Blog

Ideje volt már. Eddig Selénia Racing volt benne, de ráfutottam neten a Petronas SYNTIUM RACER X1 10W60 olajra. Picit hezitáltam, de megrendeltem, kíváncsi vagyok hogy viselkedik majd. Az ára kb fele a Selénia Racingnek...
km állás: 126.800

>> SzervizBagee // Alfa 145 QV // 2014-06-27

Hűtő és kiegyenlítőtartály csere.

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2014-06-27

Eltelt egy év, eljött az ideje az olajcserének, friss vér kell a gépnek. Az olaj, olajszűrő cseréje mellett ki lett tisztítva a légszűrő, ki lett cserélve a pollenszűrő, megtörtént a klíma tisztítása. A vízhűtő már kicsit el volt rohadva, így repült a kukába, helyére új Nissens hűtő került. A dugóban még mindig melegedett, az előtét - ellenállás megint megadta magát. Ez tartósan orvosolva lett .... többet nem fog elromlani ... :) Diagnosztika során hibakód nincs, fékek rendben, már csak használni kell.

Km: 178.460

 
>> Szervizalfaspetya // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-06-17

Ahogy ígértem poszt az átvizsgálás eredményeiről:
- első fék tárcsák kopottak, csere
- kipufogó tartó gumi szakadt, csere
- balhátsó alsó lengőkar belső szinlent a végét járja, lengőkar csere
- bal féltengely szimering szivárog, szimering csere
- fékszervónál kicsit szivárog az olaj, szivattyú csere
- kartergáz visszavezetőcső elöregedett, csere
- szívócső flexibilis része repedt
- ABS visszajelző folyamatosan világít, bal elöl jeladó hibás, csere (de lehet csak kontakt)
- övfeszítő visszajelző villog indítás után, kiderül csak az érzékelő kontaktos
- jobb tükörház kicsit lóg, beállítani
- jobb oldali ablak néha rosszul zár, beállítani
- bal belső kilincs lóg, beállítni
- klímának kell egy töltés, hűvöset fúj, de nem az igazi

Röviden ennyi. Illetve kell még egy nyár gumi szett, mert az előző tulajnak csak téli volt hozzá.
Az előző tulajtól kapott cuccok közül előkerül a szervizkönyv is, 100 000-ig vezetve.

Óra: 121 800 km

 
>> Eseményalfaspetya // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-06-17

Ma végre teljesült egy régi álom, tulajdonosa lettem egy V6-os GTV-nek. :)

De nézzük kicsit bővebben:
Több hónap (év) fórum, használtautó (és kis mobile) böngészés után végül itthon csupán néhány kilóméterre sikerült találni egy jónak tűnő példányt.
Magyarországon újonan forgalomba helyezett, '99-es évjárat, novemberben tölti a 15-öt. Tulajdonostól eladó, 3 literes V6 121 000 km-rel.

Személyes találkozó is alátámasztja a leírt állapotot, kívül-belül szépen egyben van. Szép egyenletesen jár, érzésre motor is, váltó is rendben. Fék kicsit fura, egyenetlenül fog. (ex)Tulaj szerelője szerint nincsenek bekopva a betétek.
Minden esetre még mindig a legjobb az eddig megnézettek közül. Abban maradunk, hogy érdekel és átnézetném szerelővel is.

Az átvizsgálásra Olman Zsolt műhelyében kerül sor. Alaposak és korrektek, látszik, hogy tényleg szeretik az Alfákat. A szakvélemény is alátámasztja az első benyomásom "ez egyben van!" (persze azért egy kisebb lista összegyűlik a cserélendő dolgokról, de erről majd külön posztban).

Rövid alku. Kézfogás. Az autó elkelt.
Beszélgetés során kiderül, hogy a volt tulaj már tavaly is árulta, de akkor nem kelt el (illetve, hogy már akkor is nézegettem, csak végül nem hívtam fel..).
Örül, hogy végre eladta, de azt mondja azért kicsit szomorú is, nála egy korszak lezárult. Nálam egy új kezdődik.

Papíron az autó az enyém lett. Érzésre inkább én lettem az Övé.

>> AutóápolásCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2014-06-11

Mivel az autót egy olasz bácsi használta, aki kutyabarát asztalos lehetett, igy az autóból bőven volt mit kitakaritani. Halmokban állt benne a különböző faforgács, és elég áporodott kutyaszag is volt benne (vagy a bácsié volt, az olaszoknak úgyis elég nagy a bundájuk). Számtalan apróság várt javitásra emellett (hamutartó, napellenző, hiányzó patentek, csavarok, stb).
Az összes bútort kipakoltam belülről, leápoltam a bőrgarnitúrát (langyos kézmosós viz, szárazra törlés, majd babaolajos masszirozás). Ezt még1szer merem vállalni, de csak nagyon dekorativ hölgyeken.
A váltókar retesz mechanikája egy törött rugó miatt szar volt. Mivel nem tudtam gyárit szerezni (csak ötösével kapható) egy öninditó rugó került be, szilikon zsirral bekentem a rudat, meg a kulisszát és összeraktam. Hibátlan lett.
A csomagtér még darabokban, mivel a cd tárat és a hozzá tartozó kárpit darabot eladtam. De addig nem is rakom össze, mig nem sikerül egy 12Vos aljzatot beépiteni a hűtőláda számára. Egyelőre keresem a megfelelően vastag vezetéket amit meg lehetne csapolni.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-06-26

163.000km,

>> SzervizBal0229 // Alfa 33 Suzuki GSXR 750 // 2014-06-26

Műszaki vizsga, 15 perc alatt megvolt, ezt nevezem. Mondtam a srácoknak hogy sietek :) de azért hihetetlen hogy szóródnak az árak a pesti piacon, 6,000 és 18,000 Ft között egy qrva műszaki vizsgáért... én 10,000 et fizettem, nyilván nem volt semmi gond a motorral,

 
>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-06-22

Végre sikerült sort keríteni az autó hátuljának megcsinálására, már időszerű volt. Szombaton befért a szerelőhöz. Került bele:
- gátló
- lengőkarfelújító készlet
- ütköző gumibak
Szerviz után érezhetően javult az autó úttartása, végre nem dobálja a seggét, igazi kanyarvadász lett ;)

Ja egyébként bónuszként valahova eltűnt a szervóolaj. Néha volt csöpp az autó alatt, de nem rendszeresen. Múlt reggeli szokásos ellenőrzésnél észrevettem hogy a minimumszint alatt van, így vettem 1 liter Tutela GI/A-t. Pótoltam a hiányt, azóta nem fogyott belőle. Egyébként többi folyadékszint rendben van.

Km óra: 223299

>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2014-05-17

Jobb hátsó lengőkar csapágy csere

210300km.