Blog

>> Tuning és extrapiski // Alfa 147 1.9jtd 16v // 2014-03-22

na ma kikaptuk a katalizátort is,most már csak egy cső van a rezonátortól plussz a paragi sportdob.mintha könnyebben menne a kocsi és jobb lett a hangja :D viszont cserébe kell vennem 2 új alsó lengőkart csak h ne legyek boldog.valaki tudja hol nézzem meg jó áron?

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-03-22

Hát az egész az első képen látható dilemmával kezdődött... Majd úgy döntöttem, hogy az idén a Ducati Corse felnik pihennek, most a Toora TI felniket fogom használni. Leszedettem a gumikat, majd nézegettem, nézegettem.... unom már az ezüstöt. Szerettem volna más színt, eleinte minden áron grafit-szürkét akartam, esetleg feketét. Aztán gondolkodtam picit, minden második autón a környéken vagy grafit felni van vagy fekete, nem szerettem volna beállni a sorba. Nem vagyok az a hivalkodó típus, nem akarok középpontban lenni, viszont ha ránézek a kocsimra ne azt lássam, mint bármelyik másik autón. Hirtelen ötlettől vezérelve kitaláltam, hogy legyen matt bronz felnim. Ez lett volna a cél, viszont mikor kevertettem a színt, nem tudtam pontos színkódot. Végül is a tulajjal kiokoskodtunk valamit, és ez lett a vége. Nekem tetszik. Érdekes, hogy mennyit változott a felni színe a matt lakktól. Mivel én fújtam, és nem fújattam így nem lett tökéletes, ez volt az első ilyen munkám. Viszont nem kell hunyorítva ránézni, hogy jó legyen. :)

 

Megjött a felújított féltengely Erhard cartárstól. Jövőhéten biztosan be is kerül a gépbe, már nagyon vártam.

 
>> SzervizGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2014-03-22

8 éves lett a verda és úgy láttam jónak, hogy komplett vérátömlesztésen kellene túlesnünk, mert az olaj is elhasználódik idővel. Így az utam Csörgő műhelybe vezetett, ahol a csere is megtörtént. Aksi is cserélve lett, igaz még egyszer sem hagyott cserben, de a 8 év akkumulátor életében már nagyon nagy ajándék, így az is cserélve lett. Aksi még gyári volt.

Ami cserélve lett:
- Motorolaj + olajszűrő
- váltóolaj
- szervóolaj
- hűtőfolyadék
- akkumulátor
- levegőszűrő, pollenszűrő

Km: 61290

 
>> Autóápolássparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-03-22

196.216 (piros)

 
>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2014-03-10

Eltelt újabb két év, újabb könnyed műszaki, most két évig remélhetőleg nem igazoltatnak a rend nagyszerű őrei. :)
Emellett végre itt a jó idő, fel is kerülnek 23-án a nyári papucsok. Hamarosan pedig jön egy újabb régóta húzódó projekt, amolyan hiánypótlásként, csak mert jó idő lett (sajnos még mindig nem a fűtés...), de jó lesz. :)

 
>> Autóápolás6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2014-03-22

Így felkerültek a nyári papucsok és alaposabban lemostam a verdát, levettem a dobbetéteket és az ott lerakódott szemetet is kimostam. Végre jó idő van.

 
>> Eseménydanikab62 // Alfa 145 3 ajtós // 2014-03-20

Sikeres műszaki vizsga, 2 évre letudva ez is.
Amikor vettem az autót rossz környezetvédelmi besorolásba tették, így lett új forgalmi és a piros helyett immáron kék plakett, hurrá! :)
Km állás:
223909

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-03-21

Történt egy napsütéses reggelen,hogy az én kis szépségem alatt oda nem illő foltot láttam meg pár pötty volt és először nem is gondoltam,hogy az én autóm hagy foltot, mert a parkolóban sok bontásból mentett jármű áll, ilyen-olyan foltokat hagyva maga után. Sajnos most az én kocsim a ludas, persze erre akkor derült fény amikor a frissen mosott kocsi oldalán olajpermet nyomot találtam. Bár volt otthon egy olajhűtőm 1.9 JTD 16Vhez, de azt már átalakítottam a 75-höz, szóval venni kellett egyet. Leírni egyszerűbb mint megtenni, még Mareknál sem volt, pedig az nagy szó. Szóval nagy nehezen sikerült 1 hét alatt szerezni, úgyhogy holnap csere következik. Az O-ring Kft-nél beszereztem a csatlakozásokhoz új gumigyűrűket. hogy azokkal se legyen gond a jövőben.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-03-21

Szóval amióta nálam az autó pár ezer km belement, az izzító hiba visszatérésén kívül nem nagyon volt ilyen jellegű hiba. Nos a egy nap viszont megkaptam a check engine-t és a go to dealer felszólítást. Hát a kiolvasó szerint vagy falsot szív, vagy EGR eldugulva vagy a LMM. LMM meg volt takarítva, falsot elvileg nem szívhat, mert a csöveket átnéztem. Maradt az EGR. Először kiütöttem, és nem is jött vissza a hibakód csak 3 hét múlva amikor pont Kisvárdán pihiztünk. Miután egy hét láblógatásba belefért gondoltam leszedem az EGR-t kipucolom,hogy ne világítson az a hülye lámpa. Maga a művelet nem volt nagy dolog, de a meglepetés akkor ért amikor leszedtem az egrt. Az első képen látszik mit találtam. Le volt dugózva elvileg a hibakódmentes módon,nekem mégis dobta egy idő után. Szóval miután kitisztítottam az amúgy retkes EGR-t elkezdett motoszkálni bennem a gondolat,hogy mégse ez volt a hiba kiváltója,hiszen miután elhoztam 2 hónapig nem jelent meg semmi hibakód. Viszont a kocsi nem erőtlen, nem füstöl ami cáfolja a lyukas rendszer elméletet, marad talán az LMM, amit majd még kipróbálok. Kíváncsi vagyok végül mi lesz az ludas.