Blog
Már kétszer jártunk erre, de még volt pár dolog amit szerettünk volna megnézni úgyhogy egy napot rászántunk.
Az első a 2.380m-re felvivő Tramway du Mont-Blanc volt. Kb 1 órás út felfelé és annyi vissza is, volt idő megcsodálni a tájat.
Némi kocsikázás után a 1.894m magasan lévő La Flégère volt a célállomás.
A felvonó parkolója adta hogy itt egy képet kell készíteni a Mont Blance csúcsával.
A terv szerint a Carrefour áruház benzinkútján tankoltunk volna a további úthoz. Már a felvonó felé menet is beugrottunk, de valahogy nem sikerült kiválasztanom az automatán hogy benzint szeretnék tankolni úgyhogy tovább álltunk. Arra gondoltam hogy valamit félreértelmeztem az automata kútnál. A szállásra visszafelé újra megpróbáltuk és rá kellett jönnöm hogy nem én rontottam el. Ki volt írva hogy nincs benzin a kúton!
Megkérdeztem a navit hogy hol van a közelben másik áruház és átmentünk oda. Ott 496,9 km-re 40,45 litert tankoltunk ami 8,14 l/100km-t jelent. Nem rossz...
Mindent összevetve ez volt az út legdrágább tankolása, 82,88 Eurót fizettünk ami napi áron bőven 33e Ft felett lett volna.
A napot egy nagy sétával és pizzával zártuk a városban.












1.118 nap utána ma elértünk egy nevezetes óra állást, a 100.000 km-t!
Pár fénykép erejéig megálltunk és folytattunk az utunkat a végtelenbe és tovább!
Az utolsó képen az elmúlt bő 37ezer km átlagai. Nem rossz :-)



Brembo tárcsák TRW betétek elől cserélve, galvanizált tanktartó cserélve, donor motortértető átalakítva, fényezéshez előkészítve, profi lakatos és szerelőmunka, köszönet érte a FeZso '18-nak. A szállásért a kajáért meg mindenért is:-) / sprint83 /












Négy éve került fel az autómra a kerámia bevonat, amit az előírásoknak megfelelően kezeltem, azaz csak PH semleges szereket használtam a tisztításhoz, érintéses mosást mindig kíméletesen, mikroszálas mosókesztyűvel fentről lefelé haladva végeztem, és a bevonatot regeneráló termékekről sem feledkeztem el (Reactivating Shampoo, WashCoat, Final Finish). Ennek meg is volt az eredménye, még mindig szépen dobta le magáról a vizet a felület, a tisztítása nagyon könnyen ment, és a mikrokarcokat is sikerült elkerülni. Sajnos egy dolog ellen nem tudtam védekezni, ez pedig a vízkő: a munkahelyemen a szabad ég alatt áll az autó, ami igénybe veszi a fényezést. Többször is előfordult, hogy a felforrósodott kasztnira minimális eső jött, ami arra sem volt elég, hogy lehűtse a felületet, majd folytatódott a napsütés. Ilyenkor a vízfoltok sajnos bele tudnak égni a felforrósodott, porózus szerkezetű fényezésbe, amit mosással nem lehet tökéletesen eltávolítani (ld. első kép). Úgy gondoltam, hogy mostanra eljött a rendbetétel ideje, habár utcai körülmények között nem annyira feltűnő a jelenség, de nem szerettem volna, ha évekig így marad, hiszen a hőterhelések során az ilyen anyagok a fényezésen egyre mélyebbre jutnak.
A megoldás a polírozás, ami után persze egy új bevonatot is kell applikálni. Végül nem az Autó Néroba vittem vissza, mert ott már más termékekkel dolgoznak, amikről nem sikerült túl sok érdemi információt megtudnom, így ezúttal a Zenith Detailingre esett a választásom. Jesse O'Connor nagy szaktekintély, mindent készségesen elmagyarázott, és nagyon szép munkát végzett: két napig dolgozott az autón, a polírozás után Zvizzer Graphene Ceramic Coat került fel, amire a gyártó 5 év/50e km tartósságot mond, ill. kértem egy kormány- és ülés bevonatot is, hogy a beltér is még sokáig szép maradjon. Minőségben abszolút kompromisszummentes munka, az autó újra makulátlan, a fényezésben szerintem meg is lehetne borotválkozni. :)




Vasárnap éjjel 11-kor megint történt valami az autóval. Balatonakali előtt két süldő vadmalac után jött a harmadik, siettek a Balatonra inni talán. Számítottam a lemaradt harmadikra, így már lassítottam, kicsit le is tudtam térni, de a bal első keréknél találkoztunk. Szerencsére csak a bal hátsó ív kapott egy kisebb horpadást, az autó oldala a maszatolást lemosva még mindig hibátlan. Nem is tudom mi lett volna nagyobb szívás a bal első sarka vagy az oldala végig. Ezt most ennyivel megúsztam.
283683km

Liqui Moly 5W30 TopTec
Olajszűrő
Km: 307000
Skf csapágy
Km: 307.000
Olajszint továbbra is maxon, indulhatunk.
Ma átszelünk Svájcot kelet-nyugati irányba és élvezzük a hegyi kocsikázást. Az utak más kategóriába tartoznak mint amit megszoktunk.
Elsőnek átkeltünk az 1.508 m magas Jaunpass-on, majd a hasonló nevű vízesést néztük meg.
Újabb fél óra kocsikázás után megnéztünk egy falucskát a hozzá tartozó várral. (Château de Gruyères) A faluban nemrég éghetett le egy több száz éves kocsma teteje, azt bontották.
Továbbmenve a hegyi szakaszokon találtunk egy kanyont, ami 100m mély volt így ott kialakítottak egy bungee jumping pontot. Még lenézni is szédítő volt...
Következő állomás az 1.445m magas Col de Moses volt ahol megebédeltünk. Izgalmas volt mert az étlapon fantázianevek voltak. A Rita napi menüt kért én meg ráböktem valamire az étlapon. Igazi zsákbamacska volt, de végül mindketten "ez jó döntés volt" érzéssel és tele hassal keltünk fel az asztaltól.
A következő érdekesség egy "balkonút" volt. Elképzelni is nehéz hogy mennyi munkába került utat építeni egy függőleges szilafalra.
Az 1.527m magas Col de la Forclaz következett. Itt már jártunk, de a hágón elrejtett erődöt csak most néztük meg. Egy alpesi háznak van álcázva előtte a földben ágyúval. A helyi ajándékboltban megpróbáltuk elkölteni a CHF készleteinket, majdnem sikerült is.
Utolsóként megnéztük az 1.970m magas Gueulaz-Pas-t ami tulajdonképpen egy hatalmas völgyzáró gát csodálatos kilátással.
A határ után még átmentünk az 1.451m magas Col de Montets hágón. Még egy fénykép erejéig sem álltunk meg mert valamiért tele volt rendőrökkel, nem volt szabad hely. A tilosban meg mégse akartam megállni...
227 km után elértük az uticélinkat Chamonix-ban a Chalet Holet Le Prieuré-t. Itt kettőt alszunk mert holnap sorra vesszük a korábban elmaradt helyeket a környéken. A hotel parkolója sajna megtelt így kénytelenek voltunk a szomszédos, sorompóval lezárt fizető parkolóban hagyni PHuBi-t. A fák alatt még árnyékban is volt és olcsóbb is volt mint a hotel parkolója.
A napot egy jó vacsival zártuk a szomszédos sétáló utcában.












3
583
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV