Blog

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-03-26

Hosszabb ideje hallottam időnként, hogy valami elkezdett kopogni a futómű környékén. Mivel decemberben volt a lengőkarok cseréje, és az átnézés-rendbetétel, nagyobb hibát elvileg kizártam. De a hang nem múlt, sőt, 10 napja elkezdett erősödni, és már rendesen zavart. Elszaladtam a szervizbe, ahol 20 perc alatt kicserélték a bal oldali stabilizátor összekötő pálcát, aminek az egyik végén lévő gömbcsukló adta meg magát. Minden újra csendes és rendes.

>> SzervizPisti155 // Alfa 155 1.8 ts // 2013-11-21

Gondoltam a télre lecserélem a kézifék kötelet, mert mióta nálam van azóta minden télen befagyott. Elmentem utánajárni, hogy ez mennyi is lesz nekem. Unix nál 7990-től kezdődőtt darabja, ezt egy kicsit sokaltam igy mentem tovább. Itt győrben van egy Fiat-os bolt gondoltam ott mindent tunak és könnyen kiszolgálnak. Hát ez nem igy lett a számítógép elött ülő faszinak fogalma nemvolt semmiről, bármit kérdeztem nem tudott rá válaszolni és több mint 40percet vártam arra hogy kikeresse hogy mennyibe kerülne a kézifékkötél. Az ára 14600ft volt és csak jobbost tud rendelni az is legalább 1 hét. Montam neki hagyjuk nincs 30 ezrem két szaros kötélre. Még 3 autósboltban megkérdeztem és végre találtam normális áron. 3000ft darabja, de 3 féle van belőle. Megrendeltem az egyiket és mondta az eladó ha nem jó vigyem vissza. Másnap reggel ott is volt, vicces mert unixból jött. Haza vittem fel is lett rakva másnap de az egyik nem volt jó mert a kipufogónál nem fért el illetve nem volt rajta hővédő. Mindegy azért felraktam. Másnap visszamentem a boltba vittem azt a kötelet ami rajt volt és rendeltek nekem hozzá másikat ami délután már meg is jött. Tökéletesen jó is lett felraktam simán a helyére is ment, annyi volt a külömbség hogy 4 centivel hosszabb volt és 200ft vel többe került. Az a kötél ami rövidebb volt azt nem vittem vissza mert meglett a helye annak is Egy Lancia dedrán. de még így is a 3 kötél csak 9200ft volt, szrintem jól jártam vele.

 
>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-03-25

Kicseréltem a kiegyenlítő tartályt, mert észrevettem hogy a régi már a végét járja. Az igazat megvallva szúrta is a szememet mert elég ronda volt szegény, de a fő ok nem ez volt hanem az hogy megvolt repedve az oldalán. Jobbnak láttam kicserélni. 10 perc alatt megvolt a csere 7-es fejű csavarok tartják 2 elől egy pedig hátul. A csöveket lehuzigáltam és már kint is volt. Vissza pont így.
Az új sokkal szebb és a feladatát is sokkal jobban ellátja.

Km: 130 450

 
>> Tuning és extraKTMGábor // Alfa 156 Sportwagon Distinctive // 2014-03-25

Sziasztok

Nagyjából 1,5 éve van meg az alfám, és 170.000km-él nekem is tönkrementek a gátlóim (jobb első nyekergett, a hátsók elengedték az olajat...). Felmérve a helyzetet rájöttem, hogy kb 60000 Ft lenne a felújíttatásuk, holott 70000-be meg lehet venni az újakat, de végülis 85000ért megvettem bele a TA Technix - Merwede futóműszettet (tudom hogy a Koni - Eibach páros a nyerő de nem álltam úgy anyagilag :) és amugy a TA Technixről sem olvastam még rosszakat)

A cserét magam csináltam, 3 teljes napba tellett. A legfőbb oka, hogy az első lengéscsillapítók egy alumínium öntvénnyel csatlakoznak a kerékagyhoz, amibe nagyon jól bele tud rohadni a csavar is és maga a gátló is. Ennek következtében az egyik sajnos el is tört, ez plusz 7000 forintomba került, szerencsére hamar sikerült találni pótalkatrészt. Az összerohadt csavarok miatt nem tudtam egyszerűen kiszedni a gátlókat, az első kettő tartott 2,5 napi míg kibontottam őket, a hátsó kettő összesen megvolt 5 óra alatt!

Tapasztalatom egy futóműállítás után nagyon kellemes volt, nem veri le a vesémet a bukkanókon, ugyanakkor a kanyarsebesség érezhetően növekedett. Hozzá kell tennem ez a TA Technix 40mm-es ültető szettje (a legnagyobb amit Fix-futóműben lehet venni).

Köszönöm hogy elolvastad a bejegyzésem, bármilyen jellegű hozzászólást szívesen meghallgatok

>> EseménytheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-25

Részt vehettem a Tuning Show-n az autómmal, kint voltam minden nap, sőt kiállítóknak már csütörtökön mennie kellett.

Reggel indultam Veszprémből (8kor még volt egy vizsgám) egy cimborámmal mentem, 2óra alatt felértünk. Elötte nap már kapták a tunerek a fülest,hogy NKH ellenőrzés lesz a Hungexpo elött, amire eddig még soha nem volt példa. (Ha lenne hányás smile tele raknám itt vele a blogpostot, gusztustalan dolognak tartom)

Végülis nagyon-nagyon jól éreztem magam, láttam sok gyönyörű autót, nagyon-nagyon szép hostess lányokkal dugig minden stand!
Amit látok,hogy van még hova fejlődni az autóval 90mm ültetésem sok autó mellett úgy mutatott ,mint egy terepjáró, a következő szezonra rágyúrok a sziszegős futóműre (air ride) :)

Elmaradhatatlan fotók a 4C-nél és az Alfás hostessekkel :)

Vasárnap kora este kellett kiüríteni a csarnokot, azt rebesgették a népek ,hogy mindkét oldalra kiállt az NKH, de egy privát kapun elhagyva az expot sikeresen kijutottunk!

Jövőre ugyanitt, keményebb összeállítással :)

>> AutóápolásKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-24

EZ Washban rakattam rá egy kemény waxot. Soha nem volt még ilyen tiszta az autó az biztos.

Sajnos kiderült, hogy a Schilleres polírozás annyira mégsem volt jó, majd újra kell csinálni, ha azt akarom hogy tökéletes legyen. (Én pedig mindent tökéletesen akarok tudni az Alfán.) Lehetséges hogy utána felrakom a kerámia bevonatukat is, pénteken megyek megnézni egy másik autójukon, úgyis oda kell mennem a megrendelt gumikért.

Bár utána számolva ha 3 havonta waxoltatok, akkor ugyanott vagyok, mint 3 év garanciával a kerámia bevonattal.

TERMÉSZETESEN VALAMI VADBAROM RÁMNYITOTTA AZ AJTAJÁT, KICSIT LÁTSZIK IS AZ OLDALÁN. Lehet hogy lesben fogok állni és a következő, akit meglátok hogy rányitja, ezentúl biztosan figyelni fog rá, hogyan száll ki a kocsijából...

>> SzervizKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-25

Olyan 700km-t mentem az autóval, csak városban 2000-res fordulat körül (nem szoktam nagyon hajtani az autót, mert sajnálom), néha azért odalépve neki.

DPF tisztítás megvolt mikor megvettem az autót, de gondolom ezzel lehet baj.
(Nekem semmi bajom nem lenne vele, hogy benne van, de így VÁROSBAN használva nyilván nem opció, hogy 3 hetente felugrik a "check engine" light.)

Mindenesetre elugrom Szamosiékhoz a sarokra, hogy csinálják meg, azután update következik.

UPDATE:
Csak eseti DPF nyomásmérő hiba volt, ha tönkremegy 20000Ft... Remélem gyorsan eldugul a DPF-em és akkor indokoltan cserélhetem ki jobbra.

MOL Tempo Diesel
61,57 L
előző tankolástól futott km: 912
átlagfogyasztás: 6,75 l/100 km
költség: 26 100 Ft
pontjóváírás: 0 (1316 pont)
kedvezményes költség: 26 100 Ft

 

Le kell szögezzem, alapvetően nem hiszek az ilyen Prolong és hasonló dolgokban.
De, a szerelőm mesélte, hogy az autósboltból, ahol dolgozik úgy viszik a vevők a különféle adalékanyagokat, hogy ő is kipróbálta.
Nem lett fele a fogyasztása, sőt szemmel láthatóan nem is csökkent, de alsóbb tartományban kicsivel dinamikusabb lett a gép. Az övé egy 1.8-as G Astra.

Na szóval, történt, hogy tavaly előtt az volt a feltevés, hogy a szervó görgője csapágyas, ki lett cserélve a szervószivattyú.
Tavaly elkezdett a kormány jobbra tekerésnél kicsit darabossá válni. Már-már annyira zavaró lett, hogy gondoltam egyet és visszarakattam a régi szervószivattyút. Ja, igen, merthogy a csere után nemsokkal kiderült, hogy nem is annak volt baja.
A csere után a tünetek megszűntek. Kapott új szervóolajat is.

Igenám, de az elmúlt napokban újra eljöttek a tünetek.
Mikor Csabinak (ő a szerelő barátom) említettem, elmesélte a fenti sztorit. Hozzátette, van a szervóba is ilyen adalék.
Gondoltam próba szerencse...ma bele is töltöttük - ld. fotók.

Várom a fejleményeket.

 
>> AutóápolásZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2014-03-22

Mától újra a nyári gumik kopnak.

Km.: 188551