Blog
Négy éves lett az autóm, eljött az első műszaki ideje. Budaörsön csináltattam meg az esedékes időszakos karbantartással egybekötve. Mostanában nem működik a start-stop, ez az első jele az akkumulátor használódásának, így erre is kértem egy diagnosztikát, az eredmény alapján azt mondták, hogy még nem jött el a csere ideje. Olaj, szűrő, pollenszűrő, műszaki előtti átvizsgálás volt még, és kértem egy fényszóró beállítást is, a vége 183e Ft lett. Ezt követően az Autó Néroban csináltattam egy ózonos klíma fertőtlenítést egy 5-ösért.


Egy gyors szerelésnek indult, de nem az lett belőle. A 8 gyetyából kettő sikeresen beletört a hengerfejbe. Annyi volt a mákom, hogy a porcelán egybe kijött, "csak" a menetes rész maradt benne. Csavarkiszedővel a végén sikerült kiműteni a helyéről, úgyhogy megúsztam egy hengerfej felújítást :-)
De hogy legyen egy kis siker is, marketplace-en rábukkantam egy egész szép állapotú scudettóra, így a csúnya kopott, festett helyére fel is került.






Chili az útépítés miatt egy ideje fedél nélkül tengeti napjait, látszott már rajta. Belül is érett már a bőrápolós nagytakarítás, úgyhogy kipuccosítottam. Jó ránézni. Így chilli-villi állapotában van valami nagyon extra ebben az autóban.









Vasúti síneken áthaladva előjött a sárga tengeralattjáró. Majd azzal a lendülettel a motor felpörgött, 1500 lett az alapjárat. Egy élmény volt így autózni vele. Aztán motor leállítása után az alapjárat visszaállt normálisra. Kiolvastam a hibát, aztán töröltem is. Pár nappal később, szintén síneken keresztülhaladva megint előjött, ugyanúgy felpörgő motorral. Nem nyúltam a hibakódhoz és bár a szerelőnél a magas alapjáratot nem produkálta, de a hiba feltárásra került. Biztosítéktábla cseréje történt. Valamit az első hangszórók nem szóltak, volt egy szálszakadás, az is orvosolva lett.

Nehezen, de végül sikerült találnom valakit, aki elvállalta a lökhárítók javítását. Az elejével még ősszel akadtam fel egy rossz minőségű úton, a hátulja pedig évek alatt lett csúnya, mert sajnos egy padka megnyomta. Megrepedt és szépen lassan egyre nagyobb repedés volt, amit most már nem bírtam tovább nézni. Szerencsére sokkal csúnyább volt mindkét lökhárító ránézésre, mint amekkora a baj volt valójában. Aki pedig javította, nagyon korrekt volt. Azt mondta 50ezerből tuti kijön. Végül 15ezret fizettem neki. Ne legyen rá szükségem, de ha úgy alakul, akkor legközelebb is hozzá fogok menni. Hamarosan jöhet a fényezés és polírozás!








A hátsó emblémát megette az idő, cserére szorult. Az újat - a tartósság érdekében - több rétegben, műgyantás lakkal fújtam le.




A minap meglepett a drágám.Este beálltam a garázsba,semmi baja nem volt.Reggel indulok,úgy maradt a légzsák visszajelző.Na faja.Rádugtam a diagot,vezető oldali övfeszítő.Rendeltem egy bontottat.Csere majd hibakód törlés és ujra happy van.
Egy kis egybefoglalót gondoltam írok, hogy mi történt, mióta hozzám került.
Januárban komplett vezérlés+olajok, gyertya és tömítések cserére kerültek.
Április környékén kezdődött az alkatrész beszerzés és egyéb dolgok. Májusban az autó kapott egy H&R ültetőrugó szettet, illetve utána jött egy futómű állítás. Júniusban első lökhárító fényezésére sor került, ugyanis nagyon kavicsos volt és ha már a lökös lekerült, így kapott egy FL pajzsot is és a hátsó csomagtérajtó nyitó gomb is cserélve lett jellel együtt, amit a fiatalkatrészről szereztem be. Itt még nem állt meg a dolog, ugyanis a hátsó difúzor lakk feketére lett fúja és kapott az autó egy több lépcsős polírt, illetve zárásként egy wax-ot. Felni ügyben is lesz előrelépés, sikerült egy BBS CF típusú felnit beszerezni 19" méretben, ami már felújításra került, szintén lakk fekete színt kapott és hozzá Toyo TR1 gumit 225/35 méretben.
Bal oldali kerékcsapágy csere is megvan SKF -re
És .....
200.100 miles