Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-03-19

Végre sikerült kerítenem jtd-be való gyári hibátlan tartóbakot, benne is van az autóban. Még csak városban próbálgattam, a különbség nem kicsi. A maradék morgás is eltűnt, legalábbis városi tempón. Az eddigiekhez képest nagyon halk! Nem véletlen hogy ólommal van kiöntve a gyári motortartó. Most inkább villanymotor hangra hasonlít ahogy szól, és fordulattól függetlenül azonos hangerőn. Nincs 2200-nál vagy épp 2800-nál hangosodás. Ez is megoldódott.

>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2014-03-17

Kisebb nehézségek árán,de meglettek a Supersport kerekek.

Ennyivel lett kevesebb a zsebemben:
Felnik frissen fényezve: 80K
2 kerék görgözése festés után:10K


215/45/17 Barum Bravuris 3HM gumikat kapott. 2 év teljes körű garancia.
85K

Plusz a szerelés. Nem tudom mennyi volt,de nem is akarom. :-/

 

Mindig imádom a szezon első versenyét. Hosszú álmodozás, és felkészülés után végre ki lehet próbálni ismét magunkat és az autókat. Csak úgy csobog az adrenalin az ereinkben, tisztára mint drogosnak az első belövés az elvonó után… :-)

Idén a Pannonia Ring adott otthont az évad első versenyének, 27 autó jött össze két csoportban tudtunk felmenni a pályára a „lassú” a Sport és Pro kategóriák a „Gyors” a Race és Open kategóriák. Egyszerre kb 10-12 autó volt fenn a pályán, nagyon kényelmesen el lehetett férni.
Ez a pálya egy nagyon jó ritmusú, de nem túlságosan gyors pálya, így nem annyira használja el az autót, mind mondjuk a Hring, viszont nagyon élvezetes kanyarogni rajta.
Sajnos korábban egy alkalommal volt lehetőségem itt menni, akkor műszaki hiba miatt csak 4-5 kört tudtam megtenni. Már csak ezért is nagyon vártam ezt a napot.

A verseny egész nap tartott délelőtt 3x30 perc szabadedzés, délután 2x30 perc időmérő, majd 3x3 super pole (ez 1 felvezető egy gyors és egy levezető kört jelent, a gyors kört mérik. Az számit bele az értékelésbe).

Összesen 30 kört tettem meg (143km) és mintegy 1:43 percet töltöttem a pályán.

Nos, a tapasztalatok nagyon érdekesek, röviden a legfontosabbak:

1. A 18” kerekekkel még közvetlenebb az autó, érezhetően javult az irányíthatóság.

2. A homológ versenyülések kiválóan tartanak, de meg némi állítás kell, hogy sisakban is kényelemes legyen.

3. A Michelin sport cup gumik nagyon jók lehettek új korukban, mert még így elkopva is egész szépen tapadtak.

4. A hűtés (18-20 c) külső hőmérséklet mellett megfelelő volt nem melegedett a víz 95 fölé még 5 gyors kör után sem.

5. Az olajhőfok jeladó hibás lehet, mert az első gyors kör után felmegy 150 fokra az óra szerint az olajhőmérséklet, és ott is marad a hűtő körig, miközben a víz 85-95fok között mozog, és a lézeres méréssel a blokk is csak 100 fokos. Ezt még ellenőrizni kell.

6. A gumi nyomás kapcsán a következő érdességeket tapasztaltam:

a. 2,5 bar hideg nyomással kezdtem, mind a 4. keréken, mely eléggé túlkormányzottá tette az autót. Sokat kellett ellenkormányozni.
b. Ezt aztán melegen 2.5-re állítottam be. Így már csak nagyon kicsit maradt túlkormányzott, de kanyarsebességben sokat hozott.
c. Majd lementem meleg 2.3-ra így viszont nagyon pocsék lett az útfogás el kezdte tolni az elejét, viszont simán megindult a fara is. (itt már lehet, hogy a gumikopás is közre játszott a csapnivaló viselkedésben)
d. Nekem most úgy tűnik, hogy a Michelin jobb magasabb 2,5 körüli meleg nyomáson, míg a Yokohama inkább 2,3-2,2 körül viselkedett legjobban.
e. Összességében a Michelin a gyorsabb jobb a keveréke, kezesebb a viselkedése, de sokkal gyorsabban kopik, és érzékenyebb a szerkezete is.

7. A legjobb körömet a 2-ik időmérőn futottam 2.25.149 ezzel a Pro kategóriában a 4-ik helyet szereztem meg. Sajnos a gumik ekkor már teljesen elkoptak és érezhetően csökkent a tapadás. Így a super pole-on már nem tudtam javítani.

8. A végén jobb első gumiról, amelyik a legnagyobb terhelést kapja a pályán teljesen levált a futófelüllett. (lásd képek)

9. Kéne már az a slick! J

Összefoglalva egy nagyon kellemes, tanulságos és izgalmas napot töltöttünk a Pannonia ringen, így a szezon kezdetén kevés résztvevővel, családias hangulattal. Az autó tökéletesen viselkedett, nagyon elégedett vagyok vele.

Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az autóversenyzési formát, akit érdekel a autósport, és szeretné kipróbálni magát és az autóját.

 

Ma egy füst alatt sort kerítettem a téli abroncsok lecserélésére új nyári gumikra, valamint kicseréltük az első féktárcsákat és a betéteket.
(Hátsó fék kb. félidős)
Féktárcsa: TEXTAR D=305mm___________________40.430 HUF/2db
Fékbetétek: TEXTAR __________________________19.860 HUF/tengely
ÖSSZESEN_________________________________60.290 HUF
Kedvezmény (-25%)___________________________48.235 HUF

Új nyári gumiabroncsok: NOKIAN Line (DOT 0414)___34.000 HUF/1db (szerelve)

Km óra állás: 205.225 km (2014.03.18.)

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2014-03-18

Tegnap megjött a csomag, ma feltettem, mutatós :)!
Elemes változat.
Tetszik, lehet rakok a hátsó ajtókra is.

 
>> SzervizQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2014-03-18

Elérkezett az idő... Sajnos az idők folyamán elkezdett rozsdásodni a gép alja, nem is akárhol, hanem a hátsó kerék felfüggesztéseinél( stab-rudaknál), így elérkezett az idő, hogy megcsináltassam, még mielőtt elhagyom a hátsó hidat! Megtörtént, és ha már arra volt dolog, akkor ki lett cserélve a kipufogó rendszer is! hátsó dob a másikról átrakva, kicserélve a csövek, és a háromszög dog kiiktatva, mert annak semmi értelme, viszont legalább drága....
Illetve kicserélve az első trapézban a 3 szilent+ a talpas gömbfej is! Így most mindkét oldalon cserélve ezek! Lassan visszatér az autó úttartása, azonban jó majd akkor lesz, ha az első gátlókban ki lesz cserélve a toronycsapány!

 
>> Eseménymzo // Alfa 159 SW Q-tronic Distinctive // 2014-03-18

Megtörtént a Dpf szűrő kivétele is a múlt heti kiírás után. Találtam egy kis lelkes profi műhelyt ahol a munkát elvégezték. Az eredmény pont az lett amit vártam. Kicsit nyomatékosabb, élénkebb motor, picit halkabb járás, és várhatóan kevesebb fogyasztás. Ezenkívül nem kell félnem mostantól, hogy vajon melyik Bp-i dugó közepén kezd el regenerálni és hogy ezzel vajon mennyire fogja felhígítani a motor olajat.

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-03-18

Kialakult már pár hete egy enyhe /alig hallható/ csapágyhang a hosszbordásszíj felől. Mielőtt komolyabb baj lett volna belőle inkább kicseréltettem a tettest amelyről kiderült hogy a vezetőgörgő volt.
Mindemellett beszereztem ma egy komplett garnitúra kerékcsavart is.

>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2014-03-14

Sajnos engem is elért az amiről azt hittem soha nem következik be. Az M3-as autópályán hazafelé jövet Gödöllő magasságában kaptam egy követ. Este volt, hazaérkezve egy pici pöttyöt láttam. Másnap ismét mentem Budapestre és mikor beültem a kocsiba, szomorúan konstatáltam, hogy oldal irányban megrepedt a szélvédő. Harmadnapra már megindult felfelé és lefelé is, úgy hogy a csere halaszthatatlan lett. Végül Gyöngyösön cseréltettem ki, gyári beszállítói PILKINGTON került bele, amin természetesen nincs rajta az alfa lógó! Na bumm! A javítás igen pöpec lett! Ezen felbuzdulva kicseréltem a légszűrőházat (az alja repedt volt) és megigazítottuk az ablakmosó kifolyóját mert csöpögött! A regisztrációs matricát még ki kell cseréltetnem az okmányirodán.

 
>> EseményKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-18

Nekem a biztosítás baleseti adóval, egy évre 26000Ft. (Hobbyautó)