Blog

17:15 a klímásnál. Direkt nem raktuk vissza a lököst, hátha a klímás átnézi a rendszert...de nem. Nyomáspróba (20 perc), a rendszer tartja a nyomást. Mehet a feltöltés. Elég komoly gépe van, nem csak palack és két cső. A gép egy program szerint automatán dolgozik, először vákumoz, aztán, mit tudom én. Egy jó fél óra és kész.
Boldogan megyek haza.
Igaz, hogy júni. 18-tól a feleségemmel 2 hétig szabin vagyunk, és az eredetileg Németországba tervezett nyaralásunk árát elvitte a kocsi, de 3 nap a Balcsin belefér - van némi lóvé a SZÉP-kártyán a kafetéria jóvoltából. Viktorékkal együtt megyünk.
Este Viktoréknál felmegy a lökös a helyére, Peti haverom hoz új LED-sort (SMD), merthogy a régi megtöredezett a nagy szerelésben. Viktor 166-osa is kap. Na azon sokkal jobb, mint az enyémen. Nekem a régi sokkal jobban bejött. De, mindegy, ajándék lónak ne nézd a fogát, ugyebár!
Még kiszúrjuk, hogy a nyári gumik eléggé elnyűttek, hosszanti hajszálrepedés van a bordában. A hátsót előre tesszük, mert abban nincs. Gumicserére most nincs pénz, ki kell bírnia őszig valahogy!

 

Délután beszerelve a szervószivattyú ... a motor még mindig "sír". Viktor már berendelte a görgőt is az autósboltba. Indulnánk érte. Még egy indítás ... és a "síró" hang elmúlt. Mitől? Rejtély!
Na, másnap irány a klímás!
Egyébként a csomagtérzárat beszereltem - egyedül - és tök szuper, végre nem nyit ki magától és nyitáskor felkapcsol a csomagtérvilágítás!

 

17:00 óra. Irány ismét Tatabánya (a pályamatrica még mindig jó). Csendes őrültként ülök, a poklok legmélyebb bugyraiban érzem magam...pedig még nem is sejtem, hogy a java hátravan!
18:30. A már említett bontós chartárs megállapítja a magunkkal vitt, kiszerelt klímagenerátorról, hogy kuka, nincs benne kompresszió. Neki sincs jobb ötlete, ad egy szervószivattyút. Elvileg ez is ugyanabból az állítólag 8000 km-t futott kocsiból való, amiből a kettőstömegű, a kuplungszett és a klímagenerátor.
Ad egy csomagtérzárat is, merthogy az is szar volt, no meg jó pár motorvédőcsavart, és a hiányzó gumiütközőt a géptetőhöz, ja és a hátsó ajtó hangszórójához fedrácsot (a gyerkőcők megrúgták és berepedt). Mindezt ingyen.
A visszaúton már kezdek bizakodó lenni, reménykedek, hogy itt a vége!

 

11:00 óra. A kocsi kész, kuplung összerakva, klímagenerátor kicserélve ... a motor még mindig "sír" !? Mi a f*sz van itt?
Tipp: abban a körben még a szervószivattyú és feszítőgörgő van. Átmenetileg feladjuk.

 

18:00 óra. Hatalmas vihar közeleg. Cegléden vagyunk. Beugrunk Viktor barátomhoz, megnézni hogy áll a vas. (Sajnos nem engedte, hogy végig jelen legyek a műtétnél, félt, hogy egy erőteljesebb de szakszerű beavatkozást hiányos szakértelmem miatt félreértelmezek, Őt meg lecsapom).
Nos, kuplung levéve, már összefelé rakják. A kinyomócsapágy a végét járta, a kuplungtárcsa mint a papír, a kettőstömegű totál beállva. Ez utóbbi később szét lett szedve: a csapágypersely el volt törve, néhány csapágygolyó porrá volt zúzódva.
19:00 óra. Feleségem kocsijában magambaroskadva ülök hazafelé: Drága lesz! Nagyon drága!

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2012-07-03

2012.06.05. 126000Km! Kapott 2db új első gumit ,Barum Bravuris 2-t! Cseréltem az üzemanyag szűrőt is!

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2012-07-03

2012.04.24. 125000Km! Az első futóműben cserélve lettek az alsó lengőkarok (Starline),baloldalon a stabrúd segédkar(Ruville),mindkét nyomtávrúd,és gömbcsukló(Lemförder ,Starline). A jobb oldali belső féltengely csukló gumiharangot is cseréltük,mert kiszakadt,és kiömlött a zsír !

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-07-03

Ari festett nekem polót. Odab... odaver rendesen. :)

Egy kis update, mivel kérdezték páran, hogy hogyan készült:

Nem volt egyszerű szülés. :) Először kinyomtattuk a logót A4-es lapokra, azokból kivágtuk, összeragasztgattuk a darabjait, hogy körbe tudjuk (tudja Ari) rajzolni a kartonon, amiből végül a sablon készült. A sablont ráragasztotta a polóra, aztán fogkefével fröcskölte köré a festéket. Miután egyszer körbeért, hagyta megszáradni, aztán végigment rajta még egyszer. Amikor a második réteg is megszáradt, szintén sablonnal festette rá a 156 feliratot, de azt már simán, ecsettel. Ha jól emlékszem, az is két réteg. A festékek egyszerű, hobbiboltokban is kapható textilfestékek. Azóta kétszer megjárta a mosógépet, de nem látszik rajta.

 

17:00 Viktor barátomhoz igyekszem. Megbeszéltük, megnézi mi baja lehet a klímámnak, no meg Komáromban az erőd előtt a kapunál mögötte álltam a sorban és feltűnt neki egy "síró" hang a motor felől - utánajárnánk annak is.
17:05 Viktor kapubejárója - a váltó felől iszonyatos morgás...hoppá
17:30 irány Tatabánya klímagenerátorért Viktor 166-osával. (a komáromi AlfaCity-re vett autópályamatrica még épp jó)
19:00 Tatabánya, a chartárs 159 és 156 típusokat bont, szerel, és épp egy Brera Spider-t épít újjá az alapoktól. Ad klímagenerátort, egy kuplungszettet kinyomócsapággyal, és egy kettőstömegűt. Mondván, ha szétszedjük, majd meglátjuk mit kell cserélni. Megnyugtatásomra jelzi, van még egy komplett váltója is ha esetleg kellene. A tízezrek már pörögnek lelki szemeim előtt :(
20:00 indulás vissza Ceglédre. Idegszálaim romokban, néma csendben, magamelé bambán bambulva ücsörgök a hazaúton. Teljesen kész vagyok!

 
>> SzervizJevge // Alfa 156 1.9 JTD 16V SW // 2012-07-02

Autó Csörinél pihen, az egyik szervócső megadta magát...
Precíz svájci szerelők, mi? Valamit rosszul raktak össze a féltengelynél, ami ügyesen szétbarmolta a csövet.

Holnap kiderül mennyibe fog fájni.