Blog
Nincs mese, ki kellett cserélnem a múltkor ideiglenesen megjavított csövet. Ma megjött az új, és kicseréltem. Kb 10 perc volt az egész. Először felül a motortérben lehúztam a csatlakozót az érzékelőről (2-es kép), majd leszedtem a rögzítő anyáját. Ezután kipattintottam a 3db rögzítőből a csövet, majd oldottam a DPF-nél a csőbilincset és az egészet kihúztam felfelé. Kint átszereltem az érzékelőt az új csőbe és mindent visszaszereltem a helyére.
Egyrészt nem mertem benne hagyni a múltkor berakott gumicsövet, mert nem volt infóm a hőállóságáról. Pedig itt aztán van hő rendesen ~650Cfok. Más sem hiányzik hogy egy piti kis gumicső lángra lobbanjon ott alul. Másrészt a műanyagcső megint kiolvadt,mert már nem volt benne az a kis sárgaréz betét (5-ös kép) ami a gyári végbe bele van sajtolva, gondolom a szilárdságon kívül a hőhíd szerepét is betölti. Ez az egyik olyan alkatrész amit nem lehet helyettesíteni, toldani, utángyártottal kiváltani. Csak a gyári alkatrész a szakszerű opció ebben az esetben (akár bontott akár új, de eredeti legyen).
Végül pedig FES-el ellenőriztem az ECU-t, kitöröltem a hibát amit már betárolt (gyenge v. nincs DPF nyomásjel), de még a pechlámpát nem aktiválta. Majd ellenőriztem a nyomáskülönbségeket ill. hogy gázadáskor változnak-e a nyomásértékek. Ezzel meggyőződtem hogy most már ott van a jel az érzékelőnél.
Számomra egy tanulság van az esetből, mégpedig az hogy nem kell semmi egyebet tenni ha észlelem a regenerálást, csak lehetőleg nem leállítani, menni-menni, ő pedig teszi a dolgát. Ez a egész egy kicsit túl van misztifikálva, egymást lovaljuk bele a forszírozott üzembe regen közben. Ha elkerülhetetlen a leállítás, akkor sincs baj mert ha minden feltétel adott akkor legközelebb újra kezdi. 3 esélyt ad, ha ezután sem sikerül befejeznie akkor vészüzembe áll és csak a műszeres kényszer regen segít rajta. Nekem még nem fordult elő hogy nem vettem észre mikor kezdi el a regent. Volt már sokszor hogy még autóztam pár km-t hogy befejezze, de ez egy ALFA-val inkább áldás mint büntetés :-)
Pár tünet a regeneráció folyamatáról:
-különös égett szag csapja meg az orrom
-a pillanatnyi fogyasztás akár többszöröse, de minimum a duplája a megszokottnak.
-motorfék üzemben is jelez pillanatnyi fogyasztást (nem 2.0l/100km-t mutat)
-alapjáraton is jelez a turbónyomásmérő egy minimális nyomást (a mutató nem "0"-áll)
-kicsit "morgósabb" a motorhang
-kb 10 percig tart a folyamat, majd minden visszaáll a megszokott kerékvágásba.






Cserélve lett ez-az autón.
Többek között:
-bal első kerékcsapágy
-jobb első féltengely zsírozás
-bal első belső féltengelycsillag
-mindkét oldali kormányösszekötő
-mindkét oldali felső lengőkar
-mindkét oldali első stabpálca
-motorolaj
-olajhűtő tömítőgyűrűk
-összes szűrő
-egr takarítás
-hosszbordás rugós feszítő
Óra állás:198.100
A motortakarómat is lefényeztem ,holott már egyszer megtettem ,csak olajos lett ,és annyira nem szerette a lakk a féktisztítót :-)
A showra meg azért megcsináltam minden apróbb részletet amit csak tudtam, meg nem volt horribilis összeg.
Grafitszürke lett, a feliratot fehérrel húzkodtam ki ,így elmosván ecsettel, tehát nagyon érdekes ,és különleges, viszont lehet átfestem rendes fehérre, majd meglátom!
Kapott 2 réteg lakkot, megszáradt, felraktam. Kész!



A tápkábelek saruinak csiszolgatása közben egy újabb nem várt akadályba ütköztem.
Mégpedig, az ICS életre kelését követően kérte a kódot,ez csak azért jelentett problémát,mert semmiféle kódkártyát nem kaptam az autóhoz,így sem a clima része,sem a radio nem működött...
pettinke cartárs segítségével jutottam el egy lengyel sráchoz,aki nagyon korrekt volt és minimális juttatásért megadta az én ICS-emhez tartozó Navi és Radio kódot is,ami bepötyögése után természetesen hibátlanul működik a rendszer.
Mindezt kb egy óra alatt.
Sikerült végére járni a dolognak miszerint,kb 1 volt-al kevesebb jutott hátra az akku-hoz,mint amit a generátoron mértem.
Megtakarítgattam az összes sarut biztit,tápelosztót,test pontokat és láss csodát megjavult :)
Volt az elején pár kisebb hiba, így lefényeztem, fényes lett, xirallic szemcsékkel (barna és kék) , 2nap száradás után visszacsiszoltam az egészet 2000-es vízpapirral,majd kapott egy 2 lépcsős 3M polírt, aztán egy wax réteget.
Üvegtető feeling ON.





Már tavaly is szerettem volna lefújni őket, szerintem sokat dob a kocsi kinézetén. :) Hétvégén volt is rá egy kis időm foglalkozni vele.
Alapos tisztítás és zsírtalanítás után kicsit megcsiszoltam, majd lefújtam két réteg fehér alapozófestékkel utána pedig szintén két réteg piros féknyereg festékkel. Szerintem űber király lett. :)
Km: 130 450






Reggel neki álltam lemosni az autót, utána pedig a féknyereg lefestésének, és a téli gumi lecserélésének. Brutális ez a TI felni, főleg a pirosra festett féknyergekkel :)! Rendeltem szál csiszolt mintázatú fóliát. Tervezem, hogy az egész középkonzolt lehúzom vele, egyenlőre csak a váltónál sikerült megcsinálni, jól néz ki.






Műszaki 2 évre letudva ¡¡¡ Km állás: ★196.238★ (piros)