Blog

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-03-13

Tegnap este feltetettem a nyárigumikat. Ha Murphy figyel, még a héten -15 lesz. :)

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-03-07

Nem sokkal a költözés után felfedeztem egy kézi mosót Szigetszentmiklóson. Teljesen elégedett vagyok velük.

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-03-12

Felraktam a tavaly beszerzett nyári Pirelli P7 Cinturatokat, talán már nem lesz szükség a téli garnitúrára őszig.

 

Rég nem írtam, mert szerintem senkit sem érdekel a szerencsétlenkedésem.
De aztán rájöttem, hogy már csak saját magamnak is megéri írogatni, mert egy csomó régi sztorit már én is csak innen tudok rekonstruálni. :-)

Szóval akkor…
Tavaly egész évben a megbízhatósággal küzdöttünk. Mind a víz mind az olaj melegedett, főleg ha a külső hőmérséklet 30 fok fölé ment. Elsőként az olajhűtőt szereltük be, de mivel a hőmérséklet jeladó rossz helyre került (a karterbe) nem mutatott valós értéket. Ezt át kellett építeni. Most a hűtő után, a motorba visszafolyó hűtött olajat méri.

A víz is melegedett, kiderült, hogy a sérülés után beépített valeo hűtő nem megfelelő a versenyterhelésre. 5500 fordulat felett egyszerűen elmelegedett a motor. Ezt a problémát nagyteljesítményű, egyedi gyártású aluhűtővel orvosoltuk. (motortéri képek)

Remélem ezek a fejlesztések megfelelőek lesznek már folyamatos terhelés mellett is. Cross the fingers! :-D

Az is kiderült hamar, hogy az állítható üléseim sem jók versenyzésre. Bár a formájuk, tömegük ígéretes volt, de sajnos az ergonómia és az oldaltartás nem volt elég pályára. Ezért beszereztem 2 db Bimarco homológ ülést, amik nem csak szép pirosak, de kifogástalan az oldaltartásuk és az ergonómiájuk is. Ráadásul további 16 kg csökkent a menetkész tömeg. ;-)

Gumi téren is továbbgondoltam a 2014 szezont, és szeretnék Slick-re, illetve egy mérettel feljebb 18”-ra váltani. Elsőnek Blade barátom 18-as TD szettjét sikerült megszerezni, ezt követően kedvenc gumis műhelyem segítségével (Érdi Team Kft., egyébként a képeken magát ifj. Érdi Tibort, Rally versenyzőt is láthatjátok :-)) néhány használt de kíváló állapotú18”-as slick gumit is bezsákoltunk.

A képeken a hétfői (2014.03.17-i) Time Attack Pannónia Ring superpole-ra felkészített autót láthatjátok.

A következő blogban elmesélem mi történt ott. Szép estét Nektek! :-)

 

Elöl mindkét oldalon cserélni kellett az alsó és felső lengőkarokat, gumiharangokat.
Cseréltettem kormánygömbfejet.
Ezek után beállították a futóművet.
Vettem még Tutela váltóolajat, egyik nap sor kerül a cserére.
Km állása: 192000 km

 

Felkerültek a nyári kerekek ismét.
Ki lettek centírozva kb 40 gr súlyt kért a 4 felni.
km:8758

 
>> Egyébpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-03-12

Nyári gumikra váltás
km:193300

 

Rosetta ma kapott egy friss, új indítómotort/önindítót, mert a régi gyengélkedett. Most pöccre indul és nem nyiszog. :)

 
>> EgyébJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2014-03-11

Megvolt 169.000 km-nél. :)

 
>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-03-11

Rossz az aki rosszra gondol. A hűtővíz csövének fala a gyári bilincsek hatásos dörzsölésének hála elvékonyodott, kilyukadt. Szerencsére elég hideg volt és a páromnak (ő használja a kocsit) nem tűnt fel a vízhiány. Nekem igen, hogy nem volt a kocsiban fűtés, két okra gondoltam: elektronikai vagy vízhiány. Az előbbihez nem értek, az utóbbihoz igen. Így a motorháztetőt felnyitva megállapítást nyert a hűtőfolyadék krónikus hiánya... Pótolva lett és a hűtőcső is ki lett javítva.