, hogy füstöl, és a comp is szerintem kicsit magas fogyasztást mutatott. Aztán mikor odaértünk, apósom kíváncsi volt a motorjára (már ami látszik belőle), akkor vettük észre, hogy van egy kis olaj az akksi tetején. Addig nézegettük ott a dolgokat, hogy észrevettük végül a gumicső belső oldalán a már 3-4 cm-es hasadást. Még szerencse, hogy apósomnál minden van, ki is vágtuk a hibás darabot, és bekerült a helyére egy szilikon könyök. Na jó nincs minden, mert egyenes csőből éppen csak 60as volt (55 helyett), és azt inkább nem raktuk rá, nem biztos, hogy megfogta volna a bilincs. Utólag érthető az a hang is, amit már előzőleg hallottam a héten, de betudtam annak, hogy turbós az autó :)
A feleségem elvitte az autót egy kárpit tisztítással egybekötött nagytakarításra, mert nagyon nem volt kellemes szag az utastérben. Nagyon nem volt olcsó, de megérte, a dohányszag teljesen eltűnt, és minden tiszta lett, csak a vegyszer szagát érezni még picit.
Az ózonos kezelés pedig teljesen le is fertőtlenítette a belteret.
A szokasos holland Alfa-csoda olajat isment megkapta a vas. Egyre profibban megy az olajcsere, szereztem egy masik emelot is es egy olajjeereszto talat is az esemeny elott:)
A nap masik feladata a lampa restauralasa volt, amit az elobbi blogbejegyzesemben leirtak szerint sikerult szepen osszekarcolni, hogy kb nem is lehetett mar atlatni rajta.
Ehhez a Turtle Wax Headlight Restorer termeket hasznaltam. Eleg durva sikalasba torkollott a muvelet a kis csiszololapkakkal amit adtak hozza. Azert sokkal jobban nez ki az egesz, de persze nem olyan mint egy teljesen uj lampabura. Igazabol itt a keszlethez adott Clarifying compound az igazi asz.
Meglatasom szerint a 3M ugyanezt a celt szolgalo termekcsomagja hatekonyabb lehet, mivel ott a furoba illesztett csiszolofejek sebessege gyorsabb nem is beszelve a polirozasrol.
De ennek ellenere nem bantam meg, hogy a Turtle Wax-ot valasztottam, csak bebizonyosodott bennem, hogy legalabb egy kisebb polirozogep azert hasznos a haztartasban :D
km allas: 212600 km
kovetkezo lepes: muszaki vizsga, bal felso lengokar csere, a bal hatso tengely (?) meg mindig "zakatol" es a helyzetjelzok folyamatosan kiegnek igy lehet hogy ott ledesites lesz a moka vege.