Blog
Majdnem minden előjel nélkül ért az élmény, amely - vezető oldalon ülve és tapasztalva - először defektnek álcázta magát, azonban pillanatok alatt "eldurvult" a helyzet, amikor is súroló, karcoló hangok kíséretében egy egész fordulatnyi ellenkormányzással lehetett csak egyenes irányban tartani Piroskámat.
Városban emelkedőn felfelé intenzív kigyorsítás után, kanyar előtt erősen ráfékeztem, minek következtében a kerékagy és a gólyaláb szakítottak egymással és a rögzítő 4db csavarból 3 kapitulált 1 pedig hősiesen magát áldozta érettünk és meghajlott a teher alatt, de kitartott a végsőkig!
Nagyon jó, hogy kipróbálom a határokat, és nem pl. autópályán 130-ról intenzíven fékezve jött elő ez a dolog, vagy főúton 90-nél kanyarban, mert akkor nem úszom meg ennyivel.
Az alufelnin belülről teleszkóp által végzett esztergálás megkezdésen kívül semmi egyéb futómű vagy karosszéria alkatrész nem sérült, még a fékcső és gumi is ép maradt!
Érdekesség: az eset folyamán egy kerékcsavar szublimált (hírét, hamvát nem találtam a tett helyszínén sehol), de helyére kerékőr került, a kerék nem várt esemény folyamán bekövetkezhető elillanása megelőzése végett! =D
2014.05.07.:
Tréler 8000,-
Javítás 12000,-
Kerékőr szett 6000,-
2014.05.08.:
Futómű állítás, centrírozás, gumiszerelés 11000,-



Első olajcsere még BeczA barátomnál 279,000 km nél megtörtént., utána szaladt nem egész 1000 km-t, és újra olaj csere. Fő az óvatosság. Most jött el a 3. olajcsere ideje a motor csere után 5,000 km-el. Olaj ugyanaz, Total x. Bevalljuk őszintén megevett pár decit a 4,000 km alatt, de ez ilyenkor normálisnak mondható.
Pár hetes (beriasztózott) garázsban állás után nem indult a gép akkor azt hittem csak lemerült az akksi (9,5 V! maradt benne)....egy alapos töltés után minden jónak tűnt de azért elkezdtem nézegetni az akksiárakat!
Az elkövetkező napokban pár multiméteres mérés (ami kizárta a kúszóáramot) és egy speciális, akkuteszteres diagnosztika igazolta, hogy kukás lesz a gyári 3 és fél éves Exide! Nem tekert intenzíven az önindító a Start&stop nem funkcionált és produkált pár furcsaságot pl. légzsákhiba indítózáskor (az alacsony akkufesz miatt)!
Első körben maradni akartam az Exide-nál de közben képbe került a Varta is amihez végül is nagyon jó áron jutottam hozzá! A témához tartozik, hogy a Start&stoppal szerelt autókhoz spec akksi kell így nem sok választási lehetőség maradt remélem ez is bír annyit mint a gyári.....






Kihasználva a május 1.-i hosszú hétvégét,szerveztünk egy kis kirándulást Olaszországba.Régóta szerettem volna elzarándokolni Maranello-ba,így a fő úti cél ez lett.Amellett mindenképp szerettük volna megnézni San Marino-t is,mivel húsz éve jártam ott legutóbb.Persze ha már ott voltunk,nem maradhatott ki egy kis tengerparti lazítás sem,így a szállásunkat egy Porto Garibaldi nevű kis halászfalu melletti nagyon barátságos és jól felszerelt kempingben foglaltuk.Sajnos az időjárás kissé szeszélyes volt,de összességében nagyon jól sikerült a kiruccanás.
Már a Ferrari múzeumban látott gépcsodák miatt is megérte ennyit autózni (1800 km),a többi meg már csak a hab volt a tortán:-))!












A hétvégén megszületett kislányomat valahogy jelezni kell a mögöttem jövő cartársaknak (a többiek nem hiszem, hogy értik, ha csak nem olaszok :D ), plusz kicsinosítottam a felnikupakokat is. Gt megint szép munkát végzett :)


Futómű ellenőrzésen voltunk. Első fékbetétek és tárcsák már csak métereket bírnak. A hátsó tárcsák és betétek is lassan cserések lesznek, de még bírják. A hátuljából ömlik a zsír. Kormányműben az axiál csukló is cserés.
Sikerült végre felújítani a kopott váltógombot. Alulról egy kis csavarhúzóval perem alá nyúltam, kifele kipattintottam a helyéről. (1-3kép) Először lefóliáztam , de nem tettszett mert egybefolyt az összkép. Fogásra se tetszett. (lehet az olcsó fólia miatt) (3-4.kép). Végül airbrush festés mellett döntöttem. Belül gyári ezüst színű ,kívül sötét perem.
Itt csináltattam
Előtte/utána 5-6.kép. Az árral nem voltak szívbajosak. Meg lehetett volna olcsóbban is csinálni, de igényesre akartam.







Végre minden összeállt , a postás befutott az utolsó kiegészítővel is.
Egy éve van nálam az autó így megleptem magunkat új felnivel, gumival és futóművel.
A felniket a wheelbasealloys.com -tól rendeltem Angliából . Hosszas keresgetés és photoshop után a 3sdm 0,01 re esett a választásom R18 / 8,5J méretben et35. Mindenkinek ajánlom őket, nagyon gyorsak, 4 nap és itt is voltak a felnik.
Gumikat ide haza vásároltam 215/35 r18 Falken FK 452 márkájút .
Vmaxx futóművet ebayen vettem németből jött. Eredetileg D2 racing-et szerettem volna de két hónapot kell rá várni... a felnik meg már megjöttek így lemondtam róluk : /
A végeredmény kárpótol a sok várakozásért.
Bár egy mosást megérdemelne, a nagy pihenés után :S
-----------------------------------
Felni : 230e
Gumi :145e
Futómű :140e
Új toronycsapágyak 20e (első, hátsó)
Szervizdíj 20e
-------------------
555e








1év alatt a harmadik vagy negyedik ablaktörlő lapátom fogyasztottam el. A 2000ft-os Tescosok pár hónapig bírták, legutóbb egy Auchan saját márkás ablaktörlőt próbáltam ki, felrakás után, az első törlésnél már csíkozott. Akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek olcsó selejteket. Pár napja ismét cseréltem, Bosch és Goodyear között vaciláltam, Goodyear árán két pár Bosch-t tudtam volna venni, mégis a GY-t választottam. Mondhatnám, hogy megetetett a marketinggal, ami félig igaz is (mert kíváncsi voltam rá), de kézben tartva is sokkal masszívabb és nehezebb volt mint a Bosch, így lehet nem feltétlen kamu ami a dobozon áll. :)
"Fejlett aerodinamikai kialakításu gumi él.
-A hajlított élek új profilja kiegyensúlyozott nyomást biztosít az egyenletes törés és az optimális kialakítás érdekében, bármilyen időjárási és klimatikus viszonyok között.
-Maximális érintkezés a szélvédővel.
-Ultracsendes ablaktörlő.
-Nagy kopásállóság, élettartam"
Törölni tényleg szépen töröl, az élettartamot pedig majd meglátjuk.
Költség: 7.000.-



Sziasztok, mivel hiányoltam párszor egy navigációt a kocsiból és a navikhoz meg telefonokhoz kell az a csúnya tartó így elterveztem hogy készítek egy saját beépített navit.
Ami az ötlet volt hogy a facelift-es 156 Infocenter-t alakítok át, találtam is egyet itt az amore-n eldiablo156-tól kapva rajta megvásároltam – ezúton is köszönöm neki. (1-es kép)
Ezután jött a szétszedés és tervezgetés, próbálgatás hogyan is adja ki magát a dolog. Első gondolatnak a telefon felfogatását dupla oldalú ragasztóval gondoltam de ez kudarcot vallott már az első napon mivel a meleg hatására elkezdett elmozdulni a helyéről. (2-es kép)
Következő gondolatom az volt hogy egy műanyag lapot vágtam a telefon mögé és ehhez ragasztottam hozzá a telefont egy műanyag ragasztó pisztollyal. ez már stabilnak bizonyult. A telefon elé is kellett raknom egy lapot hogy eltakarja a nem kívánt részeket ezt karbonfóliával bevontam, kicsi trükk a dologban hogy a telefon aljára csak a karbont ragasztottam így a látszat csal de a telefon gombjai kezelhetőek. Az infócenter tetején fúrnom kellett egy lyukat a telefon bekapcsolásának megoldásához ide már csak egy szép gombot kell találnom. (3-as kép)
Ezután jött a behelyezés, itt is akadtak fennakadások mivel a kiszerelt levegőztető kicsivel kisebb mint a FL így két helyen le kellett fűrészelnem az infocenterből a felesleges műanyagokat, hozzáteszem ez semmiféleképp nem befolyásolja a működését, ezt többszöri próba – fűrész – próba folyamat követte míg bele nem passzolt. (4-es kép)
Már csak az áramellátást kellett megvalósítani ami nem is volt nehéz, a levegőjáratnál hál istennek van egy kis nyílás gyárilag ami a középső óraboksz mögött ér ki így végig le a rádió mögött elvezetve a kábelt egy USB töltőre csatlakozik, itt ha szeretném akár egy PC-re is csatlakoztathatom a telefont az adatkommunikáció végett. (5-ös kép)
Ezzel el is készült, amit még észrevettem hogy a méretek miatt enyhén kifújja a levegőt az inocenter és a műszerfal találkozásánál de ezt is orvosolni fogom némi tömítőanyaggal.
Aki kedvet kapott jó munkát kívánok hozzá esetleg ha nem tiszta valami keressetek bátran.




