Blog
Netes böngészés ill. érdeklődés után arra jutottam, hogy nem fogok gyári alsó borítást rendelni, mert elég drága. Úgy döntöttem, teszek egy próbát a polcar-nál kapható 156 alsó burkolattal, amin nincs semmi kivágás, így saját magam alakíthatom ki a szükséges szellőző lyukakat.
Kerestem egy olyan képet, ami felül- vagy alulnézetből mutatja a V6 burkolatot. Ezen a képen keresgéltem támpontokat, ahhoz, hogy az ovális lyukat lehetőleg pontosan tudjam kivágni. A támpontok végül olyan egyenesek lettek, amik jól beazonosítható pontokat kötnek össze (mint pl. a felfogatási pontok) és kb. érintik a kivágandó lyukat. Rajzolgattam, majd a valóban hasznosakat megjelöltem és azokat felrajzoltam fehér jelölő filccel a burkolatra is. Kicsit igazítottam a lyukon "művészileg" :) majd kivágtuk.
A váltónál egy beömlő van gyárilag, nem pedig olyan szellőzők, mint, amit én vágtam, de egyelőre nem akartam, komolyabb beavatkozást ezen a téren, mert látni szerettem volna felszerelve.
A felszerelés sem volt akadálymentes, mivel a felfogatási pontok nem voltak mindenhol lyukon, de erre számítottam is, utángyártott cuccról lévén szó. Ezeek a lyukak többszöri felszerelés és jelölés után ki lettek igazítva és minden a helyén.
Az ovális lyuk pontosan ott van, ahol kell. A váltónál pedig csak annyit kell tennem várhatóan, hogy a menetirány szerinti első 2-3 rést össze kell nyitnom, tehát egy nagyot kell belőlük csinálni, mivel ott van egy kis hajlítás a burkolatban, így ott be tud áramlani a levegő a váltó alá, ahogy a gyárin is van.





Beszereltem egy egyedi indításgátló rendszert. Pár relé meg mikrókapcsoló kellett hozzá. Mikor megvettem volt benne csak eléggé barbár módon volt beszerelve a riasztóval együtt, így az akkor kidobásra került, mert folyamatosan szívatott.
Kapott egy visszajelzőt is amit a gyári helyre szereltem be.

December 29-én elköltöztünk. A cuccolás örömére (hogy autós vonatkozása is legyen) kiégett a jobb Nightbreaker. Jobb híján visszapattintottam a régi izzót, ami az Osram előtt volt benne.
Mivel, október óta nem indul és már nagyon sajnálom szegényt. Így úgy döntöttünk, hogy elindul a talpra állás göröngyös útján.






A régi téli gumi DOT szám alapján még a gyári lehetett. Borda még volt rajta, de eléggé idõs volt már, így érett a csere.
Az új gumi egy Hankook, 205/55/R16. Eddig elégedett vagyok vele... Valahogy komfortosabbnak is érzem az elõzõhöz képest.
Gumi = 4x21500
Szerelés = 6000
Km állás: 147700
Reggelente kicsit nehezen indult, ezért kapott egy új akksit. A korábbi 69Ah-s, 520A indítóáramú volt. Az új 74Ah, 740A, és tökéletesen indul minden körülmény között. Szóval megérte a csere... :-)
A szilveszter nagyon jól sikerült. Bestiával 580km tettünk meg, többnyire autópálya és minimális városozás a kirándulás miatt. Nagyon szépen tette a dolgát
Fogyasztás pont jó volt, néha-néha 190-210 km/h befigyeltünk próbálgatásképpen, de ezt leszámítva autópályán 140 km/h volt a jellemző.






Jobb első tompított csere.
Megejtettük az esedékes olajcserét. Ezúttal Xado 5w-40 került bele, valamint cserére került az olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő. A légszűrő cseréjével megint elvoltunk egy darabig... kellemese perceket tud okozni:) Pollenszűrő cserével megvárjuk a tavaszt.
Km óra állás: 203806 km

