Blog

A keménymag ismét összejött egy évzáró körre.
Az időjárás is megörült a bandának mert ideális kabriós idő kerekedett.

9-től gyülekeztünk a szokásos Ötvös Csöpi emlékpontunkon, a Lepke Étterem és Apartmanház előtt. Itt tervben volt hogy reggelizünk, de már nem voltak nyitva. Miután már csak gtviktor hiányzott felhívtuk. Sajnos az egészségi állapota nem engedte hogy eljöjjön.
Többen éhesek voltunk ezért már itt módosult a tervezett menetrend. Megálltunk Örvényesen a Huszár étteremben reggelizni.
Az északi parton indultunk tovább. Megálltunk egy benzinkútnál amiről csak az ottani beszélgetés során derült ki hogy szintén Ötvös Csöpi féle nevezetes pont. Itt olajozta meg a kutas a motorházfedél zsanérját mielőtt felrobbant a Merci :-)
Pár gyors kép a keszthelyi kastély bejáratánál és irány Rádpuszta! Itt fél 3 körül megebédeltünk...
...és természetesen ahogy ez Alfás körökben szokásos elbeszélgettük az időt.
Kitöltöttük a Spider és az Ötvös Csöpi tesztet. Jókat nevettünk mert a benzinkutas rész is kérdés volt. Mindenki eltalálta :-)
Csináltunk kinek van hosszabb mérést is (amit elvesztettem) és felfedeztük a tanksapkák titkát is.
5 óra körül indultunk tovább a Balatonvilágos kilátóhoz hogy még elérjük a naplementét.
Sikerült, pazar látvány volt.

Hogy ez a nap is méltó legyen az Alfa hírnevéhez a Pók akkuja elhagyta magát és úgy kellett betolni. Cserébe hazavitte a gazdáját.

Jó buli volt, jövőre a szezonnyitón veletek ugyanitt!

 
>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-10-26

Olajcsere, levegőszűrő csere, futómű ellenőrzés, gyógypillantás, természetesen Csörgőéknél.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-10-25

Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 159082Km
Nyári gumikban: 29291km (4szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 3500Km ment bele. (2 szezont kezdik)

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2022-10-25

 

Hát vége lett az idei csavargásnak, ideje hazamenni...
1.101 km várt ránk úgyhogy hamar összekészültünk és már 8:01-kor elkészült az indulás előtti búcsúkép a szállodától. (3.kép)
A tegnap esti sétánál megakadt a szemem a szálloda melletti kút árain úgyhogy először oda mentünk. 18,45 litert tankoltunk 149 km-re, ami bő 12 litert jelent. Hmmm...
Amint lehetett felhajtottunk a pályára és rátettem 120-ra a tempomatot. Nagyobb tempónál iszonyú szélzaj volt mert 1 centi híján nem ment fel az ablak. Még a tegnapelőtt állt meg, elolvadt a fogaskerék.
Így értük el a 95ezres óraállást.
Az olasz autópályán kb. 730 km várt ránk, ami már több mint az ott maximálisan fizethető útszakasz hossza ami 640 km körül van és 64,10 Euro. Ment a matek hogy hol és mennyit kell rátankolni az autópályán hogy végigérjünk.
512 km után töltöttünk 10,48 litert a tankba. Ez volt a túra legdrágább üzemanyaga a maga 2,196Euro/literjével. Ha lemegyek a pályáról egy olcsóbb kútra tankolni akkor megszakítottam volna max fizetős távot és a két részlet bő 10 Euróval több lett volna mint egyben. Sose gondoltam hogy megéri az olaszoknál a pályán tankolni :-)
Mielőtt átértünk volna a sógorékhoz az olasz oldalon láttunk némi erdőtüzet a hegyoldalban. (8.kép) Helikopterekkel oltották.
A pálya végén a fizetőkapunál természetesen belefutottunk a szombati turnusváltásból hazatérőkbe. Vagy 40 percet álltunk sorban. Az olasz autópályások vizet osztogattak. Jól jött.
Ausztriába átérve kajáltunk és még 25,4 litert rátankoltunk, ennek már ki kell tartania hazáig.
Így is lett, a határ után teletankoltunk. 48,42 liter ment a tankba. Összesen 1071,7 km-t jöttünk a reggeli tankolás óta. Összesen 84,3 litert fogyott, ami 7,87 liter/100km-nek felel meg. Gyakorlatilag 120-al végig klímázva.
Innen még 49 km várt ránk a garázsig.
Egész nap a náthánkkal küzdöttünk, reggel mielőtt a családdal találkoztunk volna biztos ami biztos alapon csináltunk egy gyorstesztet. (9.kép)
Szóval nem fáztunk meg, az volt a tünet.

Így esett hogy egy hét karanténnal meghosszabbítottuk a nyaralást...

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Km. óra állása: 157558km

155612km-el vettem, rögtön utána lecseréltük benne az olajat, majd még egyszer a hengerfejezés után. Azóta nem egész 2 ezer km-t ment csak az autó (főleg hétvégén használjuk ), de szerettem volna ha egy év után kap új olajat.

Természetesen idén is Selénia Racing 10W60-at kapott, és gyári olajszűrőt (UFI), meg egy új olajleeresztő csavart alátéttel (FAST).

Már egy ideje rezonált valami hátul, illetve kopogott amikor bukkanón mentem át. Most megemeltük az autót és kiderült, hogy a kipufogódob egyik rögzítőgumija szakadt el. Pont volt egy megmaradt a szerelőmnél, így le tudtuk cserélni.

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Sajnos nemrég letört a bal oldali patent, ezért lötyögött a kalaptartó. Rendeltem mindkét oldalra cserét, mert a jobb oldali se volt már tökéletes állapotban (lásd a képen).

Cikkszámok:
Bal - 71718755
Jobb - 71718754

>> Tuning és extrapakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-24

Egy kis korszerűsítés gyanánt kapott egy P&P LED-es rendszámtábla világítást. A szett tartalmazta az ellenállásokat is, így nem zavarja meg a CAN-BUS rendszert sem. Filléres "tuning" de sokkal modernebbnek hat így.

>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-24

Egy hétvégi szülőlátogatás keretében gurultunk egy Bp-Miskolc-Bp távot.
Maga a kirándulás remek volt, végre újra érezhettem az Alfa érzést a neki kedves közegben.

Még közvetlen az indulás előtt beugrottunk a belvárosba egy könyvért.. hát ez valami katasztrófa, hogy a mellék utcákban úgy parkolnak az emberek, hogy végig szól a radar :D:D:D Öröm bódottá:D Na erre sem való egy Alfa:))

Utána viszont irány a pálya az attópálya..

De előtte vegyél matricát.. ahhha ahogy azt gondolod.. Benyakúton mondom a rendszámot... ja ilyet nem tud adni:D miiii? Új rendszámot nem ismeri a rendszerük.. És akkor mivan menjek 200km-et 75-el? a régi hármason?

Neem online lehet megvenni, óóó dejó.. na be is regisztrálok, megveszm megjön a visszaigazoló; gyííí... 12:37... 14:30 körül értünk oda kényelmesen, erre 16:00-kor jön a levél hogy autópálya matricája mostantól érvényes:D:D:D míííí?:D Na minden esetre lementettem a leveleket, hogy volt egy érvényesség kezdete 12:37 majd egy érvényesség indul 16:00... LOL ne kérdezzétek melyik mit jelent..

Na de a lényeg, felmentünk a pályára, szépen beállítottam a 100-at.. aztán később 140 egész normálisan lehetett közlekedni, de utána mindig van egy szakasz ahol valahogy összeverődnek a hülyék és akkor onnan menekülni kell, lassítani nem tudsz, csak otthagyni őket... tipikusan valami lomha suv, megy egy kisorolni nem hajlandó bármi mögött, ez feltorlaszolja a sort és már mindenki hót ideg...
Ekkor természetesen megérkezik mögéd az S3 Audi és majd ő mindenkit letol:D:D:D lett hely, nem tolt :D

Szóval a publikus része...

Tapasztalati és statisztikai adatok:
- tempomat 140-es fogyasztás 7,5L
- lábvezérléssel általában 150 körül 8,5L +- egy-egy elözés..:)
- asszony is vezetett visszafele 120 körül 6,7L
- tempomat 110-el egy 72km-es szakaszon M0 5,6L!!!!

Az 5,6-os hihetetlen fogyasztás feltételei:
- Tempomat 110km/h
- Üzemanyag: Shell Vp100
- 17"Aero Matchobox felni:)))
- Advanced Efficiency mód
- Klíma kikapcsolva
- Folyamatos haladás, nincs megállás gyorsítás csak menés, 72km összesen de emelkedő minden benne..
- de nekem az hogy egy 2000 ccm motor 1500-2000 kórüli fordulaton megy autópályán, nem tűnik egészségesnek, minden esetre ezt majd csak indokolt esetben, tényleg ha olyan a forgalom néha megfelelö ez a mód, de hogy a motorral mit csinál?
-a budafoki lehajtónál volt egy pillanatra 5,5 is de azt már lefényképezni sem volt idöm.

Így tényleg elhiszem hogy képes 6L-es fogyasztásra az autó, de normál használatban. Em várjuk el ezt tőle:) lélegezz piroska lélegezz:D visszatartott levegővel mi szeret futni? Naugye:)

Tehát eredeti számításaim szerint nagyátlagban olyan 8L körül lehet számolni a fogyasztással, ebbe már benne vannak az gyorsítások és előzések is, valamennyi város és valamennyi lassabb 100-110 körüli haladás forgalmi okokból.

Maga a menet komfort:
- Ülés pozíció nagyon jó, az autó mozgása annyira harmonikus, hogy vezetés közben nem egyszer észrevettem, hogy a fejtámlán pihentetem a fejem
- Szélzaj és futómű, az aszfalt minösége mehatarozó, jelenleg ez a leghangosabb, széln nem vész, motorhang csodás:)
- maga az autó virgonc digó limó, ahogy a régi is az volt
- agilis mozgás, feléledő erő ha kell
- botrányosan szép forma

Csomagtartó, így télikabátokkal 2 napra belefértünk:D ezzel meg lesznek izgalmak:)))

Továbbra is la vagyok nyűgözve:)
1107km

 

Eredetileg ma Monaco lett volna a cél, de ebben a hőségben nem nagyon volt kedvünk a városi sétákhoz, így a reggeli után a medence partján kötöttünk ki.
Dél körül már ott is nagyon meleg lett úgyhogy beültünk PHuBi klímás belterébe és újra elmentünk Seborgába. Talán ma nyitva lesz az ajándékbolt és tudok rendszámot venni.
Hát nem volt nyitva (3.kép) Sőt a nyomok alapján mióta tegnap itt jártunk nem is volt...
A főtér érdekessége a két őrbódé az ágyúval. Pontosabban a harmadik őrbódé a jobb szélén a kutyának. Megadják a módját a tiszteletadásnak :-DD
Bőven 35 fok felett volt úgyhogy visszamenekültünk PHuBi hűs belterébe és visszamentünk a szállásra. Fél 3 körül értünk vissza, kajáltunk egy jót.
Este búcsúzóul még egyet sétáltunk a városban.
Már ekkor éreztük hogy a nagy melegben ki/beszállni a hűtött kocsiba nem túl szerencsés. Estére már mindkettőnkön a megfázás jelei mutatkoztak.
Mint később kiderült nem ez volt a helyzet...

Összecsomagoltunk, holnap 1.100 km vár ránk hazáig.