Blog
Nagyszervíz km óra állás: 158.000 km
-Vezérműszíj garnitúra + Vízpumpa csere
- Termosztát csere
- EGR csere
- Légtömegmérő csere
- Kábel ktg. javítás
- Kormányszervó hűtőcső csere
- Befecskendező csatlakozó csere
- Kipufogó harisnyacső csere
- Fagyálló
- Szervóolaj
+ Halesz kormánya :)
Külön köszönet Horváth Lacinak és Rohodi Misinek!!
Műszerfal sebességmérő izzók cseréje.
Bal oldali "helyzetjelző és tompított " izzók cseréje
1800 Ft.
No, szépen eltelt egy év a legutóbbi bejegyzés óta...
Mindegy, ugorjunk, "máma történt":
-a műszerfal a kormánytól balra :-) kész. A vészvillogókapcsoló eddig is rendben volt, a ködlámpáét még egyszer átnéztem:, ott a visszajelzőlámpa fénye picit foltos, de takarítással már nem javítható, val'sz'eg a színes fényvezető öntése miatt. De ez már szőrszálhasogatás, műszakilag perfekt. És - a fórumos kommentekből levezetve -szinte 100%, hogy bármilyen furcsának is tartottam, logikailag is jól működik ; gyárilag is úgy van, hogy már a helyzetjelzőnél kapcsolható ez első ködlámpa. Feladat: relét - mivel a fűtésé van benne - beszerezni, ehhez magamhoz venni ! (boltban, villamossági szerelőnél esély nincs, hogy bemondásra ismerjék, amúgy sem kizárt, hogy szám alapján a neten hamarébb találok...)
-elkapott ez a "nem igaz, hogy semmilyen szekció nem véglegesíthető" érzés és tényleg: a legmagasabb ponton kezdve találtam elfoglaltságot. Kapóra jött, hogy a mennyezeti lámpa/óra visszaszerelése valamiért nem jött össze korábban és csak ott lógott - így kiszerelhettem az "anternát" (pontosabban a talprészét) mintának. Alatta letakarítottam a 24 éves mocskot , természetesen meglátszik a helye, de ezen a tetőn esztétikailag nagyobb gondok is akadnak - szerencsére korrózió nincs a lyuk körül. A kábelt kimértem, jó. Az utastéri csatlakozója eltört, így azt levágtam, jön velem mintának, vagy a hi-fisnél vagy az utcánkban lévő két híradástechnikai bolt valamelyikében veszek a vezetékre, illetve leginkább a mostani rádiókhoz való csatlakozót.
Vettem szűrőket. Mégiscsak nemrég van nálam a kocsi, aztán ki tudja, mikor voltak cserélve. A pollenszűrő inkább volt fekete, mint fehér, és még csak nem is jó irányba volt berakva (mert ugyebár rá van a légáram iránya rajzolva). A légszűrő is koszos volt már, a benzinszűrőbe meg ugye nem tudok belenézni :)
Az utóbbit persze szervíz cserélte, én nem fértem a kocsi alá, az első kettőt megoldottam. Pollenszűrőt szerszám nélkül, talán 2 perc a cseréje, a levegőszűrő már körülményesebb volt (nekem), mert a légszűrőház tetejét ha le akarom venni, akkor a szívócsövet le kell húznom róla, ami abszolút nem hajlik (a gyári nem tudom milyen, ez a cső tuti nem gyári). A légszűrőház tetejét 4 csavar fogja, amiknek a menete (egy fém tokban lévő menet) úgy volt beleragasztva a 4 lyukba. Persze mire összeraktam, már csak 3 csavar fogta, mert a ragasztás elengedett.
Néhány órával később kitaláltam (néhány cikk olvasgatása után), hogy kipucoltom a folytószelepet, mindkét oldalát és környékét is, ahol csak érem, mondván hogy mégiscsak 16 éves autó, biztos ujjnyi vastag por kívűl, olajlerakódás pedig belül. Hát le is bontottam mindent, amit kellett (légszűrőház teteje, szívócső, és a róla leágazó vékonyabb cső, ami a motorhoz megy). Igazából bilincsek fogtak mindent, egyedül a légszűrőház tetejét fogták csillag fejű csavarok. Szétszedtem, a folytószelep rendesen fénylett, olyan tiszta volt (volt értelme szopnom a bontással, majd összerakással), gondolom kipucolta az előző gazdája, de legalább láttam, hogy rendben van ez is, és a szűrőkről is le van a gond egy évig.
Persze a második összerakás után már azt a házat csak egy csavar fogja, bár van ilyen beakasztós része is neki, és a szűrő szélein is van vastag gumi, az csak tömít annyira, hogy ne szívjon a motor a szűrő mellett, de a meneteket vissza kellene ragasztanom (az új ház drága állítólag).
Hát igen, elég régen írtam a blogba. Az autó szép, gyönyörűen suhan a holland utakon, még mindig imádom.
Eljött az ideje az olajcserének... na itt aztán nehéz olyan garázst találni ahol nem a saját "kitudjamilyenolajat" és szűrőt akarják a kocsiba rakni. Mert hogy akkor mit keresnének az olajcserén? Mondom a munkadíjadat öcsém... na de mindegy. Hát egyik szabadnapomon elindultam egy autószervizt keresni, ahol meg is csinálják az olajcserét az általam vitt szűrővel és olajjal. Szerencsés voltam, 20€-ért egyszerre beállhattam a kocsival és megcsinálták az olajcserét.
10W-60-as olaj került a motorba, majd kiderül, hogy sikerült-e csökkenteni az olajfogyást. Eddig 200km-t mentem vele a csere óta, még a maximumnál jár az olaj. (eddig 1L/1000km volt a fogyás...)
Olajcsere: 174150km-nél
Tedi új Fiat Cuopéját Drezdában szerezte be. Én voltam a sofőr. Az autóm pedig 6,6-os átlaggal teljesítette az 1475 kilométeres utat. Jó móka volt, 23 óra alatt megjártuk :)






Végre sikerült beszerezni egy 6000K-es H1 Xenon szettet . Ezért köszönet Szosza cartársnak, akivel ma délután futottunk össze Győrbe, pontosabban levadásztam :) Kollégámmal mentünk a belváros fele amikor láttuk hogy egy szép Brera áll előttünk még meg is jegyeztem hogy akivel ma találkozom neki is ilyen van. Akkor jött az ötlet hogy mi van ha ő az ? :) Gyorsan rá is telefonáltam, és tényleg ő volt. Meg is történt az átadás.
Siettem haza és be is pattintottam a gépbe :) Hát ég és föld a különbség. :):) Végre látok valamit :)





Nem tudom hogy mikor és hol mert jártam pár helyen ma, de elég erős a gyanúm hogy a temető parkolójában, mert előtte nem vettem észre. De most komolyan milyen ember az aki egy temető parkolójában próbál feltörni egy autót? Száradna le a keze az ilyennek , mit gondol ?? mi jár az eszébe?? húú fekete szép autó biztos tele van pénzel?? ha nincsen akkor csak simán szét b*om?
Hiába vigyáz az ember az autójára, simogatja, szépítgeti ha jön egy ilyen bunkó paraszt és neki esik. Szerencsére nem sikerült neki a művelet .
Így hagyja az ember az autóját akárhol ... Magyarország én így szeretlek....

