Mutasd

>> Szerviz2025-11-22

Eljött a fék elkopásának ideje.
Mint kiderült, az egyik első belső betét már a kopásjelzőig jutott. Ilyenkor nincs sok idő filozofálni: onnantól nagyjából 1000 km, és az ember már vason fékez.

Adott volt a lehetőség, hiszen a 330 mm-es komplett fékrendszer már ott pihent a polcon, ami egy ráadásul szinte új '23-as stelvio-ról származik, a betét a tárcsa, mind szinte kopás mentes.
Persze bennem motoszkált a „skót”: igazából a meglévő 305/292 mm-es szett még simán elbírt volna egy új betétgarnitúrát.
De végül megszületett a döntés: ha már ott van, akkor fel kell rakni.

Itt került képbe egy cartárs, aki már korábban végigjárta ezt az utat a saját autóján. A tapasztalat, a célszerszámok és a gyakorlati tudás mind adott volt – és ez ebben a történetben kulcskérdés.

Ráadásul volt bennem egy erős érzés:
hiába a professzionális háttér egy szervizben, ez nem egy napi rutinmunka. Az autó átprogramozása is szükséges, ez már nem javítás, hanem tuning, amihez idő, figyelem és egyfajta tiszteletteljes ráhangolódás kell. Ez nem futószalag munka.

Időpontot egyeztettünk, beszereztem a szükséges alapanyagokat (fékfolyadék, SGW bypass stb.), az időjárás-előrejelzés pedig… nos mondhatni, ideális volt:
4 °C, eső, fékcseréhez és teszteléshez tökéletes – természetesen nyárigumival.

Megérkezéskor az eső épp szünetelt, de a hazafelé útra már 1,5 °C-ot és hóesést ígértek. Klasszikus.

A gyerekkorban tanult bölcsességhez tartottam magam: réteges öltözködés.
Ebben az esetben ez nagyjából 5–6 réteg pulóvert, nadrágot és biciklis aláöltözőt jelentett – mert ami szervizben 3–4 óra, az otthon könnyen a duplája.

A munka végül meglepően gördülékenyen haladt.
Hideg volt, de tempósak voltunk. Minden patent, nyomatékkulcs kéznél, kávé, olajos kéz, gondolkodás minden lépésnél – ahogy kell. A fék hardveresen felkerült az autóra, korrekt módon, kompromisszumok nélkül.

Ezután jött a kódolás.
Ehhez szükség volt az SGW-hozzáférésre, valamint a megfelelő diagnosztikai szoftverekre – ezek nélkül ma már ilyen munkába nem is érdemes belekezdeni.

Természetesen nem maradt el egy kis dráma sem:
az egyik hátsó fék légtelenítésénél a számítógépes ellenőrzés nem akart határértékre beállni. Itt jött a klasszikus „magyar kreativitás”: mivel a hátsó nyereg valójában azonos, csak a tartóváz különbözik, ideiglenesen egy kombinált megoldással dolgoztunk tovább. És láss csodát – beállt az érték.

Utólag kiderült, hogy a hátsó részt igazából nem is lett volna muszáj bontani, de ez már a tanulópénz része. Abban maradtunk, hogy valószínűleg szennyeződés okozta az anomáliát, ennek felderítése pedig egy másik alkalom feladata.

A próbakör már szitáló hóban, nedves úton történt, ami külön pikantériát adott az egésznek. Bőven volt lehetőség az ABS és a menetstabilizátor működését is „megcsodálni”.

Ez az egész nem csak egy fékcsere volt.
Egy szükségszerű, mégis részben tuning jellegű esemény, ami biztosan örök emlék marad. Könnyed férfimunka – nem fagytunk meg, az autó elkészült, a fék pedig azóta is hibátlan.

Utóirat – különbség, realitás

A gyári 305/292 mm-es fékekkel sem volt gond, az autó teljesen jól megfogható volt.
Viszont hosszabb távon teljesítménynövelésben is gondolkodom – ésszel, a 2.0-ás motor tartalékait kihasználva, nem károsítva. Ebben a kontextusban a fék nem opcionális, hanem alapfeltétel.

Reálisan 300 LE fölé nem cél menni, így a gyárilag 280 LE-hez méretezett Veloce fékrendszer ehhez a teljesítményszinthez ideális. Később legfeljebb betét- vagy tárcsaoldalon jöhet finomhangolás.

Nagy lépés nekem, kis lépés az emberiségnek –
de most már 330 mm elöl, 320 mm hátul, Veloce fékekkel, 19”-os QV felnikkel áll a Alfa Romeo Giulia.
Valljuk be: kellett is alá.

>> Tuning és extra2025-09-29

Eljött a QV kerék további tesztelési időszaka.
Mielőtt véglegesíteném a döntést, hogy a gyári 17”-os kerékről átnyergelek QV méretre – ami valljuk be, nem kis lépés – szerettem volna saját tapasztalatot gyűjteni.

Kapóra jött egy hirdetés: egy cartárs kínált eladásra egy Pirelli P Zero Corsa szettet, még a kopásjelző előtt, de már kissé viseletes állapotban – gyakorlatilag gombokért.
A gumik nem sérültek, nem öregek, tehát nem konstans életveszély kategória.

Ugyanakkor azóta már tisztában vagyok vele, hogy a Corsa keverék más világ: nem úgy öregszik, mint egy klasszikus utcai gumi, ezért kellő óvatossággal kezeltem a témát.
Az viszont tény, hogy nem akar lejönni az autóról, még 13 literes fogyasztás mellett sem.

Összerakattam a szettet a Technico felnivel – és ha már nincs gond, hát csinálunk:
a 305 mm-es fék miatt nyomtávszélesítőt kellett alkalmazni az amúgy sem kicsi keréken.

Ennek alaposan utánanéztem.
Gyárilag a kerék egy kb. 14 mm-es központosító peremen ül fel, a csavarok elsősorban rögzítenek, nem pozícionálnak.

Fizikailag viszont, ha túl nagy nyomtávszélesítőt alkalmazunk, akkor a felnit levesszük a központosító furatról, és a terhelés áttevődik a csavarokra. Ez nyíróerőt, rázást, lazulást okozhat – hosszú távon nem kívánatos.

Ebben az esetben az 5 mm-es nyomtávszélesítő bizonyult optimumnak:
 megmarad a központosítás,
 a fék már nem ér bele a felnibe,
 és hangsúlyozottan ideiglenes megoldásról van szó.

Megrendeltem az alumínium nyomtávszélesítőket és a megfelelő hosszabb csavarokat is.
Itt jön a másik fontos biztonsági szempont: mérnöki ökölszabály szerint a csavarkötés akkor korrekt, ha az eredeti menethossz rendelkezésre áll.
Nem „pár menet”, nem érzésre – hanem számolva, nyomatékra, anyagminőségre.

Ezért a csavarhossz kérdése kritikus.
Ha túl hosszú, belül kárt tehet – ezt már fiatalkoromban sikerült egyszer megtapasztalnom egy Alfa 155-ön, ahol egy rossz döntés ABS-gyűrű töréssel és kerékagy-cserével végződött. Az ember tanul.

A módszer egyszerű, de következetes volt:
1. megmértem, az eredeti felnin hány menet dolgozik,
2. összevetettem a másik felnivel és nyomtávszélesítővel,
3. így egyértelművé vált, hogy +5 mm csavarhossz kell.

Természetesen a webshop első körben rossz (M12-es) csavarokat küldött, ami egy hetet csúsztatott volna a projektben. MIvel a Giulia kerékcsavar M14 x 1,5
De az alfás közösség itt is hozta a formáját: kaptam kölcsön megfelelő csavarokat.

Végső ellenőrzésként terhelés nélkül betekertem a hosszabb csavart a kerékagyba, és megnéztem, terhelés nélkül még, akadály nélkül végigfordul-e – így biztos voltam benne, hogy belül semmit nem ér el.

Egy apró módosítás még hátra volt:
a nyomtávszélesítőn nem volt kialakítva az első féktárcsát rögzítő csavar furata. Ennek a csavarnak pozicionáló szerepe van, terhelést nem visz, így otthoni körülmények között, kézi fúróval pótoltam a furatot.

Végül felkerült a QV kerék, a méretpontos gumikon.
Izgalom volt bőven: hátul hidegben és induláskor könnyebben veszti el a tapadást, viszont elöl a tapadás, kanyar- és fékstabilitás kifejezetten jó.

És itt jött az igazi felismerés:
nem az történt, hogy a nagyobb kerékkel „elveszett a tűz” ha nincs konstans 500 lóerő, hanem pont az ellenkezője. Az autó egy kontrollált játszótérré vált – ahol az élmény nem csökken, hanem finomodik.

Ez a setup nem elvesz a Alfa Romeo Giulia karakteréből, hanem tovább emeli azt, ami eleve különlegessé teszi.

>> Egyéb2025-08-21

Olasz körút, családi felállásban – avagy Rimini idén is megnyert

Idén is rávett az asszony az olasz körútra.
Én mondtam, ne feszítsük túl az életünket… de olyan szépen kérte, hogy nem lehetett ellenkezni 😄

Meg hát, ahogy mondani szokták: könnyű Katit táncba vinni.
Meg is szerveztem az egészet. A szállással minden részletet leegyeztettem – az új világ vívmányainak hála olaszul, anyanyelvi biztonsággal. Elképesztő, mire képes ma a ChatGPT.
Természetesen mindent ellenőriztem: visszaolvastam, visszafordítottam, újra átnéztem – mégiscsak 7 ember nyaralásáról volt szó, félreértésnek itt nincs helye.

Végül Rimini ismét azt hozta, amit annyira szeretek benne:
igen, +500–600 km, de cserébe valóban olaszok lakta környék, ahová az olaszok is járnak nyaralni. Frekventált üdülőhely, mégis megvan az igazi olasz mentalitás – a jó és a rossz oldalával együtt 😄

Az idei trip több szempontból is összetett volt.
Sikerült „behúzni” Mutert is az utazásba, ami külön öröm, mert ők nem kifejezetten tengerparti emberek, és autós túrán sem jártak már ilyen messze jó ideje.

Ha pedig már volt egy plusz autó, feltettem a kérdést:
megúszhatom-e idén a tetőboxot? 😄
És igen – bejött. A Honda két fővel meglepően sok mindent elnyel.

Nyilván, mivel 70+ éves szülőkről van szó, a vezetési terhelést okosan kellett kiosztani. Itt már nem az a cél, hogy „letoljuk”, hanem hogy mindenki biztonságban és komfortosan érkezzen meg.

Előrelátásból beszereztem egy jégvédő ponyvát is. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez nem paranoia, hanem realitás.
Rimini környékét idén elkerülték a brutális jégesők és áradások, de a kérdés mindig ott van: mi van, ha… – akkor már késő okoskodni.

Bónusz mellékszál: az irigy hotelközönség, amikor csikket pöckölt az autóra…
a ponyvát égette, nem a fényezést 😄
A takarítónő pedig imádta ráborítani a vödör vizet – szóval a ponyva több fronton is dolgozott.

Érdekes tapasztalat volt, hogy az Alfa Romeo-nak Olaszországban presztízse van.
Ennek minden előnyével és hátrányával együtt.

Például: a hotelvezető nem rakott be a közös parkoló „zúzdájába”, hanem kaptam egy külön helyet. Ennek hálás voltam – a hátulütő az volt, hogy az összes felette lévő erkélyről lehulló tárgy potenciális célpontja lettem.
Itt megint csak igazolódott: a jégvédő ponyva nem overkill.

A helyszínen derült ki, hogy a helyi rendőrség imádja büntetni a ponyvázott autókat, ha nem látszik rendesen a rendszám. Így minden nap igazgattam rajta – hülyén nézett ki, de megspóroltam 500 eurót 😄

A tengerpart gyönyörű volt. A vihar végül jeget nem hozott, de azért megmutatta magát.

Az út maga nem volt eseménytelen, de pont annyi izgalmat hozott, amennyi még belefér egy „átlagos” utazásba.

Vegyük sorra:
 A Hondát odafelé úgy megpakoltuk, hogy az Alpokon át 100 km/h fölé alig akart menni. Nem várt mellékhatás: az Alfa így 6,5 litert fogyasztott 😄
 Az időzítés és a tervezés tökéletes volt: elkerültük a dugókat, okosan osztottuk be a sofőrterhelést, estére megérkeztünk Riminibe.
 Abból láttam, hogy Muter már rendesen elfáradt, hogy megkért: az egyirányú utcában, centire kimért parkolóhelyre inkább én álljak be. Igazi olasz életérzés.

Ezután jött a felhőtlen nyaralás.

Hazafelé már nem volt választás kérdése az időpont: telibe kaptuk a dugószezont.
A Google viszont egy jó 400 km-en alsóbbrendű utakon vitt, ami külön élmény lett. Kaptunk vihart is, de az epicentrumot elkerültük – izgalmas volt, és nem álltunk órákig egy helyben.

Ausztriában a szülőket „letettük aludni”. A self check-in szállás önmagában megérne egy külön bejegyzést: hiába volt előre leegyeztetve minden, két órába telt, mire mindent megtaláltunk és ágyba kerültek.
És előttünk még ott volt 600 km hazáig a Wörthersee-től.

Végül gond nélkül megérkeztünk, a szülők biztonságban zárták a nyaralást.

Jellemző epilógus: a Honda hazafelé feldobott egy hibakódot…
de legyek igazságos: csak egy nem törölt szervizintervallum volt. Minden rendben.

Az Alfa viszont végig tette a dolgát.
Igazi családi és utazóautó, és közben egy kicsit zsebferrari is.

Nagyon szeretem a Alfa Romeo Giulia-t.

>> Tuning és extra2025-08-08

Ahogy már korábban is írtam, próbálok minden típus-specifikus gyenge ponttal tisztába kerülni.
Ennek jegyében idén rendeltem az Alfissimo kínálatából hűtőkör légtelenítő csavarokat a Giuliához.

Nem a legolcsóbb megoldás – ráadásul Amerikából rendelni eleve nem a költséghatékonyság mintapéldája –, de amit ezzel megelőzésben megspórol, az szemmel látható összeg. Nem csak pénzben, hanem biztonságban és nyugalomban is.

Miért szükséges ez az alkatrész?
 A gyári légtelenítő csavar költségoptimalizált, finoman szólva alulméretezett darab.
Nem értem az olaszokat: annyira tipikus forgatókönyv, hogy egy alapvetően jó autó az út szélén áll egy filléres alkatrész miatt, gőzölgő motorháztetővel.
Ciki. Bizalomromboló. A tulajdonos megalázása.
De hát… ezek az olaszok már csak ilyenek 😄
 Szerencsére az alfás közösség itt is működésbe lép.
Vannak cégek, amelyek kifejezetten ezekre a típushibákra specializálódtak, és megfelelő anyagból, pontos méretben gyártanak légtelenítő csavarokat.
Nem kapkodtam el a cserét – jellemzően régebbi autóknál jön elő –, de elég rendszeresen, hogy ne opcionális, hanem kötelező kiegészítő legyen.

A szerelés

Maga a művelet nem bonyolult, inkább körültekintést igényel.
Senki nem szeretne egy elejtett tömítés vagy beesett csavar miatt órákig matatni a motortérben.

YouTube-videók alapján:
 a két érintett pontot előre rongyokkal körbetömtem,
 a tömítést kicseréltem (és nem raktam be véletlenül duplán 😄),
 a kifolyt hűtőfolyadékot hideg állapotban, szintre mérve pótoltam.

A munka kicsit… nőgyógyászati jellegű 😄
szűk hely, finom mozdulatok, odafigyelés.

Kis ijesztés – happy end

Amikor kész lettem, indítás, járatás…
és jött is a gőz 😄😄😄

Nyilván: a kifolyt hűtővíz pont a katalizátorra csöpögött – ami természetesen az első, ami üzemi hőmérsékletre melegszik.
Egy pillanat pánik, majd gyors felismerés.

>> Tuning és extra2025-04-30

🛫 Kezdetek – Egy rendelés és egy álom
SD rendelt egy ritka, gyönyörű piros Alfa Romeo Stelvio OEM fékszettet az Egyesült Államokból.
Egyben jött volna, de valami történt az út során…

📦 Káosz – Négy részre tört a világ
Az eBay rendszere először egy csomagot mutatott, majd hirtelen négyet.
A GLS egyetlen, sérült dobozt kézbesített – Dávid visszautasította.
Kiderült, hogy a szállítmány szétesett, a tárcsák külön, a nyergek máshol –
a nyomkövetés sem tudta követni.
A vásárló azonnal reagált: levelek, bizonyítékok, telefonok, minden mozgásba lendült.

📞 Fordulópont – Ember a gép mögött
Egy kedves, értő GLS ügyintéző még a rendszer rideg falai mögül is észrevette:
itt nem csak csomagokról, hanem emberi hozzáállásról van szó.
Összehangolták a kézbesítést, a négy rész újra egy egész lett – úgy, ahogy eredetileg álmodták.

📷 Igazolás – A vas és a valóság
Dávid kibontotta a csomagokat. Minden fő alkatrész megvolt:
 féktárcsák,
 féknyergek,
 kábelek, szenzorok,
 még a rugó is, amit először hiányolt.
Kiderült, hogy csak egy kis takarólemez deformálódott, ettől esett ki a rugó –
de semmi nem sérült komolyan.

🌍 Zárás – Köszönet az emberségért
A történet végén Dávid nemcsak az eladónak és az eBay-nek írt,
hanem külön levelet küldött a magyar GLS-nek is, megköszönve az emberi hozzáállást.
A munka ünnepén ez lett az ő ünnepe is – a tisztességes munkáé,
a segítőkész ügyintézőké,
és a jó szándékú vásárlóké.

By: ChatGPT, aki segítette az ügylet minden kommunikációs lépését. Respect!
Ember és gép – a gépért. Alfás vasak, gépi szívek és szellemek: egyesüljetek!

 
>> Tuning és extra2024-09-10

Szóval, még nyaralás elején kaptam a facebook értesítést hogy #tag-eltek egy postban valamelyik alfás topicban.

Meg is nézem, hüB+ egy full supersprint rendszer, meg a Technico felni nem is rossz áron...
Persze már az Amore krémje ott lájkol, mert pontosan tudják mit érzek, mit érez minden alfás ilyenkor?:D Ne tagadd, tudod!!!:D

Na jó én is lájokltam, azért ráírtam a srácra.. mondta páran érdeklődnek, majd jelez.

Visszaérkeztünk a nyaralásból, látom a messengerben ott az üzi.. ráírok megint a srácra.. híres utolsó mondatok.. "na elvitték a felnit meg a kiput?"

"NEM" jó ráalkudtam még:D "annyiért itt marad" jó akkor annyiért mind legutóbb mondtam? "Annyiért viheted."

áááááááá ezt valahol akartam is hallani és nem is:D

És beültem az autóba és mentem érte:D:D:D

Pro:
- ezeket a felniket most lehet jó állapotban megvenni, 5-10 év mulva nem
- ezek a felnik olcsóbbak nem lesznek
- a felni nem romlik meg:D

Contra:
- hát mennyibe kerül rá a gumi?
- hát mit mondok a családnak?

Tekintsük ezt gyógyszernek, 10 év hondázás, passzátozás és babakocsi pakolás stb. ez rekrációs tevékenység:)))

Jó de most itt van akkor el kell vinni a fényezőhöz mert karistos a széle..
A kipu az is itt van de ezt meg fel kell rakni..

Folyt köv:)

 
>> Esemény2024-08-30

A családi nyaralást idén elég későn kezdtem szervezni, de spoiler, elég jól sikerült:)

Kezdésnek feladat értelmes áron találni egy Genova közelében lévő szállást tengerpartozásra.
Mindig jönnek ezzel a horvátországgal de én még nem éreztem rá, nekem olaszország a nyerő eddig:))))

Szóval 1 hét le volt foglalva, nekiindultunk 3 gyerekkel, tetőbox, strandkocsi, gumikrokodil, napernyő, még sátrat is vittünk mert az út második felére némi kalandozás is opció volt:D

4cm ültetés adott:D
Továbbra is azt mondom ilyen terheléssel is teljesen jó a futómű, arra meg hogy ne érjen le alapból is figyelni kell szóval semmi új, csak a szokásos.

A fix szállás előtt nekem nem volt opció emberkedni, lehető legrövidebb úton oda:)
Azért Velencében egy szállás meg Milano Alfa Museo pont útba esett :D

Megvolt a tengerparti gyerek legeltetés, irány a kaland:)
Elsőnek elgurultunk egyik este Monaco-ba, hát egy sajátos élmény az tuti.
Mikor a fagyival sétálsz és leelőzöd gyalog... a kaszinóba tartó, dugóban álló V12-es autókat. De rongyrázás az van ezerrel:D Igazából tetszett, igazi hülyegyerek hely, gazdag hülyegyerekeknek:D:D:D Nem tudom érte őket utálni, kell ilyen állat is:D

Másnap elindultunk Milánónak, majd Lugano-t vettük célba.
A terv úgy volt hogy Milano utána a Como tó mellett megyünk föl, utána átvágunk Lugano fele, és ott megalszunk.

Na ahogy beléptünk Sweiccc-ba:D Az internet a GPS stop..:D mondom akkor hogy is van ez? jó nem EU.., de még internet sincs?:D Végül könnyen megoldódott a másik teló, vodás az ment... De amig ez nem tisztázódott addig úgy voltam hogy ha nincs térerő, irány vissza a biztonságos olaszba:D Hogy elkényelmesedik az ember..??:)

De lett.. szóval irány St. Moritz, itt egy kicsit rizikóztunk mert írtam ugyan az ottani szállásnak, de nem válaszolt.. és azért ott már nem tengerparti klíma lesz hogy csak úgy sátrat verünk.

De megnyugtató volt hogy a szintén kisnyugdíjasoknak pozícionált szállásokon már 1 millió/fő/ éjszakáért bármikor lehetett volna foglalni a helyi palace csehóban :D jó lesz az a camping is :D

De hogy milyen camping :O ilyen sátrat még nem láttam, rendes hőszigetelt, tetőablakos, fa ágyak benne, minden nagyon prémium volt, kiskosárban jön a reggeli:D
Külön jól jött hogy nem a saját sátrainkkal kellett bajlódni mert este eső is volt, meg reggelre 9 fok:)
Így a Giulia hágó után és látva hogy előző nap a svájci szerpentines terepen összesen 200km-et sikerült megtenni a Stelvio hágót elvetettem mert 400-500km-et nem akartam megtenni ezért alsóbb rendű utakon.

Tehát a miután annyi élményt szívtunk magunkba hogy nem tudtam hova eltenni, egyszerűen csak néztem kifele és vezettem mint a gép, hogy lehet ilyen helyen élni?:D
Teszem hozzá ilyen semmibe révedő embereket láttam sokat, nem tudtam eldönteni hogy letargia vagy zen:D De így ülnek Luganoban is meg Como tó mellett is emberek ilyen padokon és mint aki off és nem érted mit csinál:D Jó mondjuk mikor megnéztem hogy egy kávé 28 CHF, akkor megértettem, letargia:D

Utána volt még egy hosszabb etap, Ausztria Németország és haza.
Ezeket már autópályán tettük meg és közben próbáltuk feldolgozni a felhős egycsúcsok a "bántóan" kék tavak, és egyéb természeti fenoménok látványát...
Azért bántó.. mert nálunk ilyen nincs:D:D:D
Az autó probléma nélkül tette a dolgát, egyszer töltöttem rá 3dl olajat, kifogyott az ablakmosó, 1cm hijján majdnem nem fértem be a mélygarázsba de mindent megoldottunk..

Út 3500km klíma, tetőbox, 5 fő, fogyasztás nagyátlag 8.6l/100 végig dinamic-ban.
Igaz azért száguldozni nem kellett mert nem is lehetett:D de jó volt így:)

 
>> Szerviz2024-07-05

Carnet Budaörsnél készült el a 2 éves karbantartása a gépsárkánynak.

Alapvetően jó tapasztalataim vannak velük, igyekeznek minden részletre odafigyelni, néha engedik hogy nézzem a gép karbantartását néha nem. Most sajnos dolgoznom kellett, de közben ittam egy KV-t 3 óra alatt meglett pedig elég szép listával érkeztem.

MIndent is ki akartam deríteni a gép állapotáról.

Volt egy standard éves szervíz, ami olaj és szűrők stb. Selenia, ennek periódusát saját elhatározásból 10k-ra állítottam. most kapta a 3. szervízt az autó, 3k, 14k (tudom ez 11:D) 24k most:)

Nézzük a listát:
- olajcsere selenia
- fékolajcsere kétéves korára kötelező

- fényszóró beállítás, ez garis
- fékek és minden elenőrzése

- kis műanyag bizbaszok megkérdezése, itt nem jártam sok sikerrel ezeket majd valahogy pótlom.. nyilván nem fogok új karfát venni egy gumi bigyó kiesése miatt
- van még egy-két patent ami eleresztett, az utastérben ez az, apróságok

Ami kicsit nyugtalanító hogy a fékek alapvetően félidősnek mondhatók tehát még van rajta betét és tárcsa... de elég hülye hangot adnak lassú de intenzív fékezéskor..

De a tárcsa megéget, amit nem teljesen értek hogy hogy ég meg egy tárcsa egy olyan autón aminek a használati utasításában benne van hogy ne vigyem versenypályára az első pár km-en... tehát utána lehet.. És ez meg is történt:)))

NA szóval ez a fék téma azért hmm..

Van még egy hibajelenség ami most az első futóműnél jelentkezik:
- de kiderítették hogy nem futómű eredetű hanem a zárhídkörnyékéről jön
- a tünet az hogy egy pattogás fémesen hallatszik amikor parkolok tekergetem az autó kerekét, és előre hátra megyek, rámpára le-fel....

Ez most azonnali beavatkozást nem igényelt de azért az aggasztó hogy megkérdezték volt-e törött az autó. Hát hogy lett volna?:D

Erre természetesen nagy biztonsággal tudtam válaszolni hogy nem, mivel újrkora óta csak én vezetem és sosem adtam ki a kezemből..

De a fémes pattogás megvan:P

Szóval SUMMA:
- a szervízben rendesek voltak és mindenben a segítségemre siettek
- a gép teljesítette az első 24k km-et, EGYETLEN és CSALÁDI AUTÓKÉNT :)))
- apróbb minőségi problémák vannak, de ennek nagy része az utastérben jelentkezik ami azért a gyerekek miatt az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve
- a mechanika bírja a kiképzést, szerintem én nem vezetek állat mód sosem vertem oda az autót, tehát nincs oka hogy bármi baja legyen..
- azt a pár lendületesebb kört meg illik bírnia, itt nem döntöttem el hogy ezt a konstrukció rovására írjam, vagy egyszerűen ha használom akkor néha cserélni kell ezt azt.

23914km országúti fogyasztás 8-9 liter városi fogyasztás 10-13 liter
Kizárólag Shell VP 100-at kap enni, és mindig csepptöltőre van dugva.

Örülök hogy tisztalappal indulunk tovább, irány a napfényes itália:)

 
>> Autóápolás2024-06-04

Na itt az ideje a bevallásnak megrongáltam a gépjárművet én is :P

Behorpasztottam a tetejét.. banális módon és nem is rettentő mértékben, de pont annyira hogy azért elhangozzon pár baxxamá... :O..... :D

Szóval feldühítettek a szárnyahangyák, mert valahogy beszöktek, és film nézés közben persze hogy a lámpába próbáltak beleszállni és utána a fejemre esni...

Ezért kimentem éjszaka a garázsban mert vettem én valamikor egy lidlis rovar ölő lámpát.. 3 forintért, soha nem használtam de én most eskü kirakom ezeknek a rohadékoknak...

Ok autó lemosva, én már pizsamában semmi kockázat, elslisszolok a töltőkábel alatt fúrom be magam az autó mellett a polcokhoz, és örömmel konstatálom hogy megvan az a retkes rovarlámpa...

Veszem le a polcról és abból a lendületből a xaros doboza szétnyílik és pattan az autó tetején... Elsőre na mondom tuti megkarcolta.. nem b@zdmeg behorpasztotta...

Na akkor ezt így el is eresztettem hogy ez már így van.. akkor mehetek jégkármentesítőt keresni...

De egy kis műanyag szar de pont be tudta horpasztani..
Persze a dobozát azonnal ki is dobtam a szelekítvbe ezt a vackot....

És ha drágán is de elégedetten figyeltem a szárnyas lények sercegését...

De már a tetőt ki fogja kicuppantani... Nyilván megnéztem mennyibe kerül egy ilyen ön-horpasztó szett... igazából lehet venni két forintért.. de ugye ezt el is lehet cseszni, és tuti elmegy vele fél nap hogy most utána még rossz is legyen:D

Szóval felütöttem a guglit, és megkérdeztem Haleszt is, mivel egy emberhez irányíottak meg is beszéltem egy időpontot.

Magyar Zsolt: frozenhungary.hu

Gugli még Magyar Color Bt. néven hozza, de ugyan oda jutsz.
Amúgy nagyon elfoglalt, de a munkájára nem tudok kifogást mondani.
Nem is olcsó, de ha már csináljuk akkor legyen jó:)

Szóval megérkeztem, lehúzott ablakkal hallgattam végig ahogy egy BMW-s mellettem kapott 240 ezres árajánlatot két alumínium ajtóra, nem néztem mennyire volt horpadt, de mindkettő szétszedős volt szóval érthető.

De ekkor tudatosult bennem hogy ez nem a 15-ezres kicuppantom aztán rohadjon meg a bogárírtó.. de drága volt így már a hangya pusztítás...

De azért végül is nem is volt annyira brutál: 40k lett az eredmény, elmondta hogy van a horpadás alján egy kicsi éle.. ezért kicsit kell vele küzdeni, 2-3 óra alatt meg lesz szerinte.
Ha akarom megvárhatom a Budaörsi Alfa Carnet előterében.. stb.

A legfontosabbat majd elfelejtettem, féjnyezés és bontás nélkül, mindezt...
Mert ha pl. le kéne szedni a tetőkárpitot, na neeee...

Szóval így már azért legalább újra dönölű:)

 
>> Tuning és extra2024-04-28

Megint sikerült olyat húznom aminek népfelzúdulás lett a vége:D

Zselé Cartárs szíve megesett rajtam hogy milyen keréken nyomom a kakucsot, és ő amúgy is új gumikat rendelt a régi kerekei pedig még nem kukásak, így hát felajánlotta nekem ha kell enyém lehet nem dobja ki.

Persze azonnal kaptam a dolgon, hisz a játszó gumim az azelőtti csapatáson oda lett:D

Mik vannak:D Passattal ilyen bajom sosem volt:D:D:D

Szóval adott egy Veloce gumi szett P-Zero AR jelzésű:))) Nyamm:)
Egy bökkenő van: ez a 8 és 9 colos R19 felni mérete, nekem pedig a 8,5 és 10 colosat szánta a sors:D:D:D

Na ilyet sem csináltam még, megnéztem kalkulátorban megkérdeztem pár gumistól, megnéztem pár Wörtherzéé videót, és vettem a bátorságot ok, csináljuk:D

Végül is úgysem napi használós lesz így arra a pár alkalomra meg ez tuti átványosság:D:D:D

Szóval elmentem a jól megszokott 24h gumisomhoz, meggyóntam hogy hát a legutóbbi gumi elszakadt nézzék meg, mit tett vele asszony:D:D:D
Ők együtérzően dörzsölték a markukat ilyen mókusból kéne még:D:D:D
Lényeg a lényeg kis gyözködés után felrakták:D
Ilyenkor a gumis nem is attól fél hogy szétmegy a felni vagy ilyesmi, az a te bajod.. de ha olyan gumit rak fel ami nem fér el az autó alatt, és leszakít valamit róla, na azt valahogy nem akarják:D
De mondtam ez gyári méret csak nem erre a felnire, így még kisebb is lesz egészében, hadszóljón.

Hát felrakták: akkor tudatosult bennem hogy konkrétan a felni kintebb áll mint a gumi:P
Mondták ezzel parkolni nem kéne nagyon járda mellé:D

Márt öbb helyről kaptam görgős és egyéb felnijívítós ajánlatokat azóta.. Nem tudom miért:D

Persze én nyúl vagyok, felrakták a gumit majd montam... akkor rakjuk vissza a csomitartóba majd otthon felpróbálom az autóra:D:D:D

Eljött a péntek, hazarobbantam a munkábók és már azt veszem észre, hogy úgy ahogy vagyok az autó alatt térdeplek, és rakom a kereket:D

Jó már kezdek rutinos lenni javul a köridő, most valahol 20-25 perc környékén tarthatok, hátmég ha vennék rendes krokodilt amit nem kell ennyit illesztgetni:D

Na de felrakom a kerket, és valami különös érzés fogott el hogy ezt most meg kell osztani másokkal is:P:D

És felrobbant a facebook, az amore:D ennyi raakciót nem kaptam sosem:D Óriási:D

NA de a lényeg, nézem nézem az autót.. ok.. de most el kéne menni egy tesztkörre...

Mind mondtam NYÚL vagyok, így ez 2 napot tartott mire elindultam vele, addig szoktam a gondolatot, vészforgatókönyveket gyártottam, meg ugye 3 gyerekkel van ez-az szóval zajlott az élet.

De eljött a pillanat, este van, mondom feleségemnek a mosógép még megy én lefeküdnék aludni.. erre.. ő nem marad fent.. őőő stb... végül is jogos minek indítok 10-kor mosógépet:D:D:D

Na jó hát akkor üssük el valamivel az időt, fogtam a fényképezőgépet, bedobtam hátra az emelőt, két 17"-es kereket tarcsiba és nézzük mi lesz:D

Először 30-al legurultam a benzinkúthoz, hogy megnézzem a nyomásokat:
2.3-2.5-öt mutatott.. és érzésre jó volt.. de én fújtam bele egy kicsit.. saját mérővel is körbe mérve így a 2.5 lett mindben kb. Ugye most szenzorom nincs..

Ezek után növeltük a terhelést, elmentem körforgalmat vadászni, megrángattam kicsit, mi lesz:)

Nem lett semmi, csak az érzés hogy ez valami brutál penge most így.
Hála a kifeszített gumikank olyan oldaltartása van az autónak kb. mintha tömör gumin futna, tényleg brutál.
A futómű életrekelt, van visszajelzés érzem mind megyek át és mindent:D

Na de jó ok, csináljunk még pár képet, hát jobb ötletem nem volt mikor már az összes körforgalmat meggyaláztam a környéken:D

Óvatosan mert ugye tudjuk ha érintőre vennék egy padkát vagy egy beton gyolyót, az nem plub-blub-plub lenne, hanem krssss pakk:D ez nem játék

A VERDA ÉLES FEGYVERNEK SZÁMÍT:D

Szóval akkor irány a vár, jó tilos bemenni de adott jegyet szóval bementem, készítettem alibi fotót a Hilton előtt hogy ha kérdezik ide jöttem de már elment akiért jöttem:D

Szóval nem teljes nyugalomban de megálltam itt ott és lőttem pár képet, este fél 12-kor nem nagyon érdekelt senkit, útban sem voltam:))

Lehet a diszpécser központban persze ment a muri, nézd már megint egy fotós.. küldjünk rá valakit..? á csak figyeljük ha hülyéskedni megbüntetjük:D:D:D

Ez valami eszement hát hogy néz ki ez, hogy tartja az utat:)))

Plusz: mivel ez a gumi igazából nem outdated, pár éves még csak kicsit már kopott ezzel igazából el is lehet indulni rövidebb utakra:)))

Lévén a 17" kicsit meg lett pörkölve a pályán végül is nem is baj ha nem csak az van azért kapott rendesen:)

Szóval haladok a 19" lét felé szépen lassan.

Hát milyen állat mód néz ki ez a gép?:D