Blog

>> Tuning és extraKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-14

Bekerült egy komoly riasztórendszer az autóba, illetve egy GSM pager.

- így kapok sms-t ha történik valami az autóval
- távolról be tudok hallgatni, hogy mit beszélnek az autó közelében
- egy SMS-el le tudom állítani

Megnyugtató egyébként, hogy így legalább mindig tudom mi van az autóval. Eddig ez nagyon idegesített.

 
>> Tuning és extraKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-17

Mivel VÁROSBAN használom az autót, ezért két lehetőség adott:

1. DPF kivétel, kiírás, cső a helyére -> füst stb.
Ennek nem tudom mennyi az ára, de láttam hogy valaki 30000Ft-ból is megoldotta.

2. Szamosiék ajánlottak egy kipufogóst a közelben.
Ő kiveszi a szűrőt és beépít helyette egy olyat, amit nem kell tisztítani, folytás is kisebb lesz stb. Kívülről pedig úgy néz ki, mintha gyári lenne.
Ez 65000Ft.

Nem tudom melyiket válasszam.

UPDATE:
A 65000-res téma az valójában annyi, hogy egy ritkább szűrőt raknak bele, illetve egy nagyobb fúvókát. Szóval sokkal jobb, mintha csak úgy kiszedném. Arany középút. :)

>> Tuning és extraKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-17

Megrendeltem a következőket:

- Króm kipufogóvég
- Új sebváltógomb

Szilikonzsírral viszont körbekentem az ajtóknál, ablakoknál. Halkabb lett az autó, elmúlt az öregedő gumi és fém összeérésének hangja.

Viszont ha mélyre állítom az ülést akkor nyikorog... Nagyon örülök neki mondhatom.

 
>> EseménySomcy // Alfa 156 2.0 Selespeed // 2014-03-17

2013. júniusában elérkezettnek láttuk az időt, hogy meglepjük magunkat egy autóval.
Több márka is szóba került, majd Drága párom talált egy 156-os Alfát.
Ki sem néztem volna belőle... :)
Miután majdnem megvettünk egy Rover 75-öt - hálistennek az eladó düddő volt - párom szólt, hogy talált egy Alfát, nézzem már meg, mit szólok hozzá?!?
Megnézve a képeket, elolvasva a leírást, azonnal beleszerettem. És a párom is. :)
Egy telefonos egyeztetés után megbeszéltünk egy találkozót egy szép, szombati napra.
A női GPS.
Kértem páromat, hogy míg dolgozom, nézze meg, hogyan jutunk el leendő szeretett Alfánkhoz.

Meg is tette!

Azon kívül, hogy leszállított minket egy vonatállomással előbb, semmi gond nem volt.

Az idő szép volt, csak az idő sürgetett kissé, miután időre mentünk.

Sétáltunk egy vonatállomásnyit, majd megtaláltuk az eladót.

Első benyomások...

Sajnos kisautónk a hirdetésben közölt képeken és a valóságban némi különbözetet mutattak.

Nem mondom, hogy csúnya volt, de azt se hogy szép...

A színe kimondottan csalódást okozott mindkettőnknek.

Az állapota pedig nekem.

Sajnos az angol autók 90% némileg le van amortizálva, sajnos vele sem volt másként.

Itt egy horpadás, ott egy meghúzás.

De miutánegyrész alfabuziként azért csak-csak megdobogtatta a szívemet úgy döntöttem, ma nem megyünk haza autó nélkül.

Egy próbakör után úgy döntöttem családunk részévé válik az autó, és így is lett.

Az autó interneten talált hirdetési ára 680 font volt.

A kereskedőnél található kiírás szerint az autó 800 font.

Itt kissé leesett az arcom, de kérdésemre az eladó közölte, hogy az intenetes ár a miénk :)

Mivel szegényke állapota nem mondható makulátlannak, így közöltem, hogy 650 fonttért már itt sem vagyunk vele...

Némi hezitálás után emberünk belement, mi pedig újdonsült családtagunkkal elindultunk hazafele...

 

2014.03.13
reggel 08:00 óra: felkerültek a nyári gumik, Pirelli PZN 235/40 ZR19 96Y XL
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál elkezd rázni

2014.03.14
délelőtt 11:30: gumis újra súlyozta, de szerinte a Pirelli sz@r és továbbra is rázni fog
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál továbbra is ráz
este 19:30: felhívtam a fickót akitől vettem a gumikat. Azt ígérte visszaveszi és visszaadja a pénzem.

2014.03.16
reggel 09:00: új gumist találtam. Kisúlyozta a gumikat, de szerinte a kp.gyűrűk lötyögnek. Már onnan mentem az esztergályoshoz aki méretpontos gyűrűket csinál nekem.

2014.03.17
Kezdjük akkor kizárni a lehetőségeket:
16:00 futóműves:
Sajnos futóműbeállítást nem tudok linkelni, mert nem lett állítva. A futóműves ugyanis megállapította, hogy a jobb első felső lengőkar gömbfeje kottyan.
Én eddig észre sem vettem, annyira kezdeti a dolog. Csakhogy a futóművesemhez vezető út olyan, mint a vizsgáztató állomáson a rázópad. Bizonyos szempontból ideális is :-) Itt a futóművesem könnyedén kiszúr mindent. Ő ugyanis mindig először kerül egyet a kocsival.
A poén, hogy odafele menet halottam én is, de szentül meg voltam győződve, hogy a bébihordozó fogadóegysége zörög a csomagtartóban. Az aknán kiderült, hogy nem.
Szóval a futóműves azt mondta, hogy hozzam vissza a kocsit, ha ki lett cserélve a lengőkar.
Ezt majd néhány hét múlva fogom megejteni a féktárcsa/-betét cserével együtt.
Viszont ettől nem szabadna ráznia.

17:00 gumis:
A futóművestől az esztergályoshoz mentem az új kp.gyűrűkért, onnan meg a gumishoz.
Szépen felkerültek a helyükre. Nagyon pöpecek, nagyon passzentosak. A gumis újra megsergette a kerekeket és megdöbbenésünkre újra nagy eltéréseket mutatott, pedig jó úton mentem ma.
Felraktuk, majd mentem egy 30 km-es próbakört 70, 80, 110, 120, 150 és 180-as tempókkal. 70 és 150 között éreztem egy enyhe remegést a kormányon és a gázpedálon.
A régi kp. gyűrűvel a kormány jobbra-balra mintegy fél-fél centit kilengett, majd lerézta a karórámat. Most csak éreztem a remegést. Összenéztem a kormányon a varrást és a műszerfal egy pontját, szemre kb. 2 mm-ert remegett jobbra-balra.

Szóval
1) a központosító gyűrűnek igenis nagyon fontos szerepe van! Ez tény. A remegés tompult a csere után
2) a gumi nem jó, a maradék remegést a gumi futófelületének egyenetlensége, pulzálása okozza

Eredmény:
A gumi megy vissza oda, ahonnan jött.
Én visszakapom a pénzem (160k).
Ezt egyből ki is adom némi pótlással (104k) egy garnitúra Bridgestone Potenza ER050A-ra.

Addig is amíg megérkeznek az új nyárigumik, visszakerül a téli garnitúra.

Költségeim:
új kp.gyűrűk: 8 000,- Ft
gumis: 2 000,- Ft

 

Ma elértem a villamossági szerelőt végre 2 hét után. Meggyógyult és munkába is állt. A gyújtáskapcsoló kuka, a kábelkorbács rossz helyen volt bevezetve, bonthatta vissza az egészet. Most már nagyon ideje lenne, ha beindulna végre az autó.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-17

Minden esti autózásom gyertyafényes volt, és itt most nem a terülj-terülj asztalkámra kell gondolni, meg a csinos leányzóra az oldalamon ,hanem a lámpáim fényereje egy gyertyáéhoz volt mérhető körül-belül.

Beállíthatatlanok, az autó elött 2m-re elhaladó hangyákat kiválóan észleltem éjjel.

Ennek felelősei, az új, utángyártott DEPO lámpák, amibe új kora óta nem működnek a helyzetjelzők (se a led, se a halogén) , beállíthatatlanok, max állásba is a kocsi elé világít. Rendesen féltem közlekedni este az autóval...

Ennek véget kellett vetnem, 4 lámpából csináljunk 2-t.
Az új lámpákon a "búra" tökéletes volt 0 perces kora óta fóliázva volt, így azt szerettem volna átműteni a gyári CARELLORA. Sikerült is, a végén beleapplikáltam a hónapokkal ezelött megvásárolt xenon szettet is a refibe, itt az erdő között rengeteg a bambi...

(Nem azért nem került be a xenon ,mert lusta voltam, hanem mert állandóan gond volt a gyári kábeleivel, de karaktert erre az ügyre többet nem is ütnék le, mert biztos vagyok benne ,hogy valami szívbaj elvisz így a 20-as éveim elején... :D )

A xenon izzó se fért bele a gyári helyére, kicsit kellett fúrni faragni, megszoktuk már...
Végülis össze állt, a lámpafóliát le kellett szednem ,mert annyira nem "lájkolta" a 180fokot a sütőben, vagy fél óra volt lesikálni a lámpáról a ragasztót, frenetikus kikapcsolódás, próbáljátok ki. (ne!) :D

Persze rakok rá másik fóliát ,csak épp nincs. Azt a pár napot kibírja talán :P

A xenon 6000kelvin színhőmérsékletű, a tompított Osram Night Breaker +

Konklúzió : Látok éjjel is !

>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-03-04

Ismét olajat cseréltünk, szűrővel együtt. Megint egy 5l-es kanna Selénia AR 20k ment bele (persze maradt fél lityó utántölteni). Sajna a teknő menete eddig tartott, a csavart nem lehetett már rendesen visszatekerni bele, úgyhogy a héten új menetet vágunk bele, mert elég szépen engedi ki a csavar az olajat. Km óra állás: 146300.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-03-17

A géppark!

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-03-18

Nyári gumik megrendelve százmillióért.
Bridgestone Potenza. Nem volt még ilyen gumim. Sokat elfaltam már. Képet ígérem töltök fel. :-)

Jóóóó gumi sztornó. Elkeveredett. Hétfőn konzultálunk ismét a hölgy eladóval egy másikról. :-)