Blog

>> Tuning és extrathealfa156 // Alfa 156 1.6 16V TS // 2014-04-12

Mivel már nem mai gyerekek a felnik...a sós lé pedig eléggé kikezdte már őket, eért úgy döntöttem megcsiszolom szépen és kap valami szép színt! Fekete-fehér volt az első verzió, de a fényező akitől vettem a festéket pont nem tudott adni feketét mert elfogyott neki, ezért vettem csak fehéret! Mit ne mondjak, nem bántam meg! Örülök, hogy csak fehéret tettem rá, ráment 1 hét csiszolás és egy egész hétvége míg megfújtam, mivel nem vagyok valami gyakorlott de számomra az eredmény szemet gyönyörködtető! íme a képek! :)

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2014-04-12

Kihasználva a tavaszi napsütést átkerültek a nyári papucsok és visszakerültek a plüss szőnyegek is! Nem indult zökkenőmentesen a nap mivel az akku lemerült így először azt kellett életre keltenem még szerencse, hogy nemrég vettem a Lidlben egy kompakt töltőt ami pár óra alatt megoldotta a problémát. A vezetőoldali szőnyegbe sikerült a helyi szőnyeggyárban kicseréltetni a koptató betétet sőt még kaptam egyet tartalékba is!

>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2014-04-11

Ki lettek cserélve a hátsó lengéscsillapítók és rugók. Mindegyik Monroe márkájú. Továbbá a hátsó stab. rúdnak lettek a cserélve a stabilizátor pálcái.
Az eredmény nagyon jó lett, nagyon stabil kocsi és magasabb is lett hátulja, sokkal jobb érzés vele most menni nagyon jól veszi fel a úthibákat. Lehet az elsőre is majd beruházok.
A szerelésért köszönet Csörinek !
km: 190900

 

A jobb hátsó sárvédőnél is hagytak utómunkának valót a szakik, de mondjuk ott árnyaltabb a helyzet. Amikor elvittem hozzájuk, akkor mutattam, hogy az ajtó által takart élnél belül levált a védőréteg és rozsdás, ezért kezeljék le. Meg is tették, de ugyanolyan minőségben, mint a bal oldalt. Igaz, felcsiszolás után látszott csak, hogy itt nagyobb a baj, mivel itt két lemez van egymáson és a belső belülről rohad, ezt ki kell vágni és cserélni kell. Ezt nyilván nem oldja meg a felületi kezelés, amit csináltak, csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett szólni, hogy figyu, az ott nagyon oda van... No, mindegy..
Találtam a környéken még pár helyet, ami aggasztó (ez nem a szakik hibája) és, amire sajnos ez a kezelés nem fog tudni tartós megoldást nyújtani, de legalább láttam mi a helyzet és, hogy ezen a részen mekkora a probléma, amit orvosolni kell.
A bal oldal pedig megkapta a 2. réteg alvázvédőt.

>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-11

Tolatásnál végighúztam a jobb hátsó felnit (lemezfelni) egy padkán. Azóta enyhén balra húz a futómű, már 30-40 nél is elhúz ha elengedem a kormányt, 90-nél pedig érzem, hogy ellen kell a kormányon tartani, illetve 180-nál elég erősen remeg az egész autó (előtte 210-el is gond nélkül ment). Egyik napra beszervezek egy centírozást, majd guminyomás ellenőrzést/ráfújást, és egy futómű beállítást is.
A sárvédőm pedig szanaszét van rohadva (így vettem a kocsit). Valószínűleg sérülhetett, mert semmi más nem rohad a kocsin (egy halvány rozsdafolt se sehol). Megpróbálta a volt gazdája lecsiszolni, újrafújni, de elég igénytelenül néz ki, a festék felhólyagosodott/lepattogott és csupa rozsda ugyanúgy. Szerencsémre a bontóban találtam egy ugyanilyen színű 146-ost, amin hibátlan a sárvédő. 7000-ért megkaptam. Hétfőn fel is kerül a helyére, a régi pedig kuka.

Feltűnt a bal hátsó kerékdobon, ahol novemberben karosszériázás történt, hogy néhány apró barna folt képződött. Először gondoltam és bíztam benne, hogy csak valami barna kosz rakódott oda, de természetesen nem az volt.
Hát.. nem tudom mit mondjak, tényleg nincs új a nap alatt. A behegesztett fémlemezt természetesen semmivel nem kezelték le mielőtt a védőréteget felvitték, aminek köszönhetően főként a varrat elkezdett korrodálni. Nem értem, komolyan,. Meddig tart letisztítani és pl. cinkromátossal (vagy akámri más ennek megfelelő alapozóval) lekenni? Tudom, hogy ha lekezeli, akkor is csak töredéke lesz az élettartama a gyári, eredeti megoldásnak, de miért jó, hogy 4 hónap után a javított területen átüt a rozsda? Gondolja, hogy majd visszaviszem megcsináltalni? Meg a tököm... Max hegesztésre. De a kezelést, azt tuti, hogy többet nem bízom karosszériásra. Bár már beszerződött egy CO hegesztő, egyenes csiszoló valamint van kompresszor is, amivel az alvázvédőt fel lehet vinni, szóval a jövőben inkább rászánjuk otthon az időt és normálisan megcsináljuk magunknak, akármelyik családbeli autót, mert ez így csak pénzkidobás, rajtam ne gazdagodjonak a kóklerek.
Leszedtem a védőréteget, letisztítottam a felületet (csiszoló, CR majd nitro), majd kapott cinkromátos alapozót, majd kompresszorral felhordtam az alvázvédőt (kap majd még egy réteget).
S a helyzet ugyanez a másik oldalon a kerékdobban... és gondolom, hogy a sárvédő javított része is ilyen, szóval lesz még nagyobb utómunka, de abban azért bízom, hogy a fényezett részeket lealapozták...

>> SzervizAttika01 // Alfa 156 1.9 jtd // 2014-04-11

285 000 elérkezett ismét a kötelező szervíz. Erhard242(Dark Side) Car-társ-tól rendeltem szokás szerint. Selenia WR motorolaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő. Pikk-pakk kb-1-óra alatt végeztem is vele. Aztán volt egy gyors klímacső javítás (ragasztás) A műtét sikerült, a gáz benn marad, és a fülkébe hideget ad :)) Futómű sem úszta meg a (kisebb) javítást. Kovács autó-tól rendeltem 2-elsőkerék csapágyat, mert már rettentően búgott és volt hogy (ropogott). 2-kormányösszekötő gömbfejet, mert sétált, és tudtam is hogy rossz. Beszerelést ezúttal Mester Úrékra bíztam. Tökéletes munkát végeztek mint mindíg, köszönöm nekik. Ezt követte egy futómű állítás, majd a nyárigumik felrakása.

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-11

Hátul már régebben cseréltem izzókat. Az egyik nagyon halványan világított. Elől nem volt semmi gond, aztán az utóbbi pár napban vészesen elgyengült a fényük, rendesen félve vezettem 90 kmh-nál (ha meg nem volt autó előttem, máris reflektor). Vettem négy darab (2 jó lesz tartaléknak, eltéve kesztyűtartóba) izzót, a kettőt ki is cseréltem, természetesen komplikációktól nem teljesen mentesen :D
Hátul egyszerűen ment a csere. Elől lövésem nem volt hogyan is kell kihalászni a régit, találtam két csavart, azt hittem azzal kell lebontani a burkolatot, tekergettem is minden felé, aztán szépen el lett állítva a balos fényszóróm (úgy vakított mint a refi). Aztán sikerült a csere, majd sötétedéskor beálltam egy garázzsal szembe, tompított föl, aztán beállítottam. Most pont olyan amilyennek lennie kell. Voltam is próbakörön a város melletti főúton, hát nagyon látok :) :)
A műszerfalban égett még ki néhány led, meg az óracsoportban egy rizsszem led. Ha nem lennék ilyen rohadt lusta, le is bontanám, hogy kicseréljem...

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-08

Ablaktörlő lapátok kukásak voltak már mindhárman. Előlre két lapát, hátulra csak betétet kaptam, amit méretre kellett vágni és természetesen rövidre csináltam :D A végéről a rögzítő dolog ami meggátolná a sínből kicsúszást leesett, és természetesen kicsúszik a helyéről, de amúgy nagyon pengék, végre nincs darabos törlés, vízfolt otthagyás, dzsuva szétkenés. A folyadék kifogyott, pénzem semmi, fizetésig lévő 4 napig nem mertem este vezetni mert nem láttam ki az ablakon, az is feltöltve.
Vettem ezeken kívül egy biztosíték készletet. Túl sok olyan sztorit olvastam, hogy lakóhelytől >100 km-re elszállt egy bizti, kocsi indításképtelen, vasárnap délután van, sehol sem lehet másikat venni. Így nyugodtabban indulok útra :)
Közben az akksiba is töltöttem ioncserélt vizet, kiderült hogy nem kellett volna, mert ellepte az elektródákat, nembaj jóezígy.
Feszt. mértünk szivargyújtón keresztül:
alap: 12.0 V
indítás közben: 9.6 V
járó motorral: 13.9 V
járó motorral, mindenszart bekapcsolva: 13.1 V
Problémám nem volt vele, persze amikor a nagyobb hidegek voltak hajnalonként nem indult olyan gyorsan, de mindíg sikerült elsőre indítani. Lehet télre beújítok egy zselés akksit.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-04-11

Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.