Blog
Mivel láttam ezen az oldalon hogy sokan írnak ilyen szerelős blogot, hát én is vezetni fogok :)
Amit eddig csináltam:
-Légszűrő csere (Filtron), ami kegyetlen koszos volt, nem tudom hogy kapott levegőt a motor.
-Mivel nehezen kapott levegőt a kartergáz lecsapóból állandóan felkapta az olajat így azt is kiürítettem és benzinnel kimostam. Eltöröltem az olajos csöveket bellül.
-Leszedtem a kartervédőt és a mintegy 2kilónyi olajsarat lekapartam róla. Egyszer ha kerül rá, veszek egy szép új karter védőt :)
-Olajszűrő Bosch és olajcsere Mannol (pár ezer km múlva majd megint (Seleniara) mert kegyetlen szurok jött ki belőle, de meglepetésemre MANN filter volt fenn:) )
-Pollenszűrővel spóroltak (-_-)' de persze én nem illetve mégis, legközelebb nem ezt az ócskábbat veszem meg mert nincsen kerete, csak sima papper és lötyög a tartó-keretébe...no comment...
-Ránéztem a Turbóra is és fain, nem lóg a tegöly :D
-Vettem VAG /kapcsolos/ kábelt kiderült hogy ~260000Km van a Rovarszembe, volt pár hibakód az is a bakterságom miatt (LMM nem csatlakoztattam vissza)
Sajnos az AIRBAG cuccra nem tudtam rácsatlakozni :(((((
Pedig valamit ki kell találnom rá hogy ne világítson a visszajelző :s
-A lámpa mizériámra is pontot tettem, ugyanis eléggé kavicsfelverődéses, valamint az egyik xenon gyanúsan fehéresen világított igy kiszedtem. Xenonos mivoltja végett irgalmatlan összeg lett volna egy pár lámpa. Tehát különböző praktikákat próbáltam bevetni, de miután a xxxxGlass-ba se tudták felcsiszolni, belehelyeztem a két új PHILIPS Xenont (4300K) illetve az összes izzót HELLA-ra cseréltem, (mert hogy én nem szedem le mostanában a lököst az izzó csere miatt az tuti)
és visszahelyeztem a lököst.
-A radiátor tartó konzolt le rozsdamaróztam, majd vastagon bekentem alvázvédővel. Pár évet még kibír aztán új kell oda!
-Pár lámpatartó csavar tőbe eltört, így azokat kifúrtam és átmenő csavarral megoldottam a poblémát :D
-Majd tiszta ruhában beültem járattam majd picit élveztem a DSP-s hifit XD Minden másra ott a MasterCard.
A költségem egész jó/lesz mert az autóhoz kaptam levegőszűrőt,és olajszűrőt,szilenteket (hátulra),plusz szép Alfa jelet előre,6 konzerv Selenia olajat,ÜZA szűrőt.




Kuplung és kettős tömegű lendkerék csere, pluszba hátsó féktárcsák betéttel, csak, hogy jól aludjak
Ma rászántam magam és kicseréltem a ventillátoregységet, ugyanis az egyik ventillátor csapágy megadta magát, s félő volt, hogy megsérti a hűtőt.
Kevesbb mint felébe került Németországból megrendelni, mint itthon beszerezni.





Cserélve lettek: Elől-Hátul BREMBO féktárcsa+betértek. Elől-hátul FAG kerék agycsapágyak. 8db NGK gyújtógyertya. Motor olaj SELÉNIUM 20K + szűrő. Hátsó motortartóbak. 2db Kézifékkötél. Tanknál az üzemanyagszűrő. Hátsó BILSTEIN 2db lengéscsillapító. Most a legközelebbi olajcserénél ami újabb 10,000Km-nél lesz nem igazán kel a gépsárkánnyal foglalkoznom :-))




Eljött az ideje az első lengőkar szett cseréjének, alulra Moogokat kapott felülre pedig Readelliket.






Vettem egy nappali menetfényt, amit elvileg a KPM is engedélyez. Így végre vége a napközbeni xenonozásnak. :) Felszerelni 10 perc, és ez elvileg olyan hogy ha az indexre is rá van kötve akkor azzal együtt narancssárgán villog. Ezt a funkciót még nem kötöttem be, de ami késik nem múlik :) Mutatós. tetszik :)


Történt hogy észrevétlenül egyre hangosabbak lettek az út egyenetlenségei. Tompán huppant egyet mélyebb gödröknél. Hagytam a dolgot ennyiben. Aztán hátul elkezdett kopogni valami. Na ezek a dolgok egyre erősebbek lettek. Gondoltam , hogy itt a tavasz átnézetem.
El is vittem egyik autószerelő cimborámhoz hogy nézzük meg mi a helyzet. Hát kicsit meglepődtem amit láttam. Hátul a lengéscsillapítóból ki van csúszva a szilent elöl meg a stabilizátor szilentek nincsenek a helyzet magaslatán. Sürgős cserére szorultak. Meg is rendeltem az alkatrészeket, és mentem Dzsozy barátomhoz hogy kicseréljük ezeket.
Gondoltam max egy délután és megvagyunk vele, háhááá hát nem. A külső stabilizátort kicserélni nem volt nagy kunszt, de a belsők már annál nehezebb. A bölcső leengedése nélkül is meg lehet oldani igaz, kell hozzá türelem. De sikerült megoldani végül . Hálás köszönet Piritu cartársnak. Az ő blogja alapján fél óra alatt megvolt a csere. Nagyon precíz leírás. :)
Én nem tudtam hogy a stabilizátor szilentet összefogó bilincs össze van préselve gyárilag, és a visszaperemezett részt kell szét ütni. Miután szétjött le kell csiszolni, és már össze is lehet csavarozni, teljesen jól összefekszik.
Ezen megpróbáltatások után következett a hátsó lengéscsillapítók cseréje. Itt mondhatni minden simán ment egy 15 ös krova fejet leszámítva ami sajna beleesett a hátsó nyúlványba. Azt hittem zörögni fog, de egyenlőre semmi hangja :)
A végeredmény csendes suhanás és brutális út tartás. Végre nem szitál a hátulja a kocsinak.
Köszi az ismételt segítségért Dzsozy !!










Mivel a csatlakozó hüvely összébbszorítása ellenére is visszajött a 21-es és 22-es légzsák hibakód, ezért a tervezett csati összeforrasztást végre megejtettem.
Az lesz érdekes, ha így is visszajönnek a hibakódok..:)
A sarukat egyébként úgy kell kiszedni, hogy a képeken látható módon szét kell pattintani a műanyag foglalatokat, majd a piros nyilakkal jelzett füleket fel kell tűvel kicsit feszíteni miközben a kábeleket kifele húzzuk.







Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter és Mann olajszűrő
97450 km
1
771