Blog

>> Autóápolásotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-10-12

Az autó átesett egy 1 lépcsős polírozáson, + a belső terek ápolása is megtörtént.
A fényszórók is enyhén kezdtek egy sávban mattulni, ezek is újra polírozásra kerultek
Csodaszép!
https://www.facebook.com/100072424841630/posts/pfbid0256ZqN47ed8Bbib8QdAFgEHomBQizYFdGqqKrR2tLiVZxAhiVopTr3NpRmLrhTfdml/

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-04-10

Kb. 110-120 km közötti kormány rázást a bal oldali felnik görgőzése oldotta meg.
Az első hátsó kerekek felcserélése is megtörtént az egyenletes kopás érdekében + a gumik centirozása.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-10-12

Korábban vettem a képen látható magnézium ötvözetes felnit azzal a céllal hogy felújítom és pályanapon használom, de erre már nem kerül sor. Azért választottam akkor ezt a felnit, mert csak 9.7 kg tömegű.
Egy dorogi Alfás pár vette végül meg, akik egy GT fogják téli felniként használni, majd felújítják.
50.000HUF-ért adtam oda de ezt nem lehet beírni negatív költségként.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-10-11

Korábban többen is ajánlották a Slovakiaringet, Győrtől messze sincs (kb 50 km), ezért gondoltam kipróbálom. A múltkori elmaradt Hungaroringes pályanap miatt maradt még a gumiból.
A pályáról és a szervezésről jókat hallottam és be is igazolódott. Néhány dologban szerintem jobb mint a Hungaroring.Emellett a tempó magasabb és az aszfaltcsík is hosszabb.
Az etapok itt 30 percesek és ebből 25 perc a száguldás, majd 5 perc a levezetőkör. Ez kerül 40 EUR-ba. Mivel most voltam először ezért 20 EUR-ért levetítettek egy tájékoztató videót (ez 3 nyelven elérhető, német, angol, szlovák) majd megkaptam a kártyát és a matricát.
Az autó jól viselte a napot. Egy hűtőkört kellett beiktatni, mert elkezdte az olaj megközelíteni a 140 fokot óra szerint. A hátsó stabilizátor jól működött, a hosszú nyújtott kanyarban sem úszott el a hátulja, a lassabb részeken pedig kevésbé volt alulkormányzott az autó.
Az aszfalt 27 fokos, a levegő kellemes hőmérsékletű volt, viszont a gumik állapota miatt csak 1 etapot mertem bevállalni. Sajnos csak 1 tiszta kört sikerült menni, mert az indulásnál a boly közepére kerültem. Úgy alakult hogy elöl indultak a gyengébb autók és tapasztalatlanabb sofőrök, hátulról viszont jöttek a Lambo, Camaro és Porsche építettebb autók tapasztalt pilótákkal. A legjobb időm 2:54.13 lett, ami nem számít túl jó időnek. Az íveket még nem sikerült megtanulni és nem voltam elég bátor sem, de kezdetnek ez is megteszi. A lényeg hogy egy kellemeset autóztam szezonzáróként.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-10-12

Péntek este siettünk, de már a Földvár-Enying szakaszt csak naplemente után értük el. Kár.

Szombaton Gábor barátommal és a fiammal megnéztük a helyi utakat, ahogy azt nyár elején már egyszer bejártam. Egész jó kis autós útvonal.

Közbeiktattunk egy órácskás átmozgató gyalogtúrát a Római-fürdőhöz. Víz az most sem volt. Aszófőn a Halsütőben uzsonna, mi vissza Füredre, Gábor még egyszer leautózta a jó részeket. Nem volt jó választás a szombat, elég nagy volt a nyüzsgés a Bakonyban, sokan mások is örültek a szép időnek, de azért megtaláltuk a módját a kanyarvadászatnak.

Másnap hazafelé inkább Paks felé lefordultunk, zsúfolt volt a szokásos út. Németkéren keresztül pompás a kis kerülő.

Kecskemét-Dunaföldvár-Balatonkenese-Balatonfüred

Balatonfüred-Gyulafirátót-Zirc-Nagyesztergár-Szápár-Tés-Bakonynána (Római-fürdő)-Olaszfalu-Zirc-Bakonybél-Bakonykoppány-Hárskút-Szentgál-Nagyvázszony-Dörgicse-Pécsely-Tótvázsony-Balatonszőlős-Aszófő (Halsütő)-Balatonfüred

Balatonfüred-Balatonkenese-Cece-Paks-Balatonföldvár-Kecskemét

Mindösszesen ~540km
201511km

 
>> SzervizParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-07-07

A meleg nyári napokon kocsiba ülni klíma nélkül az maga az öngyilkosság. Sajnos Giu-nak is maradt a manuál klíma, így az első utunk rögtön Mikihez ment. Egy gyors mérés után máris megtudtuk, hogy a rendszer kopp üres, így elég sok anyag ment bele. Nem tudtuk, hogy milyen állapotba van jelenleg a klíma, így kapott festéket is töltés mellé.

Az egész alig tartott pár percig és még egy ingyenes utánvizsgálatot is kaptunk.

 
>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2022-10-12

Már tavaly nyár végén is produkálta azt a tünetet az autó, miszerint hidegen alig lehetett sebességbe tenni. Akkor egy váltóolaj csere úgy nézett ki megoldotta a problémát. Idén nyár végére ez a jelenség megint előjött, olyannyira, hogy hideg reggeleken egyáltalán nem lehetett sebességbe tenni. Kuplungra kezdtünk gyanakodni, hogy hidegen nem emel ki rendesen. Érdekes hogy km is kevés van az autóban, és nem is csúszott meg soha a kuplung. Ettől függetlenül csere lett. Elvégzett javítások:
- Kuplungozás
- Váltóolaj csere
- Főtengely szimering
- Kézifék beállítás (nagyon szarul fogott)

Másfél hónap múlva műszaki, remélhetőleg csont nélkül átmegy.

km: 135895

 

Autós szempontból az 1-es kép mindent elmond, PHuBi ma megérdemelt pihenőjét töltötte. Mondjuk a társaságra nem lehetett panasza...
A mi szempontunkból meg lásd a többi képet :-)

 
>> Szervizbilon // Alfa Giulietta 1.4 tb multiair // 2022-10-10

Csont nèlkül.
2 év múlva újra.

 

A katasztrófa helyszíne után gondtalan kocsikázás jött a hegyekben (1-2. kép)
- 1.607m Col de Turini - ide vezet fel a Monte Carlo Rally egyik útvonala. Mi most ezen megyünk lefelé. Sajnos a tetőt már régóta nem tudtuk kinyitni, kezd nagyon meleg lenni.
- Chapel of Notre-Dame de la Menour (4.kép) egy kis kápolna a hegygerinc végén, csak két autó számára van parkolóhely amit egy német márka tulajdonosa egy autóval sikeresen elfoglalt, emiatt sajna nem tudtunk megállni.
- 706m Castillon-Pass lett volna a következő pont de már kezdtük unni a rengeteg hajtűkanyart és rövidítettünk az úton. Az út vonalvezetése egyértelművé tette hogy miért itt van a rally útvonala. Felfelé iszonyú terhelés lehet a kocsiknak és a pilótáknak. Szóval ez a hely is kimaradt.
- Viaduc du Caramel az út mellett egy régi viadukt. Itt se tudtunk megállni. Az út szélén olyan magas volt a szintkülönbség hogy PHuBi-val nem mertem lemenni. (5.kép)
- Mentonba érve találtunk egy McDonald's éttermet ahol gyorsan megkajáltunk és a mellette lévő Intermarché benzinkútján megtöltöttük PHuBi bendőjét is. 33,81 litert tankoltunk 375 km-re ami 9 liter/100km-re jön ki. A hegyi etapokat nézve nem rossz. Valószínűleg lefelé a sok motorfék sokat javított az átlagon.
- Mentonnál elértük a tengert (7.kép), ezzel az idei nagy kaland a hegyek közt véget ért. Most jön a nyaralás, pihenés rész.
- Francia-Olasz határ volt a következő nevezetes pont, innen már egyenes út vezetett a szállodába. (9. kép)

Gyorsan becsekkoltunk és gyalog elindultunk megnézni a várost.