Blog
Elindult a felújítás második köre. Ma a vezető ülés lett rendbe téve. A programba hiba csúszott, mert szétszakadt a háttámla kárpitja. Annyi baj legyen. Javítani fogjuk.
A kipufogó is meg lett hegesztve. Pár hete új légmennyiségmérőt is kapott.
Jövő héten pedig megy elektromos javításra.
Onnan már csak futómű marad.
Ma el kell kezdenem sajnos a cseremotor építését, mert a mi benne van elkezdte enni az olajat, néha nem megy az összes henger :(
De mivel napi használatban van nincs idő kivenni átnézni, hanem a kivétel után azonnal teszem is be a cseremocit. Ma megyek is hazahozom a simmering ill. tömítésgarnitúrákat. A motor amit építek 10 évet állt, de előtte generál óta nem került bele sok km.
...na végre. Ideje volt megérkeznie a gumiknak. Hihetetlen kamuzós gumisok vannak a világon. Ez volt a 4. megrendelés, ami meg is érkezik. Még jó, hogy egyik sem előre utalásos volt. Fhaszom. Volt már 20 fok is, amikor fingattam a téli gumiknak. Tuti slick lett...(féket le kell cserélni, mert ez halál) Bridgestone Turanza (215/45R17) (a méret jövőre változni fog) lett a választott márka. Ilyenem még nem volt. Kíváncsi vagyok mit fog alakítani. Gumis felpattintja délutánra a felnire a gummákat én meg utána a kocsira a felnit...ha már van krokodil emelő és nyomaték kulcs a garázsban. :-)
A költség két milliárd!

Sajnos az autó darabokban van :(
Nagyon szeretném összerakni már. Sajnos erős karosszériaproblémával küszködöm, az oxidáció a váznyúlványokig hatolt. ezért a cserénél döntöttem. Elcsomagoltam mindent, lecsupaszítottam.
Mindössze 2 órát tévedtem. És bezúzták a donort, mi tökéletesen illett volna.
Ez az eset annyira rosszul érintett, mintha egy hozzátartozót vesztettem volna el.
De a mai üzemanyag árak mellett valóban szükségessé válik összetennem, szeretett Piroskám.
úgy gondoltam csinosabb lesz ha átformálom az elejét, sikeresen összejött. 70 munkaóra lett 4ünknek :)




Ma du. tervezett spontanaitásból ugyan megműtöttem kicsit közelebbről behatóan Piroska jobb szemét.
Az üvegbúra elvált a lámpatesttől, úgyhogy a fém foncsor tükröző felületét kezdték már meg a betévedő amortizációs víz, por és ezek kombinációi.
Ki és szétszerelés után a lámpatestet és a foncsort jól átzuhanyoztam, megtisztítottam, majd a lámpatest és az üveg illesztésénél szilikon tömítő ragasztót alkalmazva zártam.
Bár ezen az oldalon vannak sérülés nyomok a karosszérián és a fényszórón is, úgyhogy előbb-utóbb (remélhetőleg előbb) úgy is fényszóró csere lesz belőle.
Fényszórók, indexek, izzók, vezetékek visszaépítve, kontaktolva, fényszóró magasság beállítva!
=)

itt a tavasz, jó idő és a változás szele.
így aztán az én kis kedvencemnek új felniket ajándékoztam, ráadásul 17 colosakat. igaz sokáig vaciláltam hogy nem lesznek eredetiek, de mivel a forma nagyon tetszett, igy bevállaltam.
a felniket átfestettem, új gumikat raktam fel rá és már csak a futóműgeometria hiányzik.
nekem nagyon bejön.








Olaj és szűrők cserélve. 138000 km
Hamarosan cserélni kell a kuplungmunkahengert és egy hátsó kerékcsapágyat.
elfogyott pár deci hűtővíz, úgyhogy pótoltam egy kis paraflu és desztvíz keverékével, így most már van egy kis tartalék legalább itthon.
elsö (felső) lengőkarok cseréje, kerékcsapágyak cseréje, Féltengely anyákat valami vadállat húzta meg... Lángvágóval lehetett rábeszélni a lelazulásra..