Blog
Már régebben gondolkoztam, hogy a TS-t lecserélném egy JTD Alfára, de sosem volt lehetőségem erre. Januárban keresgettem a neten (céltalanul), majd az szemem elé került a hirdetés, amiben ezt a szépséget kínálják számomra reális áron. Felhívtam a tulajt, hogy mégis milyen állapotban van, van-e rá érdeklődő és a szokásos ilyenkor feltett kérdések. Telefonban elég megbízhatónak tűnt a tulaj (bár nem tudom mennyire lehet megbízni egy autót eladó személyben), így úgy döntöttem érdemes utazni több, mint 500 km-t, hogy személyesen is megnézhessem, kipróbálhassam a dolgokat. 2014. 02. 05-én mentünk is. fél napnyi buszozás és vonatozás után elértünk Galántára, ahol megnéztem az autót. A tulaj mondta is a hibáit, és azért én is hozzátettem ezt-azt. Őszintének kell lennem, az autó nem hibátlan. Van rajta pótolnivaló és javítanivaló, viszont őszinte. Nem rejtegeti a hibáit. A leglényegesebb számomra a motor, váltó, kuplung állapota volt. Miután mentem vele egy próbakört, számomra egyre pontosabban körvonalazódott, hogy nekem kell ez az autó. Sikerült megegyezni a tulajjal, elhozni és remélhetőleg hosszú ideig élvezni :)
Tennivalók:
Jobb oldali küszöbspoilert leszakadt, meg kell csinálni
Hátsó lökhárítóban van egy lyuk, behegesztem, majd fényezés
Jobb oldali féltengelycsuklót ki kell cserélni
Futóművet lassan fel kell újítani (még csak kezd kopogni, ezt már tapasztalt füllel hallom)
Hátsó ablaktörlőlapátot vennem kell rá, mert letörték az előző tulaj jóakarói
Meg van kicsit húzva a jobb hátsó sarka
Fel kell polírozni a lámpákat
Valamilyen lemezt meg kell néznem, mert mintha egy csavar meg lenne lazulva és valami rezonál, remélem apróság.
kb. ennyi a kezdeti beruházások listája.
A hazaút rendben ment, Galántáról Komáromba utaztunk, ott tankoltam 21 liternyi gázolajat (életemben először saját magamnak), bevásároltunk, megmutattam a Vasmacska panziót a kocsinak, majd benzinkúton autópálya-matricát vettem, és Budapest előttig nem is volt semmi probléma. 10 km-rel BP előtt elkezdett rázni az egész autó, nem tudtam mi lehet, így lelassítottam, átdöcögtem pesten, és az M3 első pihenőjén megálltam megnézni mitől is lehet. Semmi furcsát nem találtam. Az előző tulaj szerelője mondta, hogy a féltengely-csukló porfogója el van repedve, így arra gondoltam, hogy kavics vagy valamilyen kosz bekerült a csuklóhoz és az darálhatott. Ez lesz az első szervizelés, amit el fogok intézni. úgy 10 km-re BP után megunta a rázást és a maradék kb. 300 km-t gond nélkül jöttünk végig.
Km állás: 207 500
és mióta nálam van 208 ezer felett



Lejárt a műszakim ezért szervízlátogatás .
Átnézéskor kiderült , hogy csereérett a hátsó féktárcsa és betét + a kézifékbovdeneket is kicseréltettem .
Előre Textar került és remekül müködik , ugyhogy hátra is azt rakattam .

Elindítottam a gépet, hadd járjon egy kicsit alapjáraton mielőtt elindulok vele, 7 perc járatás után égett szagot éreztem és elkezdett dadogni. Fel is nyitottam a motorháztetőt és azt tapasztaltam, hogy a jobb oldali katalizátorom vörösen izzik. (túldúsított) Leállítottam az autót, kiolvastuk a hibát: P1680, azaz elektromos működtetésű pillangószelep. Nagy volt az ijedtség, de nagy megnyugvásomra csak ki kellett pucolni a pillangószelepet és kellett 4 új gyertya, mert nem bírta már elégetni a kapott anyagot, pláne szivatóval.
Semmiképp nem akartam 1 pólusú gyertyát venni, ha már lúd legyen kövér alapon, így vásároltam bele 4db két pólusú bosch-t. Igaz, hogy a gyár NGK-t ír elő, de mivel bosch rendszerű a befecskendezés, így nem típus idegen, ráadásul amiket kivettem szintén 2 pólusúak voltak, így szerintem jól döntöttem. A gyertyák ára 1080 Ft/db volt, egyéb költségem nem volt.
Nyári gumikkal vásároltam az autót és mivel téli szett nem volt hozzá, így vásároltam egy 16'-os 5 karikás gyári alfa alufelni garnitúrát, jó téli gumikkal (michelin alpin). Még aznap fel is tettem az autóra, egy kis centrírtól nem sértődne meg, de 140km/h alatt nem ráz.
A kerekek ára 70.000 Ft volt.
Mivel nem melegedett a gép, így megrendeltem a termosztátot hozzá és még aznap ki is cseréltem, de ezzel együtt már a fagyállót is, mivel csak -5fok-os volt, így 2 legyet ütöttem egy csapásra. A termosztát ára 8800 Ft volt, egyéb költségem nem volt.
Elhoztuk Székesfehérvárról az autót, regisztrálva lett Magyarországon. A hazaút egy élmény volt, eszméletlen hogy húzza ezt a nagy kasztnit ez a "kis" motor. Viszont nem melegedett 70 fok fölé a motor, ez termosztát hibára utal. Na de ezen kívül az első 100km zökkenőmentes volt, teljes a boldogság!

Ma érkezett egy jobb hátsó ajtó kéderekkel üveggel mindennel. Beszerelésre vár. A lenti képből kiderül miért volt rá szükség. A költség a futárt is tartalmazza (az azért elég jó nem? :D).

Egyik nap a városi ügyintéző túra során észrevettem,hogy nehézkesen forgatta meg a motort az önindító indításnál... gyorsan rámértem multiméterrel,járó motorral alapjáraton 12,5v fordulaton 12,9.... szóval hamarosan aktuálissá válik egy fincsi generátor felújítás is,csak hogy ne legyen unalmas az élet... :D
Az autó megvétele után nem sokkal vibrálni kezdett a jobb első xenon.
Gondoltam biztos izzó probléma lehet,rendeltem is gyorsan egy pár Osram-nak hirdetett d1s izzót.
Be is raktam őket jó is volt kb 10 napig... ekkor kialudt a bal oldali.
Kiderült,hogy a vezérlő hibásodott meg,gondoltam oké semmi gond nem mai darab,előfordul az ilyen.Ideiglenes megoldásként megcseréltem a két oldali vezérlőt.
Ez után jött a meglepi,amikor is elmentem dabasra a nyári gumikért és hazafelé feltűnt,hogy nem világít a tompított...egyik sem...
Kezdett sötétedni így ne volt más választás,mint helyzetjelző ködlámpa kombóval megtenni a maradék 90km-t sötétben,egy élmény volt...
Másnap elkeztem kutakodni,hogy hol mennyiért lehet új vezérlőt venni,elég horror árakkal dobálóztak,de találtam egy céget (dt-xenon.hu) akik foglalkoznak felújítással is.Már majdnem postára adtam a két vezérlőt,amikor egy ismerősöm egy debreceni úriemberre hívta fel a figyelmem.(ecudoctor.hu)
Telefonos egyeztetés után még aznap elvittem hozzá a két modult bevizsgálásra,másnapra meg is volt a diagnózis,mi szerint az utángyártott (osramnak hirdetett, valójában kínai) izzók okozták mindkét vezérlő vesztét.... ez egy kicsit meglepett.
Viszont a jó hír,hogy a dt-xenon 25ezer/db ért vállalta volna a felújítást a debreceni srác pedig 18ezer forintot mondott,de nem lett tökélestes így más megoldást kell találni.
Most rendeltem két (elméletileg eredeti) Osram xenarc silverstar D1S izzót....
nem olcsó... de ez egy ilyen "sport" :D
2013 novembereben eljott az ideje a 156-osnak, egy volt biztos, hogy az 1,9 jtd mjet motor legyen es lehetoleg egy kesei darab.
Csak az erdekelt, hogy rendben legyen muszakilag, nem szamitott, hogy milyen kivitel. Hozzateszem, full dilettans vagyok, igy hat mikor megtalaltuk, gyerunk szakemberhez. Tatabanyan a Rieglereknel atnezettem, hibakod zero, uzemanyag korrekcio kozel a tokeleteshez, minden mukodik. Bal elso futomuvel kell foglalkozni, fekbetetek es elso tarcsak csere, kezifek beragad idonkent es nehany szepeszeti dolog azert akad, de ezt leszamitva rendben van a kislany. Ora szerint 144,900 km, kb. igy is nez ki, de ez ugysem mervado. Abszolut vallalhato, igy hat megegyeztunk es elhoztam.
Ugyanezzel a lendulettel elvittem Geier Robiekhoz Zsambekra. Full vezerles csere, olaj- es szurok csereje (szigoruan Selenia WRD), a valto kicsit pontatlan volt es lotyogott is ezt rendberaktak es kapott friss valtoolajat (Tutela) - ezen mar nem mulik. Az osszes fektarcsa es fekbetet cserelve lett Brembo-ra, le lesz a gond egy idore errol is. A kezifeket is rendberaktak, illetve egy esti uton kiderult, hogy valakinek korabban nem sikerult egy bal elso fenyszoro izzocsere, ugyhogy azt is beallitottak. A futomuvet beken hagytuk egyenlore, mert tavasszal ugyis mennie kell vizsgazni es Robi szerint addig felesleges hozzanyulni - nekunk meg legalabb nem kell kenyeren es vizen elni egy darabig. Hja, aki majmot tart, legyen penze bananra..
Ezutan irany Agostyan, az olaszautobontos sracok, gondoltam, hogy telre veszek lemezfelniket. Mar bepakoltam oket a csomagtartoba, eppen fizetnek, amikor hoppa, egyszer csak elokerult egy szett 15 collos gyari alu, kicsi, occsoert.. nem tokeletes, de khmm.. disztarcsaval egyutt mar dragabb a vas, szoval lemez ki a csomagtartobol, alu be (illetve egy lemezfelnit azert beraktunk, egy emeloszettel egyetemben - viszlat defektjavito spray). Ezt a luxust! Egy szett 15' alu télre, egy szett 16' nyarra.. A felnik amikkel vettem kicsit megviseltek, de nekem ez az igazi classico Alfa felni, mas nem kell ugyhogy rendbetetetem oket, ahogy tudom, mar kaptam tippeket, hogy hova erdemes vinni.
Kimentunk Nagy Pista haveromhoz Bajra - kapott 80%-os Hankook Polar Bear-eket, DOT szam szerint 2011-es gyartmanyuak, a potkerek pedig megkapta az egyik addig fent levo nyarit (egy parat megtartottam, egy parat pedig, amikkel vettem pedig ugyis ki akartam vagni, azok helyett lesz masik). Pista ezuton is koszonom! :)
Mivel valami teszkos miniszonyeg volt benne es telre ugyis akartam gumit, Car Carpit 2000-ektol rendeltunk meretpontosat. Telre gumit, nyarra szovetet gumi taposoval. A gumi tokeletes (meg logo is van rajta), a szovetrol majd kiderul mit tud.
A telre valo felkeszules jegyeben kapott egy kis WD40-et a zsanerokra, illetve egy jeghidegben eltoltott ejszaka utan paromek udvaran sajnos kiderult, hogy az akksi az utolsokat rugja. Kapott egy 72 Ah-as Exide-ot a Lesti Akkutol.
Itt tartunk most - tavasszal azert lesz mit csinalni, de eddig kopp-kopp, semmi komoly, jelenleg 149,800 km-nel jarunk.
Erdekes, hogy a bal elso futomu nyiszogasa elcsendesedett. Lehet, hogy a hideg...? A tolatoradar jelenleg a pittyeges helyett egy cardiac arrest hangjat adja - nem mukodik es bosszant. Meg nem dontottem el, de lehet, hogy kivagom a francba az egeszet, a hatso lokharitot valamikor ugyis fenyezni vagy cserelni kell es amugy sem tetszik a 4 fekete szenzor azon a gyonyoru hatson. Illetve jelentkezett egy alig eszreveheto, enyhe remeges a kuplungot 1-esben lassan felengedve. Csak remelni tudom, hogy erzekcsalodas es nem a kettostomegu. Ugyis kiderul hamarosan.
Mindent szamitasba veve igy 5000 km utan csak annyit tudok mondani, hogy nincs olyan alkalom, amikor ne varnam, hogy beleuljek, imadok ranezni, imadom hasznalni. Ha eppen nincs oka annak, hogy autoznom kell, hat kitalalok valamit. Kenytelen vagyok ilyenkor menni, mert ugye az uzemi homersekletet el kell erni.. :) Nem vagyok egy sportolo, de ettol fuggetlenul a turbot is mindig visszahutom, ha kell. Kriszta is imadja, sot most mar ott tart, hogy tartsuk ugy rendben, hogy ne kelljen soha megvalnunk tole. :)