Blog
Idén is már elővételben vettük a jegyet a Mekkába és már számoltuk vissza a hónapokat, heteket, napokat míg végre újra találkozhatunk a régi ismerős arcokkal és persze kíváncsian várom a QV csoportból a rengetek jófej tagot is.
A kötelező matrica felrakása és a kocsi puccba vágása sem maradhatott el. A Giunkat az Alfamania helyi klub tagjai kísérték fel egészen Szalki-szigetre, ahová megérkezve az ország legnagyobb Alfás dugója fogadott. Az elején még mókás volt, de a borzasztó meleg és a 2:30 perc dugózás (különböző okok miatt) már eléggé lefárasztott. Sajnos így a programok nagy részéről is lemaradtunk és a büféknél kígyózó sorok láttán örülök, hogy hoztunk magunkkal egy kis ropit otthonról.
Szerencsére a hangulat és a sok gyönyörű kocsi gyorsan el tudta feledtetni ezeket a hiányosságokat. Idén is sikerült új arcokkal megismerkednem, akikkel csomó hasznos infót is sikerült cserélnünk.
Ahogy a nap is már egyre inkább húzta magát a horizontra, úgy mi is lassan kocsiba ülve céloztuk meg a hazautat.
Szuper élmények, hangos autók, kedves emberek ezek jellemzik az AlfaCityt. Jövőre pedig remélem ezt a pár kis hibát is sikerül kijavítaniuk a szervezőknek és így mindenki teljes egészében élvezheti majd ezt a csodás eseményt!

Jópár évre visszamenőleg egyik nyári programunk a Bihar hegységben egy sátorozós hosszú hétvége baráti társasággal. Pádis, Glavoj völgy. Nagyon vártuk már, a covid miatt kimaradt két év, hiányoztak a hegyek, sziklák. Hozzánk talán ez a legközelebbi 1000m fölötti valódi hegyvidék. Autós szempontból is élmény volt idén is.
Legutóbb még a zöld 146 vitt föl, és gondolkoztam, hogy melyikkel menjünk. Utolsó nap eldőlt, a Giuliára a határátlépéshez engedély kellett volna a lízing miatt. Chili is át volt nézve, olaj, víz, oké, és szépen ki is volt takarítva, úgyhogy bepakoltunk és mentünk vele.
Egy hármas konvoj harmadik autójaként haladtunk, ez nem a legkényelmesebb pozíció, ahol a második még befér, általában a harmadik nem. Úgyhogy kellett nyomni, hogy ne szakadjak le. Főleg Nagyváradon, ahol a forgalomban, elsőbbségadások, körforgalmak, nem adta ki, hogy három autó együtt menjen. Itt egy megálláskor az előttem haladó autó fiatal utasa meg is jegyezte: Gyuri, filmbe illően jöttél utánunk.
Az egész úton azt éreztem, hogy fölényesen gyorsabbak vagyunk kb. bárkinél az utakon. Bárhova befért, nagyon ment a kis autó.
A szerpentinen aztán végképp elemében volt. Tüsszögött, trombitált és ment fölfelé lelkesen, szinte estem rá az előttem kanyargókra, pedig próbálták tempósra venni. Az egyik kedvenc 20km-em, 1100m szintemelkedés, technika próbáló, meredek szerpentin. A kis piros dögnek meg se kottyant.
A szerpentin végén jött a fekete leves, köves vacak út a völgybe, majd még rosszabb lejáró út a patakon keresztül a rétre. Emiatt aggódtam kicsit, mert a Giulietta legalsó pontja 10cm-en van, valamiért fölöslegesen mélyen belóg a haspácél. Óvatosan leereszkedtünk, nem koppant fel, megoldottuk.
Nagy élménnyel lettünk gazdagabbak, idén komoly túrát vállaltunk be:
https://www.welcometoromania.eu/Apuseni/Apuseni_Circuitul_Galbena_m.htm
Felejthetetlen, gyönyörű!







Kaptam egy győri Alfástól egy 2mm vastag 4.5 kg súlyú aluminium alsó burkolatot. 2.0 TS alatt volt, ezért nincs rajta az ovál kivágás, ami a V6 kipufogója miatt szükséges.


Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett az autó.
Km: 103.394
Olaj, szűrők, fékfolyadék. Le is vizsgázott, azaz eltelt az első négy év...
Semmi érdemi nem történt, teszi a dolgát. Mióta Németországban élünk többször megtette az utat oda-vissza (1200+ km), erre a célra is az eddigi legjobb autóm, kifejezetten kényelmes hosszú távon is, pedig én nem szeretek hosszan egy helyben ülni..
Amikor megvettem az autót a bal hátsó lámpa repedt volt több helyen is. Esztétikailag nem nézett ki túl jól, de működött ezért nem siettem annyira a cseréjével
Tavasszal injektorért voltam az Alfadepósoknál, megemlítettem a lámpát, és szereztek nekem egyet.
AlfaCity elötti nap elhatároztam, hogy mielött lemosom az autót, lecserélem a lámpatestet. Találkozóra mégse menjünk repedt lámpával.
Három csavar tartja, azért kicsit megszenvedtem vele, de sikerült a művelet. Le is fényképeztem a régi lámpával a kezemben.
AlfaCity utáni héten jelzett az autó, hogy a bal hátsó féklámpa nem működik. Kicsit aggódtam, hogy talán túlságosan megrántottam a vezetékeket szerelés közben, de szerencsére csak az izzó ment ki.

A motorháztető és a lökhárító tele volt kavicsfelverődéssel,ezért már régóta le akartam fényeztetni. A fényezést itt helyben a Tóth autófényező műhelyben csináltattam. Sok pozitív kommentet olvastam róla,és egy barátom is megerősítette hogy szépen dolgozik. A fényezés tényleg szép lett,annyi a szépséghiba hogy a színt sajnos nem tudta telibe találni. Egy árnyalattal sötétebre sikeredett,mindezt 100K Ft-ért.


Első ablakok, kicsit nyüszögtek mozgatásnál. Levettem a kárpitot, és a kis szerelő nyilásokon át bekentem. Illetve a hangszoró alatt, fértem hozá. Most halkabb lett. Felfele is jobban megy.



Elrepedt a kis levegő cső jobb elején. Olyan kemény volt, hogy már tört. Kapott bontottat. Az jó rugalmas.





Négy éves lett az autóm, eljött az első műszaki ideje. Budaörsön csináltattam meg az esedékes időszakos karbantartással egybekötve. Mostanában nem működik a start-stop, ez az első jele az akkumulátor használódásának, így erre is kértem egy diagnosztikát, az eredmény alapján azt mondták, hogy még nem jött el a csere ideje. Olaj, szűrő, pollenszűrő, műszaki előtti átvizsgálás volt még, és kértem egy fényszóró beállítást is, a vége 183e Ft lett. Ezt követően az Autó Néroban csináltattam egy ózonos klíma fertőtlenítést egy 5-ösért.

