Blog
177725 km
Kicseréltem a hátsó fékbetéteket. Textar
Vettem 3500Ft-ért egy 147-re való gyári új első emblémát .Levágtam róla a króm karikát
felragasztottam és most van csilli-villi emblémám.
Az elmúlt időszakban sem tétlenkedtem túl sokat, szerencsére volt időm az autóval is foglalkozni. Mint azt az előzőekben írtam egy éve nem vezettem a paripát, de ennek most vége, szerencsére lekerült bakról és a próbaút is megvolt. Mondanom sem kell így futómű beállítás nélkül igencsak gyászos volt, szinte tengeri beteg lettem olyan szinten kóvályog, de ezt majd orvosoljuk. A hátsó lökös kivételével minden fent van az autón, az is csak azért pihen még mert a csomagtér jobb oldalán kell még egy picit kasztnizni mert az elkerülte a lakatos figyelmét úgyhogy vissza kell vigyem pótmunkára. Itt az oldalon sikerült találnom egy nagyon jó állapotú BOSAL kipufogt egészen a katalizátortól hátrafelé végig, amit természetesen fel is raktam kisebb módosítások után, nameg persze a többszörösen génmanipulált amőba testhelyzetek felvétele mellet mivel nem teljes autó hossznyi az aknám, így volt kínlódás. Kisebb alkatrészek festése felrakása is megtörtént, most a középkonzol van soron de már arról is csak a lakkréteg hiányzik és készen van. Két nap alatt sikerült a teljes műszerfalat ledesítenem, kivéve a klíma kapcsolóműszereket mert azokat egy villamosmérnök kollégámra bíztam ugyanis igencsak ki voltak hervadva benne a dolgok, de ígérete szerint meglesz hamar. Szerencsére itt a jó idő, az elmaradt féknyergek és munkahengerek festését, illetve a küszöbök alvázvédelmét megcsinálom, felteszem a hiányzó apróságokat és bejelentem műszaki vizsgára. Hát valahol itt tart most a beruházás, költségeket még nem írok mert pontosan nem számoltam össze de nem 2 forint az biztos :) de nekem nagyon megérte. Kicsit még ütött kopottnak tűnik, kicsit koszos is de ezt majd egy alapos mosás, majd egy megfelelő pillanatban telibe fényezés megoldja. A fentiek igazolása ként teszek fel egy pár képet.





Rudolf bácsi, miért nem húztad bele a dieselbe... :)))
Néhány nap használat után az autó remegni kezdett, alacsony gázállásnál néha berángatott, nem tetszett.. EGR tüneteket mutatott, de tekintve, hogy szervizszámlával igazolva cserélve lett újra gondoltuk csak nem.. De.
Eredeti EGR-re cserélve, a vas meggyógyult. Köszönet a tippért Szosza-nak, és a műveletért elvégzéséért Zé-nek :)
Kedvenc gumisomnál sikerült jó áron hozzájutni egy teljes garnitúra alig használt Michelin nyári gumihoz. Végre csikorgás nélkül tudok kőrforgalomban közelekdni..
A mai napon kiírásra került az EGR és a DPF szűrő a motorvezérlésből. Teljesen hibátlanul működtek, de a későbbi esetleges hibák elkerülése végett úgy döntöttem kiikatatom ezt a két dolgot. Természetesen mindkettőt a későbbiekben vissza lehet kapcsolni majd, ha esetleg szükség lenne rájuk.
km óra állása: 197.600 km
megtett km a vásárlás óta: 81.420 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 7398,8 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 383,4 Ft/l (2013.11.10., ENVI 95)
üzemanyagár átlag: 367,4 Ft/l
üzemanyag összköltség a 6 év alatt: 2.601.375 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 455,9 Ft/l (2012.04.20., Agip 95)
full átlagfogyasztás: 9,08 l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 5.452 km, és átlagfogyasztás: 9,57 l/100km

Második napom a kocsival, parkolásnál megszoktam (Opel, Volvo, Ford), hogy kerékkel koppig a patkához. Hát olyan ügyesen fölálltam a patkára a lökössel, hogy semmi hangja nem volt. De a tolatás már nem ment. Persze eszembe se jutott, hogy esetleg a lökhárító miatt, indulás nagygázzal. Le is téptem a lökös jobb oldalát, a földön lógott. Mivel a tartó elemei is kigörbültek, nagyon nehezen feszegettük fel és egy kulcskarikával rögzítettük. "A karosszériásig kibírja".
Amikor megemelték a kocsit, láttam, hogy semmi festék nem maradt az alján. De leglább nem látszik, és műanyag, úgyhogy nem rohad. Jó 40 perc munkával visszahajtogatták a tartó elemeket, és a helyére tették a lököst. Azóta nem gurulok koppig a parkolóban :D És 2000-ből megúsztam, de a bal oldalon ott pislog azóta egy repedés (pedig a jobb oldal szakadt le), mindegy, ennyi elfér...
Természetesen Seléniát akartam beleönteni, de egész Dunaújvárosban nem találtam (mellesleg neten rendelhettem volna, nem is tudom miért nem tettem, utólag már mindegy), helyette vettem Mobil Super 2000-t (több Alfás és Fiatos ezt használja a kereskedő szerint...), 10W40-eset, és ehhez való szűrőt.
Találtam egy teljesen alkalmas helyet haverom háza előtt. Egy árok, szépen fölé álltam, kényelmesen be tudtam feküdni a kocsi alá.
Imbusz kulcs szerzés. A csavar persze úgy rátépve, hogy meg se mozdult. Egy méteres cső rátevés erőkarnak, elfordítás 90 fokkal, imbusz fej megtekeredés, majd beleszakadás, oké akkor mégis szervízbe menés, persze másik csavar vevés 1600 forintért. Szervízben ékkel ütögetve ki tudták tekerni, mondtam is, hogy "meg volt lazítva" :D
Olaj+szűrő+csavar=12.000, munkadíj nemtudom mennyi, mert kuplung hidraulikával együtt csináltatva fizettem 10.000-et (de oda kellett a fékolaj is).
Kanyarodás le főútról, kuplung kinyomás, visszaváltás 5-ből 3-ba, kuplung felengedés ... várjunk csak, hol van a pedál? Lent maradt.
Aztán kiderült, ki sincs nyomva a kuplung. Gondoltam, hogy biztos valamelyik munkahenger fosta össze magát. Vezetés két napig kuplung nélkül, akksi, önindító bírta, a szinkrongyűrűk fogait néhányszor megszámoltam ... a járókelők is :D
Aztán kiderült, hogy az alsó és a felső munkahenger közötti cső engedte ki az olajat.
Első szervizes közölte, hogy csak gyári mehet bele 23 rugóért. Illedelmesen elköszöntem. Aztán megismerkedtem 2 szervizessel is (hatalmas Alfa rajongók), szereztem 1000 forintért (!) alkalmas csövet, csak az egyik vége nem passzolt, esztergáltattam 4500 forintért másik menetet. 5500 forint barátibb, mint a 23 ezer...
A vicc, hogy az előző gazdája egy vízcsap telepek alatt használatos flexibilis csövet rakott be hidraulika cső gyanánt, amit megzabált belülről szerintem a fékolaj. Elég szomorú, hogy a legtöbb szervízben kiröhögtek, hogy Alfám van, meg így az olaszok, úgy az olaszok, szar őket szerelni, stb. süket duma.
A lényeg, hogy most ismerek két nagyon jó szerelőt, akik szeretik az Alfákat vezetni, szerelni, mindent szeretnek bennük, és szeretnek, mert Alfás vagyok.
Kis utána járással olcsóbban megúsztam.
Elég kókány munkát csinált(atott) az előző gazdája, dehát használt autó, zsákbamacska. Egyik munkatársam Golfjának a karbijában, egy szelep (?) helyett találtak egy 20 forintost egy félbevágott százasszöggel összehegesztve :DDDD
Hasonlóképpen az előző hónapokhoz, a novemberi történéseket tartalmazza most ez a post. A múlt hónapban kiújult hűtővíz csepegés miatt, szerettem volna venni, már a múlt héten hűtő tömítő folyadékot, de az auchanban a kb. két éve vásárolt, bevált cucc már nem kapható, csak ezeröté’ valami.. de azt nem mertem megvenni. Ma (1109) eljutottam a tescoba és az autós részlegen találtam STP-t 1890-ért, meg wynn’s volt még 1190-ért, de az STP leírása meggyőzőbbnek bizonyult, így az került megvételre és később az autóba is. Innentől megint lehet figyelni, hogy csöppen-e a hűtővíz.. De remélem ennyivel megúsztam idén is, és nem fog. De természetesen, hogy is lehetne ilyen szerencsém. A következő napokban megjelentek ismét a cseppek a padlón, amik idővel egyre többen lettek..
Nem érkezett meg időben a várva várt Alfissimo aktuális száma, így hát írtam Takács Ákosnak, hogy hol akadhatott el a rendszerben (1109). Amikoris kiderült, hogy idénre nincs is rendezve az éves előfizetésem, pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy minden rendben, hiszen a 2013-ban eddig megjelent lapszámokat megkaptam. De akkor hogy is lehetett ez? A válasza: „Azért küldtük az első kettőt idén mert mindig csúszások vannak a befizetésekkel, bíztunk abban, hogy aki leadta az előfizetési papírt az majd befizeti az összeget. A 3. számot már nem küldtük ki, akiknél az adminisztrációban hiányzott a befizetés.” – hát emiatt voltam annyira nyugodt :) Viszont ezennel rendeztem és később postázták is az aktuálisat.
A napokban megérkezett (1113) egy kárpit leszedő szett, amit először a Paradoxban láttam. Aztán nem rég eBay-en is, és rendeltem is belőle egy szettet magamnak, mivel régóta szándékomban áll az ajtóban lévő, néha előjövő zörejeket csillapítani, csavarhúzóval meg nem esnék neki a leszedésüknek.
Idén is eljött a vásárlás évfordulójának napja (1114), ezennel ez már a 6. volt.. Repül az idő, mintha tegnap történt volna, csak most 197.216 km-t mutatott a km óra számláló, az akkori kb. 116ezerhez képest. A fogyasztásról és benzinárakról egy következő bejegyzésben részletesebben összeírom a már szokásosnak mondható éves összegzést.
Egyik reggeli ’kómázásomnak’ köszönhetően parkolás közben (1120) annyira ki akartam centizni a beállást, hogy nekigurultam az előttem lévő fém oszlopnak, ami kisebb nyomott hagyott az első lökhárítón.. Szerencsére nem vészes, épphogy látszik, de ennek ellenére nem örültem neki, még akkor sem, ha ez a lökös már csak tavaszig lesz fenn, amikoris újra felkerül a GTA. :)
És hogy a hónap végére is maradjon egy ’jó’ hír: észrevettem (1130), hogy nem szól a bal oldali csipogóm.. :/
[Költségeim: hűtő tömítő folyadék 1890, alfissimo előfizetés 3420, kárpit leszedő szett 640]

