Blog
Nekiálltam ma felpolírozni az igencsak bemattult,mondhatni ronda első lámpáimat.
Nagyon oda voltak szegények, meg pattogott le róla valami réteg is.
Fogtam, vizben 800al megcsiszoltam, majd 1200-al , majd 2000 , aztán már csak a polír kellett neki!
(ha valaki nekiáll mindig jó vizesen dolgozzon,mert a porszemcsék megkarcolják a felületet)
Lényegében tisztába voltam a technikával,csak nem tudtam, hogy mi az a szemcsefinomság amire le lehet menni, amit még kihoz majd a polír!
Szabeee kollégával hamar egymásra találtunk, mondta ,hogy 800-al nyugodtan kezdhetek.
Miután megcsiszoltam , áttöröltem a felületet és géppel felpolíroztam!
Na itt jön a csavar :
Nem ám méregdrága 3M pasztával, nem spéci lámpára valóval :
Lidlbe vettük 800ft körül ha jól emlékszem,mondom majd ezen letesztelem :)
Tökéletes lett,meg is lepődtem.
Átmentem rajta carsystem-es pasztával is, hátha jobb lesz ,de ugyan olyan szóval tökéletesen megtette a hatását az olcsó is.
Beszéljenek helyettem a képek:
(elötte képet nem csináltam,de a másikat lefotóztam kb az is olyan)
u.i. (Következő ,hogy szétszedem és kifestem a belsejét, meg erősen gondolkozom egy füst lámpafólián is)



A fehérvári Kipufogó Doktor elköltözött ugyan, de még mindig gyorsan és jól dolgoznak. Ma kicserélték nekem a kissé korhadt flexibilis csövet egy csillogóbb darabra. Furcsa, milyen halk lett az Alfa a ma reggeli önmagához képest.
A szerviz amúgy a Haleszról elnevezett park mellé költözött. :)
2012.07.04. Győr
km. 95.784
Kopogó hang a hátsó futóműnél
Erős berágó hang jobb kormányfordításkor.
Fékezéskor hátsó súrlódó hang.
A gyors diagnózis alapján jobb alsó gömbfej, bal felső göbfej + két hátsó stbpálca lógását mutatta, hátsó fékbetét kopott.
Szerviz letudva
Jobb alsó lengőkar 50e
bal felső lengőkar 30e
stabpálcák 20e
fékbetét 20e
munkadíj 20e
Sajna csak komplett lengőkar cserével lehet orvosolni
Most visszatértem a régi gumisomhoz. Lenne abroncs a régi helyett, nem pont az a méret, amit szeretnék és gyárilag ideális lenne, de jónak tűnik és árban is jó.
Egyedül nem merem megvenni, de egy rövid telefon után Viktor barátom bevállalja, hogy holnap átjön és megnézi. Neki már nagyon sokat köszönhetek és adok a véleményére!
Viszont, mivel még nem biztos a vétel, kisúlyoztatom itt is, hátha csoda történik és jelentősebb rázás nélkül eljutok a jövő héten Pilisre a klímáshoz. Nahát, a központosító gyűrűk ki vannak nyúlva. Már meg sem lepődöm...ezt is cserélni kell.
Talán kezdenek a dolgok helyrejönni...persze nem akarom elkiabálni.
Ma végre sikerült a rázó, elnyűtt gumikat kicserélni. Már alig vártam, mert a kocsi egész héten állt, ha menni kellett valahová, mindig az asszony OFF-jával mentem, vagy épp ő vitt.
Szóval, mivel nem kellett senkinek a 19"-os OROBICA LINE felnim - szerencsére, mert kiderült, hogy az OROBICA az Alfa beszállítója, ergó gyakorlatilag gyári felnim van - így felgumiztam. Kapóra jött 4 db jó állapotban lévő használt abroncs. Kb. 75%-os, 2008 38-heti, 4-5 mm profilmélység és szépen futnak. Addig alkudtam, hogy végül 20 000-ért hoztam el darabját szereléssel együtt.
A próbakörnél (merthogy okulva a korábbiakból, addig nem fizettem, amíg nem próbáltam ki) csak 140 felett kezdett kicsit szitálni a kocsi. Ezen a hétfői futóműállítás fog segíteni.
Annyiban nem az igazi, hogy végre a gyári 235/40-et szerettem volna (eddig 235/35 volt), de csak ezt sikerült beszereznem, ami pedig 255/40. Végül is ballonosabb, komfortosabb, mint az előző, de kicsit szélesebb is. No majd meglátjuk.
11 év ,eddig bírta a gyári.Ma sikeresen kiműtöttem és bekerült egy újszerű alumínium hűtő ,köszönet érte Király156-nak.A kis szellőzőket lököst és a lámpákat szedtük le.Utána leszedtük a venti csavarjait majd a klímahűtőét.Vizet leengedtük csöveket lekötöttük .Ez után leszedtük az alsó keresztártót ami a hűtőt tarja.Utána lefelé kibujtattuk.Akna nélkül a kocsi elejét kicsit megemelve ki is fért.Feltöltve ,szivárgás nincs.
Km:136860



Az autó még mindíg kiszámíthatatlanul hol hangosabb, hol halkabb, elkezdtem módszeresen utánnajárni a dolgoknak. Főleg, hogy amikor hangosabb, akkor úgytűnik megnő a fogyasztás (fél liter körül) is.
A FES-el elkezdtem nyomozni. Feltűnt, hogy az igényelt levegőmennyiséget nem követi tökéletesen a beszívott légmennyiség (1. kép).
Ez két dolgot jelenthet. Vagy az LMM bírt ennyit, vagy máshol kerül be levegő a rendszerbe. A LMM jónak tűnt, a hőszenzorát is leellenőriztem, ugyanazt méri, mint két másik LMM.
Akkor hol szökhet be levegő? Vagy a szívó oldal a turbo előtt lyukas, vagy az EGR nincs zárva! A szívóoldalt végignéztem, a turbo előtti harmonika elég repedezett, de nem lyukas. Nagy terhelésen elképzelhető, hogy megnyílik, de inkább esett a tippem az EGR-re.
Délelőtt fúrtam faragtam, és kísérletképpen lefalaztam teljesen az EGR csövét, hogy ha bármit is csinál a szelep, ne juthasson vissza gáz a szívócsőbe. (Kép 2.)
Megtévesztő volt a kiinduló állapot, ugyanis 420mg/i körüli beszívott levegőmennyiségeket mértem, ami a gyári alapjárati adatnak megfelel (egy kis FES fórum olvasgatás erre vezetett). Ettől megnyugodtam, hogy jó az, de tegyük csak be azt az alu lapot!
A lefalazás után jött a felismerés, hogy bizony remappolt autónál a 10% railnyomás növekedést 10% légmennyiség növekménynek is illik követni. A lefalazás után az alapjárati mennyiség beállt 463-465mg/i értékre, ami kb. 10% a gyári 420-hoz képest.
Menet közben még nem teszteltem, de alapjáraton érezhető pici változás a hangjában. MIntha egyenletesebben járna, és egyáltalán nem füstöl 37 fokban sem ha hirtelen gázt adok.
Hogy tényleg megoldja e a hangoskodást, az menet közben fog eldőlni. Illene visszamérni terhelésen is a légmenyiségeket. Az,hogy 1300mg/i igényelthez nem érte el a gyári map szerinti 1100-at se, az nem jó. Remélem így már OK lesz.


Az első lambdaszonda a katalizátor előtt ment tönkre. Kód törölve, Pityu eladásra leadva.
Tegnap hazafelé hallottam apró zajokat elölről, de nem volt vészes, csak nem tökéletes. Ma (0706) viszont újra előjött ugyanaz a hang, ami volt a felső lengőkarok cseréje előtt, ami a kormány forgatásakor jobb elölről jön.. Tehát hiába volt kiszakadva a felső gömbfejnél a gumi, nem az adta a hangot. Zoliék bezsírozták a többit, gondolom az első ~60km-en még az hatott, aztán szépen lassan elfogyott belőle és emiatt kiújult a betegsége. Jövő héten, szerdán reggel viszem vissza hozzájuk, hogy az előző bejegyzésben írtakat cseréljék és ezt is megnézzék újra..
Hazafelé még azért biztonság kedvéért vettem egy WD-40-et (Smart Straw, 300ml) hátha segít túlélni neki addig ezt a pár napot. :) :\
