Blog
A frissen vásárolt dobokat jó hosszú száradási időket hagyva lefestettem. A fém részeket és a hegesztéseket először cink sprével, aztán az egészet ezüsttel. Jól mutat.











Nekiálltam a nagy műveletnek, ami végül nem is lett olyan nagy...
A rámpára felállva kényelmesen aláfértem. Az első dob utáni rész szétszedését némi küzdelem után flexel fejeztem be.
A hátsó toldás már simán szétjött, itt már volt párszor szétszedve.
A felrakás simán ment, a két dob precízen passzolt össze. A hátsó dob új függesztő elemeket is kapott.
Végül jött a próba. Elsőre kicsit dörmögősebb a hangja alapjáraton. Másutt nem éreztem változást a pár km-es próba során.
A hőálló festék viszont kissé büdös, de majd elhagyja...












Kicseréltem a szervó-olajat, elég fekete volt már, szerintem 10 éve senki nem nyúlt hozzá. A MAP szenzort is kivettem megint, megint be volt rakva, kipucoltam. Teszi a dolgát a JTD, csak néha rakoncátlankodik.... nem kapcsol a turbo, és valamivel megnőtt a fogyasztásom is. KM állás: 212 600
Mai nappal megkaptuk két évre a műszakit, 2016 május 31-ig okésak vagyunk. Öröm, mert hiba nélkül vette az akadályt, egy megjegyzés volt, enyhén lógnak a felső lengőkarok, de még bőven a tűrésen belül vannak. A tavaly szeptemberi vételkor is nyifogtak, így jó 6000 km-el később elégedett vagyok :)
Eltelt egy hónap az új Michelin Pilot Sport 3 gumikkal… Az esős május pont kapóra jött, hogy tesztelni tudjam a vizes úton való tapadást. Nagyon érezhető a különbség az előző gumikhoz képest, nem vagyok utcai versenyző, általában körforgalomban és autópálya le-felhajtón szeretek tempósabban kanyarodni. Itt száraz aszfalton és nedves burkolaton is komoly a különbség. A napokban megérkezett Angliából az új légnyomásmérőm is, hogy mindig a megfelelő nyomást állíthassam be :)
folyt. köv.


Végre megkapta a eredeti pajzsát :-) Érden Márklar155-től érkezett a szerzemény amiért külön köszönet hiszen immáron eredeti állapotában tündökölhet a gépsárkány :-))

Mint már említettem a bemutatkozás átírt változatában, Lapi cartárstól vettem át az autót, gyönyörű, majdhogynem gyári állapotban. A hazautat Kecskemétről, valamint a kb. egy hetes városi furikázást többé-kevésbé zokszó nélkül bírta, elégedett is voltam vele, de sajnos mikor mentem volna vele a Mátrába, párom menet közben vette észre, hogy valami gőz jön a motorból. Nézem én is, igen, gőz, nem is kevés. Ránézek a hőfokra, 110 közeli, ez nem jó... Index jobbra, leállósáv, motor leállít, hibakeresés...
Már mikor elhoztam az autót, tudomásom volt róla, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartály több helyen repedt, az öregségének köszönhetően gondolom. De eddig se a tulajnak nem volt vele baja, se a kereskedésnek ahonnan végül elhoztam. Nekem se volt egy hétig, gondoltam ráér. Hát, nem ért rá.
Bugyogott a víz, motor láthatóan iszonyatosan izzadt szegény, és a víz a kiegyenlítő tartályból teljesen eltűnt szinte.
Szerencsére egy jólelkű munkásember egy Citroen Jumperrel (bár szerintem lélekben ő is alfás lehetett) megállt, és hagyott ott egy fél palack ásványvizet, amivel elgurultam a legközelebbi kútig. Ott vettem ioncserélt vizet, és szigetelőszalagot, hogy amúgy sufnisan megoldjam a dolgot. Az utántöltés után is köpte kicsit a vizet, de leragasztottam, gondoltam jó lesz. Hát nem lett az.
A benzinkútról kijövet még úgy tűnt, az aznapi Mátrázás még meglesz, de ahogy mentünk, láttam, hogy a hőfok ismét emelkedik, és az autó se megy olyan jól. Mondom, ennyit nem ér meg, hogy megfőzzem a motort, visszakanyarodtam, lehúztuk az ablakokat, légkondi ki, fűtés lábtérbe maxra be, 90re lelassít, és szépen hazacsorogtam.
Itthon ismerős által kb. 4 ezer Ft-ért vettem gyári kiegyenlítő tartályt, illetve aluhűtőhöz való fagyállót, és elvittem szervízbe egy megbízható ismerőshöz, aki az előző kis 145-ösömet is javítgatta. Gondoltam akkor már mindent megcsináltatok, a tükörlapot kellett cserélni a bal oldalon, berakattam egy igényesebb direktszűrőt is a gyári szűrőház helyére, kimosattam az egész hűtőrendszert, és átnézettem, miért recseg néha a jobb első felfüggesztés. Elméletileg nemsoká készen lesz, alig várom már, hogy visszaülhessek bele :)
A gumik már öregek és berepedezettek voltak, sürgősen cserélni kellett. Gabcsinál raktunk rá jó használtakat, amilyen keveset megyek vele 2 szezont még elfutnak.

Shell Prémiumot kellett tankolnom, mert arrafelé jártam és kigyulladt a lámpa. Ahogy elnézem egész olcsó volt. (449Ft/liter)
