Blog

>> Szervizjuhaszgabor // Alfa Spider / GTV JTS Medio // 2014-03-24

Kedd este ügyesen kijátszottuk a generátort nagyobb bontogatás nélkül, szerdán reggel átvittem Balatonlellére Mészárovics László autovill. szerelőhöz, ott megállapította, hogy a dióda sor adta meg magát, valószínűleg a sok állástól, ezt a párával magyarázta. Alkatrész hiányában, csak csütörtök délelőttre készült el, illetve a 2 csapágyat is cserélte benne, ha már egyszer leszenvedtük az autóról, azzal se legyen gond a jövőben. Még aznap este felkerült a helyére, csináltunk egy hibatörlést és prímán működik azóta is!

 
>> EseményRicsi 147 // Alfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2014-03-24

Hol is kezdjem.... Csütörtök délután megálltam 10 percre, tilosban az autóval a városban, beugrottam egy ismerősömhöz az üzletébe, kijött megcsodálta az autót, megdicsérte stb... elköszönés, mondja h kijön meghallgatja a hangját mondom oké, beülök indítanám, nem indul... első 2 próbálkozásnál minden ellenőrző lámpa megjelenik, de nem reagál a gomb megnyomására 3-ik próbálkozásnál már nem jelennek meg az ellenőrző lámpák sem. Na most mi lesz, itt parkolok tilosban az autó meg nem reagál semmire, hívom a szerelőmet, nem lehet elérni, hívom Csörit, mondja próbáljuk meg a pótkulccsal, és nézzem meg a biztosítékokat, rohanok haza a pótkulcsért, közben a szerelőt elértem, mire vissza érek már ott van az autónál, mondja, hogy nem tud vele mit kezdeni, gép kellene hozzá, de ő éppen motort cserél egy Renault-ba, úgyhogy most nem ér rá, majd csak később... Akkor ismerősömmel eltoljuk a legközelebbi parkolóba (egy élmény volt, szervo nélkül kormányozni, ráadásul van egy emelkedő is a parkoló felé vezető úton.... betoltuk a parkolóba, nem tudom ott hagyni az autót, mintha a gyerekem lenne olyan érzés volt.... beülök gondolkodok mi a bánat van... mind1 amíg várok a csodára meg a szerelőre, megnézem a biztosítékokat, elsőre kihúztam azt amelyik eldurrant (ha szemben állunk az autóval akkor az aksi melletti bizt, dobozban a legfelső sorban a nagy biztosítékok közül jobb kéz felől a legszélső 20A biztosíték szállt el) na a remény fénye megvilágított minket az autóval :D hívom az autóvillamosság szerelőt, hogy nem tudna-e hozni nekem 1db biztosítékot kb 1-2 km-re volt tőlem tehát autóval 2 perc, hát nem tudok "mert szarok mindenkire egyedül vagyok a városban autóvillamosság szerelő mindent megtehetek" hozzáállás... akkor sz*pd le magad, hívtam a szerelőmet, hogy mivan mondja h mindjárt hozz egyet, 10 perc múlva ott van, megjön de csak 40 amperese volt, mind1, kicseréljük indul az autó, öröm és boldogság, egy darabig.... Pénteken hívom megint az autovillamosságist, hogy mi a tippje mi lehet a gond, használhatom-e az autót, vasárnap akarunk menni Győrbe elmehetek-e vele, mondja, hogy ad egy 30 amperest ha azt nem vágja ki akkor használhatom, mondom oké, vettem kettőt 500 Ft... berakom nem vágja ki, király, szombaton mehet fel a nyári szett meg lefesthetem a féknyergeket és vasárnap mehet a túra... Szombat elkészülök mindennel, reggel 10-től este 7 óráig az autóval voltam... Vasárnap indulás 10 körül, 12-re ott vagyunk Győrbe az árkádnál, leparkolás bemegyünk, Liquid cartárssal közben lebeszéltem, hogy fél 2 körül találkozunk, fél 2 körül meg érkezik Liquid, mondja álljunk egymás mellé, oké, beülök az autóba indítás, nem indul 3-4 próbálkozás semmi, viszont a biztosítékot nem vágja ki az első pár próbálkozása, de aztán csak sikerült kivágatni... beteszem az újat nem indul... megnézzük a könyvében, elektromos kormányzárnak a biztosítéka... hát most mi az bánat lesz, vasárnap nem lehet elérni senkit.... Liquid, hivja az egyik ismerősét amiket tanácsol megnézzük nem találunk semmit... Hívom a szerelőm, mondja h nem fogjuk tudni elindítani valami leégett, akkor autómentő... telefonálgatás 2 darab autómentőt tudtam elérni, egyik 51 másik 35 ezerért visz minket haza oké... 2 óra amíg oda ér értünk, akkor várjunk.... Közben felhívtam a másik szerelőt akinél az autó volt, (menyasszonyom barátnőjének a barátja amúgy a szerelő) az injektor hiba miatt, mondja h oda vigyük hozzá, megnézi, hogy hátha ők csesztek el valamit, az autómentő is az ő barátja aki jön értünk és akkor ő állja az autómentőt is meg az esetlegesen felmerülő költségeket, mondom oké... várunk, közben Liquid-től elköszönünk, én meg agyvérzést kaptam már menyasszonyommal együtt... 5 óra megjön az autómentő feltesszük fél6 indulás, 7 óra ott vagyunk a szerelőnél, még fent van a traileren az autó ráteszi a gépet, nem ír semmi hibát, rámér a vezetékekre minden jó, aztán az önindítóra gyanakszik, ránéz, le van csúszva a vezeték, vissza teszi, indul az autó...!!! Hát nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek, lényeg, hogy semmi nagy gond nincsen. Fizetnék az autómentősnek... nem kell majd intézik egymás között.... Hát akkor nagyon megköszönöm és elindulunk haza, fél10, otthon vagyunk. Lesz majd mit mesélni az utókornak... Köszönöm Liquid-nek a kitartást, hogy ott maradt velünk amíg elintéztünk mindent és megjegyezném, hogy egy undorító mocskos patkány dolognak tartom, hogy ha valakit hívnak százszor pláne vasárnap (az ember nem azért zaklat senkit mert unatkozik, hétköznapokra is igaz ez) és annyira leszarja a másikat, hogy vissza sem hívja vagy csörgeti a másikat, hogy mit akarsz te b*zi, egyszerűen nem értem, hogy lehetnek ilyen nem törődöm emberek ezen a világon. Ha engem valaki hajnali 3 kor hív azt is vissza hívom, egyszerűen nem tudnék úgy aludni vagy lenni, hogy valaki keresett és nem hívom vissza, ha éppen nem tudom felvenni, arról már nem is beszélek ha valaki direkt nem veszi fel a telefont, az én szememben az ilyen emberek egy kib*szott nagy nullát érnek, de ha ilyen téren ilyenek valószínűleg az élet más területein is ilyen a hozzáállásuk... sajnos.

 
>> Szervizjuhaszgabor // Alfa Spider / GTV JTS Medio // 2014-03-03

Gyári cikkszám alapján rendeltem trafót és ki is cseréltem, sokkal egyenletesebb lett a járása a motornak, de még mindig mintha valami nem lenne 100%-os, mivel még mindig van egy nagyon minimális döcögése.

 
>> SzervizGabiami // Alfa 156 1.9 m-jet // 2014-03-24

Megvolt a szerviz, minden rendben volt, a turbónál csak egy cső volt elrepedve, de szerencsére könnyen megtaláltuk a hibát, az autóval minden rendben, teljesen tökéletes. Nagyon szépen köszönöm a Csörgő autószerviznek, nagyon kedvesek, és hihetetlenül jól értenek az autókhoz !!!!

 
>> AutóápolásAron // Alfa 33 1,5 QV // 2014-03-23

Tavaszi "nagytakarítás" keretében végre kapott Piroska is figyelmet és fényt.
Tisztítás, mosás után egyszeri kézi polírozás lett a mai nap programja.
A befektetett energia/érték (A) és a végeredmény (B) között A:B az arány, ahol A=8 és B=96 tehát AxB=768.
=)

 
>> SzervizAron // Alfa 33 1,5 QV // 2013-12-10

Rutin szerviz műhelyben:
- olaj
- olajszűrő
- levegő szűrő
- hűtőfolyadék (fagyálló)
- szélvédő mosó folyadék

Egyelőre hirtelen ennyi jutott Piroskának, folyt. köv.

 
>> EseményAron // Alfa 33 1,5 QV // 2013-12-02

Első hazaút megtétele előtti gyors szerviz:
- olajszint ellenőrzés
- benzincső csere
- fékfolyadék utántöltés
- hűtőfolyadék utántöltés

Ezek után szépen hazajött a saját lábán Veszprémből Bálint33-tól.

 

A hét elején csináltattam új kp.gyűrűket, mert a régiek már lötyögtek picit. Többek között ez is oka volt annak, hogy rázott a 19"-os felni.

A fotókon jól látszik a különbség.

Ma viszont, hogy felkerültek előre az új tárcsák, kiderült, hogy ezeken nincs a tárcsát rögzítő csavarnak a helye bemélyítve.
Normális esetben ez nem lenne gond, de nekem a nyári kerékhez nyomtávszélesítő kell. Ez viszont így nem fekszik fel.
Így most holnap vihetem esztergályoshoz a nyomtávszélesítőket, hogy ahová a csavar esik, oda kerüljön egy furat.

 

Ma ki lettek cserélve elöl a féktárcsáim és a fékbetétek, továbbá a jobb első felső lengőkar, mert kezdett kopogni a gömbfej.
A régi tárcsa már elég vállas volt a betétek jó kopottak, bár a kopásjelző még nem jelzett. Biztosan nem a gyári tárcsa volt, mert az felületkezelt, ez meg eléggé rozsdaette volt. A kopott betét FERODO volt, érdekes a felső részén a fehér felirat (Lancia, Fiat, Alfa).

Most TRW lengőkart kapott (korábban a két alsó is TRW-re lett cserélve).
A féktárcsa ZIMMERMANN lett, a betét pedig FERODO.
Érdekes ez a Ferodo betét. A hátulja öntapadós, így ne tud elcsúszni a helyéről.

A csere során a féknyerget és mindent, amihez csak hozzáfértem szépen megtakarítottam.

Költségek:
- Zimmermann féktárcsa 2x 32 658,- Ft
- Ferodo fékbetét garnitúra 19 692,- Ft
- TRW j.e. felső lengőkar 24 000,- Ft
- 1 tubus rézpaszta (kell majd a k.p. gyűrűk felrakásakor) 1 000,- Ft
- munkadíj 7 000,- Ft
összesen 84 350,- Ft

 

Miután az ébresztésnél feltűnt, hogy a szintmérő nem áll a helyzet magaslatán ma nekiálltam, hogy utána nézzek a dolognak.
Maga a mérő a tetőt rejtő üreg alatt található, a szivattyúval egy fedél alatt.
A mérőt kiemelve feltűnt, hogy 16 év után is milyen tiszta az üzemanyag tartály alja. Semmit sem látni benne.
A mérő maga nagyon érdekes, mert az úszó csak pár centis úton jár. A tartály meg vagy 20 centi magas. A két végén lévő rugóval van úgy belőve, hogy ez a pár centi leképezze a teljes tartályt.
Rámérve 0-300 ohm közötti értéket tudtam mérni.
A szétszedés az alsó végén található műanyag karika leszedésével kezdődik. A kés pengéjét alácsúsztatva finoman átemelhető a rögzítő pöckökön. Innentől széesik az egész. Vigyázni kell, hogy ne csavargassuk, mert a pályán csúszó érintkezők elhajolhatnak!!
Az ellenállás pálya kissé megviseltnek tűnik, főleg az üres tartályhoz kapcsolódó rész. Némi koszt sikerült is leoldani róla.
Összerakás után a korábbi fél jelzés helyett a már inkább hihető negyed felettit mutatta.
Kell helyette egy másik.