Blog
Noha nem teljesen olyan mint az a szürkeállományban bevillant korábban, ennek ellenére megszépíti a belsejét a technikának. Kár hogy feketébbek a patentok a kelleténél...

2011. 11.18.-án adtam el az autót, melyet jelenlegi tulajdonosa árul, itt az amorén is. Az autó fent van a használtautó.hu-n is, ahol a tulaj azt írja, hogy két éve gondos tulajdonosa az autónak, ami nyilvánvalóan lehetetlen, max. pár hónap ez az időintervallum.
A vezérlést még a férjem cseréltette le, jelenleg az Alfarium-ban dolgozó egyik szerelővel, és a km óra állás szerint tízezrenként sem lehetett olajat és szűrőt cserélni, mert annyit nem is futott az autó. Kb. 133.000 km-el adtam el.
A vezérlést illető blogbejegyzés elolvasható lentebb, egy másik blogban.
Eladni sem volt egyszerű, többször megnézte a jelenlegi tulaj, variált, alkudozott, majd az eladás napján kevesebb pénzzel jött, mint amiben megállapodtunk, szerintem nem volt korrekt, akkor kellett volna kidobni őket a lakásból...már sajnálom, hogy nem tettem.
Egyébként az autó korábbi tulaját is ismerem, és szomorú látni, hogy más emberek érdemeivel így kérkednek.
Ez egy be nem tervezett project volt. Nem akartam bőrt a Spiderbe, mert a fene se akart izzadni, meg különböző kényes helyeken nyáron megégni, mikor az autó a tűző napon parkol.
De...
Kaptam egy telefont, hogy van egy NULL km-es 2002-es Spider amit most kezdenek szétszedni, és véletlenül bőrős. Ráadásul piros bőrős. Innentől kezdve már nem érdekeltek a bőrrel kapcsolatos előítéleteim és lecsaptam rá. Természetesen megvettem a komplett belsőt a rosso szőnyegekkel és az ajtókárpitokkal.
Az eredménytől kicsit féltem, mert sárga Spidert nem láttam még piros béllel, sőt ha jól tudom nem is lehett rendelni ezzel a színkombinációval. Minden esetre az eredmény nagyon komoly lett. Most olyan az autót vezetni, mintha egy új kocsi lenne.


Bár elsőre tökéletesnek tűnt az új alumínium QV embléma íve és a gyári ragasztó minősége, de egy hét után a gépszörnyet a barlangból elővéve vettem észre, hogy elengedte a ragasztó. A háromszög fekete műanyag alapja ugyan tökéletesen odaragadt a sárvédőre, de arról levált az alumínium lap. Sajnos teljesen le kellett vennem és új ragasztóval visszaragasztani a fekete alapjára. Most tökéletesnek tűnt, remélem holnapra nem jön le, mert akkor vissza kell majd vinnem a komplett emblémákat és kérnem kell helyettük újakat! :-)




Miután ki lett cserélve a turbócső már másnap indultunk is pihenni Egerszalókra. Az út során jó pár Alfással találkoztunk, összesen 550km került az autóba természetesen minden probléma nélkül. Az autópályán egyetlen olaszt se láttam a leállósávban, németet annál inkább. :) Ha már arra jártunk megnéztük az egri várat és a Szalajka-völgyet is.








Az olajcsere megtörtént egy meleg nyári napon. Selenia WR diesel ment bele + egy olajszűrő.
Km: 160500
Kicsit hosszabban és jobban kerregett már a motor egy bizonyos alkatrésze mint eredetileg ildomos lett volna neki, ezért hát a gondolatokat tettek követték és midőn minden összejött átvette helyét egy vadonatúj ámde ugyan olyan funkcióval bíró alkatrész. ;)
Mindkét hátsó rugó felső gyűrűje eltörött. Baloldali alja 2. körben pozícióba téve hogy tányérra felfeküdjön.
Féltengely gumiharang csereérett.
Kipuff meghegesztve.



Alig vettem meg pár hete az autót, amikor egyszercsak borzalmas hangja kezdett lenni. Mondanom sem kell, hogy az örömöm nem volt felhőtlen, de szerencsére kiderült, hogy csak a katalizátor csatlakozója esett szét, ami viszonylag kis költséggel javítható. De ha már úgyis a kipufogósnál volt rákerült egy új hátsó dob és egy díszvég is, hogy örülhessek is valaminek. :) A dob nem gyári, de "gyári hangzású" és sokkal jobban el lehetett dugni a szem elől, mint az eredetit, ami főleg szétrozsdásodott állapotban nagyon odavonzotta a tekintetet.
Kompresszor csere megtörtént.(Thx Ell cartársnak).Gázfeltöltés is volt.Most már fújja a hideget.Jobb hátsó ablak emelő csere.