Blog

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2012-06-27

Annyi idő alatt, ameddig kattogtam a kormányon és a váltógombon, egy komplett Overhaulin évadot leforgatnak, de sebaj, nem hajt a tatár :)

Váltógomb: eléggé kifényesedett már, mondjuk más baja nem volt, azért vágytam a cserére. Végül a páromtól kaptam ajándékba, nem kis tortúra árán, ahogy mesélték (kb három hónapot vártak rá, mire megküldték a fekete bőr-piros varrásos, fa, fém váltógombok után azt amit rendeltek). Mint kiderült, nem volt butaság ez, mert az utolsó gyári váltógombokkal bohóckodtak. Akár másé is lehetett volna ez, és akkor keresgélhettem volna az aftermarketen.. A közbenjárást köszi Gudmannak és Rohodinak.
De ha már, akkor a kormányt is cserélni kellene, mert nagyon elütne a kettő.
Ollahtól jött az alap, Föcköstől az ajánlás (Horvát Peti bőrös), így szép lassan az is elkészült. Először alcantrával akartam behúzni, hogy kényelmes legyen, végül maradtam a teljesen gyári utánzatnál. A textúra és az árnyalat csak 90%-ban azonos a váltógombéval, de pont ugyanolyat lehetetlen találni. A kocsiban úgysem fog látszódni. Lakkot kérésre nem kapott (amennyit használom, kibírja évekig), így egyforma matt minden és egy réteggel vastagabb lett a fogása, mint volt.
A bőröst ajánlom, de csak akkor, ha nagyon ráérsz. Míg máshol egy nap és 20-25K egy kormány, itt két hét és 14K. Ám a minőség kifogástalan.

>> SzervizSissy // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-07-14

Ma sikeresen ki lett(ek) cserélve: Motorolaj(Selénia WR 5w40) , Szervó olaj (Tutela GI/A ) , olaj szűrő,levegőszűrő,pollen szűrő, váltó kapcsoló, emblémák előre hátra!!! Ja és még a szelepfedél tömítés is! :))))

 
>> EseményLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2012-06-27

Idén is részt vettünk Alfacity-n,ha már itt van a szomszédban... :-)

 
>> Szervizmsd // Alfa 147 1.6 TS 16v Distinctive // 2012-06-22

A márciusban elmaradt fékfelújítás végre megvalósulhatott, nagy örömömre. Cserélve lettek az első fékbetétek, a hátsó betétek és tárcsák, illetve a kézifékkötelek, mert mint kiderült, csak az egyik oldalon fogta eddig a kocsit. A változás már vizuálisan is bíztató, a szétrozsdásodott tárcsa elég lelombozó volt hátul, de a menetközben szoruló betét nyekergése sem fog hiányozni.

"Ha már elvittem a kocsit" felkiáltással cserélve lettek még a tompított fényszóró izzók, és végre-valahára az utasoldali légzsák takarójának szakadó patentjei is, nincs több lesajnáló pillantás a fityegő sarka miatt. Szinte ennek örülök a legjobban. :)

 
>> SzervizRolee156 // Alfa 156 1.6 TS // 2012-02-22

Mikor a lakatos leszedte a műanyag küszöböket az autóról, megdöbbenve látta, hogy jobb oldalt kb. 50 cm-es darab hiányzott a küszöb hátuljából...
Az alja is ki volt rohadva, azt is orvosolni kellett. Az egésznek csak annyi a szépséghibája, hogy jobb oldalt a hiányzó részt csak úgy tudta pótolni, hogy odahajlított egy lemezt, mert küszöböt sajnos akkor nem sikerült szerezni.

 
>> SzervizRolee156 // Alfa 156 1.6 TS // 2012-03-31

Márciusban a motor hajtókarcsapágyas lett... :( Szerencsére 1 hónapleforgása alatt sikerült másik motort varázsolni az autóba!
Motorból másodszorra sikerült találni olyat amit be is építettünk, és így utólag jól is tettük, hiszen nincs rá semmi panasz. Egy csepp olaj sem hiányzik belőle, minden rendben vele (a motor belsejét tekintve a szerelőm szerint még 100.000 km sem lehet nagyon benne)!!!
Az autó kapott új kuplungot is, mert már nagyon ramaty állapotban volt...

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-06-26

A múltkor említett indíási gondoknak a végére jártam: felújíttattam az indító motort. Több hibája is volt, csoda, hogy az esetek többségében még tette a dolgát. Reggel vittem a ocsit szervízbe, ott kiszedték, elvitték, megjavították, visszaszerelték, délután már vittem haza. Ezt kell megfizetni...

>> SzervizHellomilo // Alfa GT Impression // 2012-06-26

Sajnos pár hete észrevettem hogy a kocsim bal lámpája nem világít megfelelően és a szemben lévők arcába tekint:-PP Szóval, hamar kiderült hogy a magasság állító motorral volt gond,de szerencsémre nem volt vészes a probléma. Elvittem a szerelőnkhöz aki 10 perc alatt szétkapta és megjavította. Azt gondoltam új motor kell,de csak ki volt akadva, így ingyen megúsztam:-)) Ráadásul hátul a csomagtér ajtó gumija zörgött azt is meghúztuk és lám csodát csönd van ha épp nem szól a hifi:-PP
Köszönet érte SANYI:-))

Az autóval továbbra sincsen SEMMI GOND remekül tartja magát. KM állás: 36.389

 
>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-23

A kánikula kellős közepén végre elérkezett a nagy nap! Felkerült a fólia az oldalablakokra, a pillangó üvegekre és a hátsó szélvédőre.
Eredetileg Alfacityre kellet volna elkészülnie, de csak mostanra kaptam időpontot.
Az autóüveg fóliázás előnye:
+ jobb hővédelem, ergo magasabb komfortérzet
+ kevesebb klíma használat, azaz csökkenő fogyasztás
+ maximális UV védelem
+ a beláthatóság csökkenése (kíváncsi szemek)
+ némi biztonság üvegbetörés esetén
+ csökkenő párásodási hajlam
+ és nem utolsó sorban az impozáns megjelenés
Az autóüveg fóliázás hátránya:
- a kiláthatóság csökkenése gyengébb látási viszonyok mellett
- a hátsó szélvédőn levő fólia tulajdonsága miatt, pedig a visszapillantó fény érzékelőjének érzéketlenebbé válása
- nekem személy szerint nagyon nem teszik az engedélyezési jel az üvegek sarkain
Jogi összefoglaló
ENSZ–EGB 43. számú előírása
A kiválasztás:
Sokat gondolkodtam, hogy hova, és milyen fóliát tegyek. Márkából, a piacvezető Llumar-ra tettem voksom. Ami a sötétséget illeti, nem akartam halottas kocsit. Viszont a minden tiltás ellenére, az első oldalablakokra is szerettem volna fóliát, az egységes megjelenésre való tekintettel. Az első oldalablakra, a jobb kilátás végett és bízva a rendőrök lojalitásában világosabb fóliát kívántam tetetni!
Képek:
1-4. kép - A munkafolyamat pillanatképei
5-6. kép - Az elkészült munka, és az autó őre
7. kép - Az engedélyezési jel
8. kép - A felrakott fóliák teljesítmény adatai
A kivitelező:
A munkát a Llumar cég hivatalos applikátora végezte. Gábor végtelenül alapos és precíz továbbá kiváló referenciákkal rendelkezik. Ajánlom mindenkinek aki fóliázásban gondolkodik.
Mihály Gábor
+36-30/997-17-97
Szekszárd
Az ár:
anyag + munkadíj = 29.000,-Ft
A munkaidő:
~nettó 5 óra
Fólia típusa:
A kivitelező határozott ajánlása alapján a Llumar kínálatából a középkategóriás (4*-os) Comfort sorozatból választottam, melyre a gyártó 10 év garanciát vállal. A "B" oszloptól hátrafelé 20%-os (ATR 20 CH SR HPR)-, az első oldalablakokra 50%-os (ATR 50 CH SR HPR) fényáteresztésűt kértem.
Egyebek:
A fóliázás tökéletes és alapos elvégzéséhez szükséges volt az oldalablakok kiszerelésere, aminek nem nagyon örültem, de így legalább tényleg az lehet mondani, hogy közel hibátlan a munka.
Az első napvédőcsíkot egyenlőre nem rakattam fel, mert erősen gondolkodok egy 70%-os kerámia bevonatú hővédő fólia felrakásán az első szélvédőre. Ami viszont, ha bekövetkezik, várhatóan a páraérzékelő nem fog megfelelően működni...
Az első tapasztalataim eddig nagyon pozitívak, remélem a rend őrei sem gondolják ezt másképpen.
UPDATE: 2012.07.19.:
Ma megjött a végleges műbizonylat. Plasztikkártyás (9-10. kép).

>> SzervizWikicica // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-06-22

Ismét kitörölték a hibakódot, ingyen és bérmentve az Alfa Romeo szakszervizben.