Blog

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-05-09

Csöri megnézte a klímámat, de szakemberhez küldött. Hol működött hol nem. Tehát köv utam Tapolcára Tóth Csabihoz vezetett. Jó magyar utak megint szétrázták a csöveket és elment a gááááz. Meg kicseréltek valamit a generátoromban. Nem szeretnek alfát szerelni, ezt munka közben többször is megosztották velem! :D Sehogy sem akart jó lenni, aztán varázsütésre minden összeállt. Értetlenül álltunk a dolgok előtt, mert egészen addig hol ment a generátor, hol nem...Azóta jó és hideg.

Update: A klíma azóta is szórakozik vele. Hol elindul, hol nem. Még egy hűtőtisztítást kipróbálok, hátha?!

 
>> EgyébRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2014-05-19

Munkámhoz kellett egy viszonylag keveset fogyasztó nem túl erős gépjármű. Annyi kitétel volt hogy legyen olasz, és ne legyen túl messze hozzám helyileg,no meg persze ne is legyen túl drága az eladni kívánt autó :). Mórahalmon sikerült ráakadnom egy frissen feltett hirdetésre amiben egy Lancia Delta 1.9 TD-t kínáltak eladásra. 97-es az autó, meg nem is volt túl drága így felkészültem hogy nem is lesz makulátlan! Elmentünk megnéztük és elsőre megtetszett, meg egyébként is szerettem volna egy Deltát (igaz inkább HF Integrálét, de hát nem nyertem a lottón). Nos megtetszett elhoztuk, és nem csalódtam eddig. Vannak rajta hibák, de hát ilyen korú autó ennyi pénzért nem is várható el hogy makulátlan legyen. :)) Az Alfa így most már tényleg maradhat megkímélt állapotban, és továbbra sem kell havat lásson! ;)))

 
>> Autóápoláscatamica // Alfa 145 1.6 Twin Spark Special Edition // 2014-05-22

Kicsit megkésve, de a rend kedvéért: áprilisban kapott finom, majdnem új (2013-as), alig futott Hankook nyári gumikat...centírozás,futómű-beállítás is pipa!

 

Miután tavaly ilyenkor egy haverom megreparálta a lökhárítómat, ősszel sikerült felszaladnom egy magasabb parkolószegélyre. Felfelé nem volt gond de lefelé... (1.fotó)

Mivel holnapután VTT, utána majd AC, rászántam magam az újra fényezésre, de most másképp. Tavaly csak össze lett nagyjából forrasztva, meg foltban lefényezve, no meg kb fél centi gittet is bevett.

Most szakemberhez vittem. Vasárnap leszedtem a lökhárítót, hétfőn egy ismerős átvitte egy Renault Masterral Ceglédre a fényezőhöz, ma pedig ugyanaz az ismerős a VW Sharan-jával hazahozta.
Szakszerűen meg lett műanyaghegesztve és az egész lökhártó újra lett fényezve. Volt már rajta egyéb kisebb sérülés is.

Ma délután fel is raktam. Mikor az összes csavar a helyén volt, észrevettem, hogy az ütközési energia elnyelésére szolgáló hungarocel tömböket kifelejtettem.
Nyitott a garázsom, és mikor leszedtem a lököst, inkább levettem ezt is, mert a drága jó kutyám nikecel-mániás, és nem akartam, hogy kedvet kapjon egy kis rágcsálásra.
Nem akartam felesleges kockázatot vállalni egy újabb leszereléssel, így most így marad július közepéig. Akkor úgyis le akarom venni, mert sterimo-val ki akarom tisztíttatni a hűtőt a sok bogártetemtől.

Addig csak ne lesz frontális ütközésem...remélem sohasem lesz.

GT barátom hathatós közreműködésésével még a Curoe Sportivo matricák is felkerültek ma a lökhárítóra, ill.kaptam QV-jelet is tőle, az meg az index fölé került.

 

Felkerült GT mester pár matricája.



Köszi GT!

 

Champion Easyvision (Multi-Clip) ablaktörlőlapátok kerültek fel.
Méretek: 580 / 450 mm

Vélemény: a Multi-Clip adaptere kissé ormótlan az előzőhöz képest, ellenben a lapátok tökéletesen illeszkednek a szélvédőre, abszolut hangtalanul és csíkmentesen törölnek.

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-05-21

Néha kivillant az ABS hiba lámpa a műszerfalon. Átmozgattam a kábeleket, és arra jutottam, hogy kontakthibás a jobb elején a jeladó kábele. Áthelyeztem a kábelt úgy hogy kormányzáskor ne mozogjon akkorát, azóta a hiba nem jött vissza. Majd cserés lesz ez a kábel is.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-05-21

Beállítottam az utastérben a kézifék kar alatti hosszú anyával. Nem lassul az autó még így sem, lejtőn gyorsul, de végre tudok farolni a száraz aszfalton is :D Majd holnap ráemelek a kocsi hátuljára, hogy elfordul e a kerék szépen. Ha nem akkor sajnos engednem kell rajta.

>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-05-21

19 évvel ezelőtt, 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról és gondos gazdára talált. Azóta megtett 198700 km-t, de ugyanolyan kifogástalan állapotban van, mint akkor. Még sokszázezer km-t és boldog szülinapot!

 

Már pár éve nézegetem, de sehogyse, hogy rávegyem magam a felújítására. Végülis úgy adódott, hogy jött az elhatározás, amit tett követett és kibontottam a levélrácsot.
Elég megviselt volt már, így nem volt esztétikus. Volt már festve (nem nálam), így az egészet lemostam, majd lecsiszoltam P280as nedves csiszolópapírral. Mikor úgy ítéltem tökéletes lett a csiszolás, le lett fényezve matt fekete lökős festékkel. Ugyanígy a rögzítő csavarok fejei is megkapták a matt fekete színt, bár azok nem látszódnak, de na...miért is ne? :) A rögzítő bolhákat is megpucoltam, majd mentek vissza a rács aljára. Mivel a szélén lévő gumicsíkot is le kellett szednem a fényezés miatt, így azt speckó ragasztóval ragasztottam vissza. Az eredmény: mint az új :)
Összeszerelésnél legnehezebb talán a gumikéder visszanyomása, valamint az ablaktörlők rendes beállítása volt. Ez utóbbit majd esőben tesztelem, de ahogy nézem okéssak lesznek.