Blog

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-06-25

2012.06.20-án az autó egy nagyobb szervizen esett át. Ami cserélve lett:

Komplett vezérlés (szíjak, görgők, vízpumpa)
Generátor szabadonfutó
Jobb első csapágy
Első fékek (tárcsák, fékbetétek)
Kutyacsont
Fékolaj

Nagy köszönet két nagyon jó barátomnak: Falconak és Georgenak.

Köszi srácok!:-)

Km: 160.000

 

Titok. Részletek majd ahogy halad a dolog... :)

 

Terveim szerint ez pont elfér majd a motor jobbján. Majd furmányos módszerrel préselem át rajta a levegőt, ki a motorháztetőn keresztül.

 
>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2012-06-25

Cellazárlatos lett az akkumulátor.Sajnos cserélni kell.

 
>> Tuning és extraQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2012-04-28

Új nyári gumi megvétele is megvolt, és egyben felkerültek arra a felnikre, amit még tavaly novemberben vettem. Nagyon szépek az új papucsok, megérte várni.

Gumi: Veredestein Sportrac IIi 205/55 R16

Sportos vezetés biztosítva:)

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2012-02-05

Sikeresen megtörtént egy újabb olajcsere, Castrol Edge 10w-60 racing olaj. ha már homár. a légszűrőt is cseréltem, bár mikor kivettük az előzőt, még majdnem új volt.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-06-25

Kicsit jobbra húzott a bella ha elengedtem a kormányt....elvittem futóműveshez,belőtte...most már újra sinautó :)

 

Meg volt az első szerelés. Az intercooler utáni turbócső szétrepedt, ami sajnos a mai világban nem meglepő, ezek a gumi alkatrészek nem túl tartósak. Az első hosszabb út volt, és feltűnt, hogy füstöl, és a comp is szerintem kicsit magas fogyasztást mutatott. Aztán mikor odaértünk, apósom kíváncsi volt a motorjára (már ami látszik belőle), akkor vettük észre, hogy van egy kis olaj az akksi tetején. Addig nézegettük ott a dolgokat, hogy észrevettük végül a gumicső belső oldalán a már 3-4 cm-es hasadást. Még szerencse, hogy apósomnál minden van, ki is vágtuk a hibás darabot, és bekerült a helyére egy szilikon könyök. Na jó nincs minden, mert egyenes csőből éppen csak 60as volt (55 helyett), és azt inkább nem raktuk rá, nem biztos, hogy megfogta volna a bilincs. Utólag érthető az a hang is, amit már előzőleg hallottam a héten, de betudtam annak, hogy turbós az autó :)

 
>> AutóápolásTentacle // Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V m-Jet // 2012-06-21

A feleségem elvitte az autót egy kárpit tisztítással egybekötött nagytakarításra, mert nagyon nem volt kellemes szag az utastérben. Nagyon nem volt olcsó, de megérte, a dohányszag teljesen eltűnt, és minden tiszta lett, csak a vegyszer szagát érezni még picit.
Az ózonos kezelés pedig teljesen le is fertőtlenítette a belteret.

 
>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2012-06-25

A szokasos holland Alfa-csoda olajat isment megkapta a vas. Egyre profibban megy az olajcsere, szereztem egy masik emelot is es egy olajjeereszto talat is az esemeny elott:)

A nap masik feladata a lampa restauralasa volt, amit az elobbi blogbejegyzesemben leirtak szerint sikerult szepen osszekarcolni, hogy kb nem is lehetett mar atlatni rajta.

Ehhez a Turtle Wax Headlight Restorer termeket hasznaltam. Eleg durva sikalasba torkollott a muvelet a kis csiszololapkakkal amit adtak hozza. Azert sokkal jobban nez ki az egesz, de persze nem olyan mint egy teljesen uj lampabura. Igazabol itt a keszlethez adott Clarifying compound az igazi asz.

Meglatasom szerint a 3M ugyanezt a celt szolgalo termekcsomagja hatekonyabb lehet, mivel ott a furoba illesztett csiszolofejek sebessege gyorsabb nem is beszelve a polirozasrol.
De ennek ellenere nem bantam meg, hogy a Turtle Wax-ot valasztottam, csak bebizonyosodott bennem, hogy legalabb egy kisebb polirozogep azert hasznos a haztartasban :D

km allas: 212600 km

kovetkezo lepes: muszaki vizsga, bal felso lengokar csere, a bal hatso tengely (?) meg mindig "zakatol" es a helyzetjelzok folyamatosan kiegnek igy lehet hogy ott ledesites lesz a moka vege.