Blog
Főnököm felszólított hogy, fáradjak be a gépjárművel, mert meg akarja nézni:)))
A parancs az parancs, én nagyon nem akartam pont bent villogni rögtön egy olyan autóval amin még csak én is ámulok bámulok.. :D
De mikor szóltam egyik benzinvérű kollégámnak hogy megvan a gép, nézzem meg, kisebb tömeget hozott magával így meg lett mustrálva az ifjú piroska:)
Mindenki le volt nyűgözve hogy milyen szép, és még nem is feszegettem a technikai lényeget, mert az már hívőknek való csak:)))
Csomagtartó méret, mekkora motor, hány lóerő, mennyit fogyaszt, ezek voltak az alap kérdések.
Egy élesebb szemű kolléga már kiszúrta hogy a műszerfal kalligráfia tiszta Ferrari, na mondom te vagy az én emberem te tudod miről beszélek:)))
Csak mondom a másik autó amit nézegettek vele párhuzamosan egy Lexus RC F 5000 V8 volt, jó a motor bőgetést ő nyerte, én eleve nem is szálltam be, de a szépségversenyt egyértelműen az Alfa:))) Azért ebben a kategóriába nem rossz:)
És a belső kialakításra is az Alfa nyert:)))
Utána megsasolta főnököm is, aki amúgy Audi-s, és dícsérte milyen jól össze van rakva, mennyire jól áll neki a szín, meg a hűtő maszk is hogy csak alul V, szóval tetszettek neki a részletek.
Utána gyorsan beugrott az autójába és szerintem rohant is lefoglalózni egy Giuliát:)))
De egy barátja tényleg ilyet keres:)
Ma a városi forgalomban tényleg bejáratós lett a menet, egyszer sem gyorsítottam egy erősebbet, egyszerűen nem volt hely.
Az 'A' mód tényleg jó dugózni:) A Hifi-t kezdem megszokni hogy milyen zene áll neki jól.. szereti a komoly zenét, az akusztikus dolgokat, és a jól meg kevert Groove-os zenéket, nyilván szól rajta a tuc-tuc is, kicsit a régi Rock és Funk felvételeknél hallottam vérszegénynek, de az is lehet csak azokon nincs annyi basszus, vagy ez a hifi van nagyon megvágva középen. Majd még próbálgatom, hajtottam is had járatódjanak a hangfalak, szerintem amúgy javult a hangzás reggel óta:)
Holnap is Piroskával megyek:D
Közben megérkeztek az övhosszabbítók a gyerekszékhez, ház persze hogy a 3-ból kettő jó mert mit csinál az olasz:)) Hát a középső öv alakja más, az nem kattan be.. na ezen még gondolkozom hogy hogyan is...
578km


Hóvégén lejár a műszaki, úgyhogy hétfőn kértem időpontot, kedden lemostam, ma elvittem. Továbbra sem igényelt előkészületet szerencsére, minden rendben volt. És még az ülést sem állították el :-)



Egyre több apró dolgot veszek észre az utastérben, jöjön a kötekedés:)
Ugyan a B oszlop alapból hátrább adná magát, vagy ha egy számmal nagyobb lenne az autó de akkor nem ez az autó lenne:))
Több helyen tapasztaltam hogy a napi használat során éles felület kiképzésekkel talákozok, persze egyik sem vészes, elfogadom a design oltárán áldozatnak.
- említettem ugye a közép konzok, váltó box éle pont a térdemet éri oldalról, oké én nőttem ilyenre:D
- belső ajtó kilincs még tanulom, nyitásnál érdekes módon élekkel találkozok szintén ahogy tolom ki az ajtót
- B oszlop első sarka, na ide nem tudom ki és miért rakott egy kicsúcsosodó formát pont a könyöklő magasságába:D
- index, lehet én vagyok ódivatú de többször meviccelt hogy nem kattan be csak is és nagy billentés, pl. egy audis azt hitte kötözködök vele mert nem haladt előttem és két irányban indexeltem fordulás után:D:D erre majdnem állóra fékezett majd nagy füsttel indult:D
- kormány bőrözése elég vékony, de nagyon renben van amúgy, egy kicsit pont a tenyerembe állnak a gombok
- a váltó pont a jó és logikus irányban kapcsol, de ellentétes a régi autómmal, és most a rossz megszokást kell levetkőzni
- fekete tetőkárpit, ezt nem tudom ki találta ki, hogy ez sportos, megszoktuk de elég nagy a kontraszt a kinti fényekkel, amúgy jól néz ki, de mennyire nem logikus :D :)
- ülés szövet, egyszerű jól az ülés fűtés nagyon kellett bele:)))
- elkezdett nyikorogni alig hallhatóan fent az ajtó gumi, azért hallom mert a 155 is itt nykorgott télen de az nagyon
- na kiváncsi leszek el is tudja-e emelni az ajtót a szél mint az 155-ön:)) 150 felett igaz még csak 120 körül mehetek:P
Szóval alapvetően minden gyönyörű és továbbra is nagy az öröm, azt hiszem ez az az eset amikor én fogok az autóhoz alakulni és örömmel:)
Úgy parkolok, úgy szállok ki és be, és úgy megyek ahogy neki jó, mert az nekem is jó:)))
Ennyi Ő Giuliasága, legyen csak önmaga, azért szeretjük! :)
A téli kerekeket nézettem át, és cseréltettem ki a szelepeket. Rejtett szelepeket kapott...
Ügyesek, gyorsak, és nem kellett vinnem sehova se a kerekeket...




A nyaralást megszakítottuk egy kis kocsikázással és kerültünk egyet a környéken.
A bőven 30 fok feletti hőmérsékletre és a napsütésre való tekintettel nem nyitottunk tetőt.
Tavaly találtam egy kuriózumot, először azt vettük célba. Seborga igazából egy falu egy hegytetőn.
Vagyis dehogy, annál sokkal több. Az ember végig úgy érzi ott hogy ilyen nincs.
Egy ország, amit kényelmesen be tud járni az ember egy óra alatt.
Ahol az ország összes Spar üzletében vehetsz egy kólát és összesen egy kólád van.
Ahol az ország összes kávézójában ihatsz egy kávét és egyet ittál összesen.
Ja, és saját pénzük van. Vettem is az ország egyetlen trafikjában egy 1,5 Luigi-s pénzérmét :-)
Venni szerettem volna egy helyi rendszámtáblát is, de az ország összes (1db) ajándékboltja zárva volt és a vele szemben lévő Spar összes boltosa (1fő) sem tudott felvilágosítást adni hogy mikor nyit ki.
Tovább álltunk Santo Stefano al mare-ba ahol megnéztük a szállodát és a kikötőt ahol 2007-ben aludtunk Spanyolországba jövet-menet (10.kép anno az SW-vel).
Utána megkerestük Sanremoban azt a bizonyos parkolót, ahol az Útravelók sorozat készítői Zoli és Kitty a karantén 41 napját töltötte. Most éppen építési terület.
Este séta a városban, amúgy punnyadás a vízparton volt a nap többi része.












Majdnem két évi hahu nézegetés után és kívülről belülről tanulmányozása után már nagyon vágytam erre a kocsira, így mondhatni elfogult voltam vele minden tekintetben mikor váltottam a Grandet.
Összességében nagyon megvagyok elégedve a kocsival, az elvárásaimnak és igényeimnek teljesen eleget tesz. 120 ló a Grande után menetdinamikában felüdülés, de mégis a diesel után a nyomatékosság megmaradt. Bár én még erősebb autókat nem nagyon vezettem korábban, de barátaim és ismerőseim, akik kipróbálták és megkérdezték mennyi a teljesítmény egyből az volt a válasz, hogy csaaak? Sokkal többnek gondolták. Így mivel én is munka miatt sokat országutazok ez a teljesítmény pont elég, hogy hezitálás nélkül előzzem a nyergesvontatókat. Ami még egy plusz előny, hogy az emelkedőktől, szerpentines hegyvidékes utaktól rettegtem a Grandéval a gyengesége miatt, de most Runival sikerült ezt a félelmem leküzdenem és már kifejezetten élvezem!
193 cm vagyok és egyáltalán nem érzem kényelmetlennek, nagyon jó benne utazni. Ami kicsit zavar, hogy a könyöklőre nem tudom kényelmesen rátenni a könyökömet, illetve az italtartóba nem fér el egy vizesüveg, ha le van hajtva. A pakolórekeszek számát se vitték túlzásba, de ennek is megvan az előnye, mert igy legalább nincs tele pakolva minden féle fölösleges dologgal és így mindig rend van a kocsiba. Cserébe a kesztyűtartó mérete az hatalmas. Ami zavar még egy kicsit az nagy holtterek, hátul a vastag C oszlop miatt. A csomagtartó méretét is kimaxoltam. 4-en mentünk vele Balatonra több mint egy heti cuccal, szűkösen, de elfért benne minden. Egyszer pedig barátnőm biciklijét is be kellett raknom mikor defektet kapott és a kerekeket se kellett hozzá leszerelnem, hogy beférjen.
Müszakilag semmi problémám nem volt, bár 4 éves és 30.000 km van csak a kocsiban így nem meglepő.
És végül a fogyasztás. 7 liter a B trip szerint (10.000km), de a valós érték nagyátlagban 7,5 liter volt. Hétévégi 300km autópálya és a hétközben városozás után 8-8,5 liter volt a fogyasztás, de egyszer sikerült az átlagfogyasztást 2 tankolás között 6,5 literre is levinni. Szerintem benzines autótól ilyen teljesítménnyel ez egy elfogadható érték.
Összességében nagyon jó az autó, a vezetés mindig nagy élmény, még munkába is szívesebben járok így, hogy vele mehetek szóval nagyon várom a sok közös kilométereket.
Őszi átnézés Német Misinél. Semmi hiba, csak gondosságból.
Jobb első felső gömbfej kicsit lötyög. Ezért első felső lengőkar csere. A többi már cserélve lett pár éve, ez még gyári volt. FRAP márkájú került bele Bárdiból.
Jobb hátsó kerék kicsit szorul a féknél. Fék tisztítás, dugattyú mozgatás. Valamivel jobb lett, de egy felújítás hamarosan ráfér.
Rossz hír. A hátsó futómű elemei elkezdtek rozsdásodni.
km. 171.000


Na EZ nem az alap felhasználása ennek az autónak:D
De most mond meg, hát lehet ellenállni?
- süt a nap
- a biztosító problémázik a képeken, fotózni kell
- a postára pedig el kell menni, biztos fontsos :)
- egy gyerekszéket is meg kellene még nézni..
De parkolni átlagos gépjárművek közt... ház az kb olyan kockázatos mintha egy 20-as éveiben lévő bombázóval szeretnél végig gyalogolni a körúton csúcsidőben, meztelenül!!! :D:D:D
- sehol egy védő gumi csík, se az ajtó oldalán, se az alján, mindenhol csak a pőre lemez és a gyönyörű fényezés "as it is"
- azt hittem letépem a mellettem parkoló nő fejét mikor nekitámasztotta a prius+ ajtaját a tükörnek, élete szerencséje hogy nincs nyoma..
Amikor elmentem a közkedvelt babaáruházba széket próbálni és megkértem, próbáljuk bele... (A sima magasítóval az volt a bajom hogy a gyerek dereka mögött marad egy kb. 5cm rés ami vagy hülye üléspozíciót vagy teljesen rossz tartást eredményez... ovijáratnál ok, de mi utazni szeretnénk ezzel a géppel:) szerencsére beszámolták a magasítót, így végül vettem egy harmadik Römer Discovery-t :D
De amikor kivezettem az eladó nőt és odaléptem a piros Alfához, hogy ebbe szeretném belepróbálni:) Becsületére szóljon nem tört ki hangos kacagásban..
"hogy jellemzően nem ezekbe az autókba szoktak 3 széket hátra betenni"
De én pedig be fogok:))) Mert és kész :) Ez egy busz csak nem látod :)))
Biztos van jobb magasító, de én olyat most nem találtam így marad a 15-35kg szék:)
Ezek után felsejlett bennem hogy mintha azt az utasítást kaptam volna a manuálban hogy 500 km után a teljes fordulatszám tartományban szekvenciális módban próbáljam használni az autót:))) Jó hát egy M0-ás kitérő még talán belefér:D
Persze hogy 30-al megy előttem a Volvo:D én meg M2-ben 2200-as fordulaton:D:D:D
Na jó végül is nem kell ezt erőltetni, majd ha lesz hely..
Így is megeresztettem azért kb. kétszer :D Ááá itt nincs ilyenre hely, hát hogy megy ez!
Jelenetm az autó mozog, féktávon is, gyorsításnál is és hirelen kanyar és gázadásra:D
Hollly elektronika mi lenne velem nélküled, az egy fenevad, hát hol van neki elég nagy hely, ez az alap verzió és hozzá képest, értelmezhetetlenül lassú és tötyögő a városi forgalom.
Sőtt előttem még direkt lassítanak:D Várják hogy majd kivágok és nyélen megelőzöm... De nem most jöttem a falvédőről.. Ez a színház jegy nekem szól, tempomat bekapcsol és Bartókot hallgatok vagy hasonló :D
És mélységes elnézést kérve vissza kell vonnom előző állításom.. neeem nem csak úgy tesz mintha Ferrari lenne, egyszerűen jobb ha figyelsz és kész:D
DE végre egyedül álltam be a garázsba:)))
Ja és megvan a törzskönyv, ugye ezért indultam:D
Elől sziszeg a kélgyó:)
Hátul meg a SpaceX Dargon Crew!!! óriási!
Hazaérve mondom ismerős szag ez, olyan fékszag, de miért van ennek fékszaga:D
Még visszamentem a garázsba lefotózni a székeket, hát az illatok kinyittatták velem a motorháztetőt is, és nem bántam meg, legközelebb ez OT-n lesz ilyen tiszta :)))
557km

