Blog
A féktárcsák illetve fékbetétek csereérettek lettek, így a tegnapi napon Zé műhelyében felkerültek az új Brembo féktárcsák illetve betétek.
Előző alkalommal lekerült a bölcső az autó alól, helyére pedig felkerült egy Phon által biztosított csere-bölcső. Az enyémet elvittük szintereztetni, még a héten el is készült, így tegnap az is felkerült a helyére. Szép lett!
Köszi Zé a gyors, és profi munkát!
Az öröm azonban nem tartott sokáig, ma reggel bal hátsó defekttel ébredtünk, így a napot Csepelen a Vulkán Guminál kezdtük, ahol meg is lett a ludas: valahol sikerült összeszedni egy szöget. Nagyon rendesek voltak a srácok, gyorsan orvosolták a problémát.
A vas pedig még mindig atom! :))




Nos nekem is volt egy kiégett izzóm a középkonzolban, ami annyira nem zavaró, de egy idő után csak megcsináltam :)
A ledeket kemény 140Ft/db áron vásároltam Gyáfrás Krisztiántól
A műszerfalon és az óráknál nem bonyolult a csere, egy-egy az egyben bele megy a foglalatba, a hőmérséklet szabályzóknál viszont más a foglalat, itt egy kis trükkhöz kell folyamodni. Ha T5 ledekről levesszük a műanyag házat akkor gond nélkül beleforrasztható a foglalatba, vagy közvetlen a nyákra is. Nem árt előtte megnézni hogy a LED melyik lába hova megy, a dióda miatt nem megy oda vissza mint a rizsszem izzóknál :)
A végeredmény a képeken látható. Van egy pink műszerfal is a képek között, ezt a narancs szinlap és a kék LED kombináció eredményezte... nem rossz de nem előnyös :D









Rutinszerű (2.) olajcsere.Selenia 20K és Alko olajszűrő. Levegőszűrőt most nem cseréltem, mert amikor az LMM tisztítást elvégeztem akkor a sérült légszűrőházat hosszú távra "lezártam" így most azt nem bontottam meg.Emlékeim szerint "ránézésre" nem is nagyon indokolt a cseréje.
Költségem:Selenia 10000Ft.; olajszűrő 1300Ft.
324820 km-nél olaj,olajszűrő és levegőszűrő csere!:)
A tavalyi év folyamán is 22 ezer kilométer került az autóba. Januárban gonoszkodott egy kicsit - a hidegben eltört a váltóbowden műanyag füle - de ettől eltekintve eseménytelen volt az év. Hatvanezer kilométer után a vezérműszíj és görgők cserélve lettek.Olajat is kapott 15 ezer kilométerenként. Hasonlóan izgalommentes üzemeltetést várok idén is.
Ma korán ébredtem ezért kitakarítottam és lemostam eLeNoRt.Holnap még kap belül egy kis műszerfal ápolót.



Mivel régóta szerettem volna automatikusan sötétedő belső tükröt a kocsiba de gyárilag nem volt benne, vettem egyet bontottan ami tudja ezt az opciót. Sajnos gyárilag a kábelezés hiányzik a kocsiból ezért ezt is ki kellett építenem a biztotáblától kellett gyújtás 12 V-t hoznom. 3 vezeték megy a tükörbe erre elég nehezen de rájöttem melyik melyik. A Fekete a ground, a sötétzöld a 12V és a sárgára ha tolatólámpa vagy belső világítás jelét kötjük akkor kikapcsolja az auto sötétedő funkciót. Mivel a szélvédőn a felfogatás nem egyezik meg az enyémmel, kívülre borítót kellett gyártanom és belül is akad egy kis rés bár nem látványos.



Mivel tele lett a tököm, hogy az útviszonyok miatt teljesen sáros a kocsi oldala azt gondoltam felpróbálok egy sárfogó gumit előre. A gyári több mint 20000 Ft lett volna de sikerült egy egész pofás utángyártottat találnom 2000 Ft-ért majd meglátjuk mennyit takar ki :D

Elkezdett csúszni a kuplungom először 6-ban azután 5-ben és 4-ben is. Nem volt más megoldás, teljes kuplungfelújítás! Nem maradhatott a lendkerék sem bár még jó volt, nem volt kedvem 1 év múlva újra szétszedni. Tehát kuplung szerkezet, tárcsa, kinyomó és kettőstömegű csere. Ha már szét lett bontva teljes első fék csere is.
Km óra állás: 217000 Km

