Blog

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-12-30

Ezen dolgozom éppen. Szöveg+képek jönnek.

Elöljáróban: Alufelni vs. tél: Ez nem egy triviális dolog, mert a mai alufelnik rendkívül vékonyan vannak fényezve. sajnos hajlamosak só hatására korrodálni. Főleg a küllők hátoldala kap kevés védelmet a gyárban (elvégre ez nem látszik). Úgyhogy itt kezdődik először a korrodálódás.

Update 2015.01.09: Eléggé elhúzódott ez a projekt. Egyrészt alábecsültem a szükséges időt, másrészt nem volt ideális a helyszín, ahol fújtam a kerekeket... Ez sokat lassított a dolgon.

A szükséges anyagok listája a projekt kezdetekor mennyiségek tekintetében máshogy nézett ki. Most már tudom, hogy miből kb. mennyire van szükség. Többek között ezt is megtanultam ebből a projektből.

- 3 doboz 2K epoxy alapozó
- 2 doboz füller
- 2 doboz ezüst festék a hátsó oldalhoz
- 2 doboz ezüst festék az első oldalhoz
- 2 doboz 2K lakk

A felhasznált anyagok kiválasztásáról

A lakk felépítése

A fényezés menete

Mire kell figyelni


Konklúzió

Konklúziónak annyit írnék, hogy aki egy ilyen projekten gondolkozik és ennyire alaposan akarja kivitelezni, gondolja át újra a dolgot. A mai fejemmel én is megbíznék egy fényezőt, hiába került volna többe, mint az anyagár, sőt az egész garnitúra ára. Tekintve, hogy az idő pénz. De feltételnek szabnám, hogy alapos lakkfelépítést (Lackaufba) csináljon a fent leírtak szerint, mert a télállóságnak ez a záloga.

>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2013-12-29

Amikor elhoztuk feltűnt néhány apró zavaró dolog. A fordulatszámmérőben nem égett 2 izzó, a fényszóró pedig teljesen a kocsi elé világított. Ma kicseréltem a 2 izzót, ez könnyebb volt mint gondoltam. Mindössze 3 csavart kellet ki majd becsavarni. A fényszóró beállítását az állítómotoron lévő csavarokkal végeztem.
A héten felvillant a légzsák visszajelző így kiolvastam a hibát, ami a "szokásos" vezető ülés alatti csatlakozó kontakt hibát jelentette. Holnap ha minden jól megy vezérlés csere jön.

 
>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-29

Valahogy sejtettem, hogy nem fogom kibírni a nyári garnitúra cserét 2014-ig. El sem hiszem, hogy Apródon találtam, gyári, Toora által gyártott (tehát nem replika) 18"-os GT felniket. Használtan elég nehéz beszerezni, az csak hab a tortán, hogy 2008 és 2010 gyártású 4-5mm profilmélységű 225/45-ös gumikkal van szerelve. 1 felnin minimális padkanyom, 2 hibátlan, a negyedik pereme kicsit meg van pattanva, de nem sokból tart kijavítani. Az már biztos, hogy újra lesz fényezve, grafit szürkére vagy gunmetalra. A felniközép újszerű, hibátlan. Ózdról hoztam el őket, oda-vissza 75km-t utaztam.

75.000Ft-ot fizettem a szettért, ennyiért szerintem igen csak megérte. :)
Már csak a 17-est kell eladni.

Reggel induláskor nem világított a jobb első tompított. Délután kicseréltem. A másikat egyenlőre nem bántom, kíváncsi vagyok, hogy meddig bírja.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-12-29

Majdnem el is felejtkeztem róluk. Sikerült összegyűjteni egy pár korrekt állapotú gyári emblémát, de kicsit sajnálom őket napi szinten használni. Csereberéltem egy halom kopott emblémát egy pár carbonosra. A gyáriak meg mennek a találkozóra fölkerül feliratú dobozba:) Köszönet Gt-nek! Nagyon korrekt, ügyes és gyors.

>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-12-29

Már egy ideje írogatok ide-oda hogy mit kezdjek azzal hogy alacsonyabb fordulatszámról való gyorsításnál csörög az autó... kaptam pár infót hogy a kopogásérzékelő lehet a ludas. Milyen szerencse van az udvaron egy 156 ts ...egyik barátomé... motorfelújításra vár. Megbeszéltem vele hogy had próbáljam ki az övével. Okés! Kivenni nem nagy kunszt berakni sem úgy hogy megvoltam vele 10 perc alatt. Elmentem egyet kerülni és nemhalottam a csörgést :):) Még nem kiabálok el semmit, majd meglátjuk. De azért biztató jelek :)Ha beválik akkor veszek bele egy újat. Plusz kapott egy külső belső mosást is az autó :) már ideje volt :) Tisztán sokkal szebb.

km: 126 010

ui: Sajnos megmaradt a csörgès.nyomozunk tovább... talán trafo... vagy gyertya... nemtudom. remèlem hamar kiderül.

 
>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2013-12-29

Gondolom sokan vagyunk így akiknek lóg a gyári kárpit. Nekem kettő GTVből kettőnek ez a baja. A szigetelés a helyén marad de a gyári kárpit lelógott, ezért még tavasszal levágtam. Mindig volt más ezért így maradt. Szintén kettő GTVből kettőnek nálam gondja az első ülés is. Egy részt ferde másrészt a bőr a sarkán kikopik.

A javítás a jövő héten lesz, ezért most csináltam fotókat a kezdeti állapotról. Ami tenni fogunk a következő: Ülés szét bombázása, ülés váz hegesztés, bőr foltozás után vissza az ülésre, új váltó gomb bőr, új tető kárpit (fincsi plüss, direkt tető kárpit anyag. Kárpitosom elmondta, a gyári anyag nem ereszti át a levegőt. Ez pedig azért probléma mert nyáron a ragasztóban levő buborékok kitágulnak. Sok év alatt ezek addig folytatódnak, hogy a kárpit lejön. Az új anyag ebben profi, hogy szellőzik.)

 
>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2013-12-11

Ferrari múzeum látogatás ,Ferrari tesztvezetés .A hazafele úton egy kis kitérő Velencébe.Ez volt az én évvégi benzingőzös kirándulásom :)

>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-12-28

Párommal úgy döntöttünk, hogy idén a szilvesztert wellness szállodában töltjük, úgy hogy a Bestia előtt egy újabb 600km-es etap áll. Hajdúszoboszlóra esett a választás + egy kis kirándulás is be lesz iktatva.

Indulás: 2013.12.29.
Érkezés.2014.01.01.

Elvégeztem ma a legfontosabb ellenőrzést a kocsin (Édesapám segítségével) és azon kívül, hogy fel kellett tölteni az ablakmosó folyadékot, más nem volt gond. Ez maradjon is így :-)

Km állás: 153.003 km

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2013-12-04

Már úgyis rég volt defektem,ma éppen ideje volt...
Beálltunk az áruházi parkolóba és mire kijöttünk már egy szem levegő sem volt a jobb első kerékben. Gyorsan busszal haza,másik kocsival vissza,meg pótkerékkel, ugyanis amióta nem tudtam kiszedni a tüskét,ez a mődja.
Kiderült,hogy szelepcserével megoldódik a probléma,úgyhogy ez lett.