Blog
Elkerülőn kicsit meghúzattam a gépet, de amikor elkezdtem vissza pakolni egyszer csak 4-ben maradt, a váltókat meg lötyögött. Vérnyomás az egekben, agyvérzés indul. Végül is nem a várpalotai vonalat választottam, hanem egy csapattársamat akiről nagyon jókat hallottam. Mint kiderült az egyik váltóbowden esett le a helyéről. Az új ára 75.000.- forint+munkadíj. Nos Szabi megoldotta ezt az egészet 10.000.- forintból. Annyit csinált, hogy a bowdenfogó (elkopó) tippet elvitte esztergályoshoz és átfuratta, majd egy szegecset átfűzött és szétnyitotta. Örök darab lett. Nem értette Ő sem, hogy a jó olasz kollégák miért nem így oldották meg. Szabi elővadászott nekem a sufnijából valami régi transitnak a váltóját és ott mutatta meg, hogy pontosan mit is csinált mivel. :D
Féltengely porvédő és a baloldali stabilizátor rúd csere!
Mielőtt eltolnánk szigorított műszakira a gépet, még ezeket a dolgokat orvosolni kellett. Volt vele egy kis sz*pás, de megoldottam. Lassan összeáll a gép. Folyt. köv.


A teljes jobb küszöb és padlólemez egy része lett kicserélve. Pár éve, a bal oldalon történt ugyanez. A felelősségteljes munkához új csapatot választottam: a felújítást Zé és "kis csapata" (D.Z. Tuning and Service) végezte.
Az autót teljesen kipakolva adtam át. Az üléseket és a műszerfal alsó részét is kiszedtem. A felújítás 2 hét alatt készült el, a végeredménnyel tökéletesen elégedett vagyok. Profi, szép munkát végeztek.
Az ülések és a műszerfal a munka idejére felköltözött a lakásba. Ezt kihasználva kitisztítottam a kárpitokat.
Miután visszakaptam az elkészült kocsit és mielőtt visszaraktam volna a belsőt, kicsit kezelésbe vettem a padlót. A szőnyeg alatt, szabadon kószáló kábelkötegek kábelvédő burkolatot, a padlólemez pedig egy réteg alvázvédőt kapott. A küszöböket Motip viaszos üregvédővel fújtam ki.
A hátsó ülések és a szőnyegek alatt lévő, már erősen megviselt állapotú hangszigetelő "egérfészket" kicseréltem. A helyére. a hátsó ülések alá 1 cm vastag hangszigetelő polifoam, a szőnyeg alá pedig 0,5 cm vastag került.
Miután mindezzel elkészültem, következett a belsőrész visszaépítése. Összesen kb. 18-20 óra munka volt.



Sikerült kicserélni a vezérlés szettet ( vízpumpával, fagyállóval, stb...) és a hosszbordás szíj szettet.
152.000km
Alfa Romeo 147 Manual : http://www.manualslib.com/download/542291/Alfa-Romeo-147.html
Lecseréltem az alsó töltőlevegőhűtő csövet, mert eléggé el volt lágyulva. Kilyukadva még nem, tartaléknak jó lesz - a fotón a kicserélt darab látható, amit tartalékba a mankókerék mellé helyeztem ;) Ára az előző posztban.
A lambda szondát nem cseréltem le egyelőre, mert Laptopra kötve bemelegedés után jónak tűnik a működése, annak ellenére, hogy beüti a hiba kódot időnként a memóriába.
Jó áron vettem, vissza nem viszem - szavatossága meg nem jár le :)

Sajnos ismét cserélni kellett, alapvetően a kinyomócsapágy miatt, mert a füle letört,és a szerkezet lamellái is sérültek. Viszont nagy öröm, hogy megismerhettem egy rendkívül szimpatikus, hozzáértő, gyors szerelő csapatot! Köszönöm!
Úgy nézett ki, hogy a munkám miatt sokat kell majd utaznom. Szükségem volt egy autópályás gőzgépre, ami az alábbiakat tudja:
- Alfa
- kényelmes hosszú távon
- tempomatos
- dízel
- halad ha kell
- a én 140-es utazótempómban max 2500 körül forogjon
Ezek mentén picit gondolkodtam a 166-on, de végül maradtam a 156-nál mivel ekkor már jópár éve volt egy 105 lovas JTD-m és nagyon boldog voltam vele. Abban is biztos voltam hogy kombi kell. Körbejártuk érte fél Csehországot, de a helyzet ott is hasonló mint általában Magyarországon: tekert-tákolt-szilikonozott autók mindenfelé. A legdurvább az volt, amikor az állítólag 149000-et futott autóban megtaláltam a 290000-es olajcsere papírt. Félreértés ne essék, nem új autót akartam ingyen... Egy 20V JTD kellett, az utolsó évjáratból vagy a közeléből. Jó, vagy mégjobb állapotban.
További paraméterek:
- tetőcsomagtartó kizáró ok
- a futás és az autó állapota legyen összhangban
- xenon jó ha van
- szín mindegy
- legyen minél inkább gyári
- belső jó ha bőrös
Mire összeállt az idő-pénz-elhatározás hármasa, már hetek óta túrtam a mobile-t és az autoscout-ot. Amelyik autók nem szóródtak kik azokat nagyon hamar elvitték. Egyetlen hirdetés maradt, Frankfurt közeléből, kép nélkül, 50560 futott km-rel. Brahiból felhívtam.
Kiderült, hogy autó van, kép van (ezek alapján biztató volt), az állapot "einwandfrei", a tulaj pedig egy álmos német kisváros polgármestere. Összességében bizalomgerjesztő volt, így hát indulás. Két nap múlva reggel 10-re megbeszéltem a találkozót a házuk elé.
A megbeszlélt időre ott voltunk, a polgármester késett 10 percet. Mint kiderült azért, mert elvitte az autót lemosatni, frissen jöttek onnan a feleségével. Körbenéz-alánéz-próbaút-FiatEcuScan. Minden OK, annyi és úgy ahogy mondták. Kis alku belefért, szerződés, megvendégeltek egy kis sütivel, és segítettek szállást is intézni a faluban, mivel a zulassungsselle csak másnap nyitott (hétvége volt). Meglepetésként még megdobtak egy szett GT felnivel, 1 éves Hankook V12 gumikkal, az RNS4-es navi gyári lemezeivel, stb...
Másnap reggel 11-kor már úton voltunk vissza Prágába az új vassal, délután hazaértünk és indulhatott a honosítás.
A cseh ügyintézés sem a gyorsaságáról híres, úgyhogy mindenestül beletellett vagy egy hétbe, de közben legalább belekerült egy váltózár is. Fő az elővigyázatosság. Végül minden jó véget ért, az autó a megfelelő helyre került a megfelelő időben. Egy apróságot azért sikerült elfelejteni, a levehető vonóhorog takaróját ott hagytam a polgi úrnál. Egy telefon és másnap küldte postán. Időnként még beszéltem velük mert nagyon megkdeveltem az idős párost. Igazi úriember/úrihölgy páros. Ritkán van, hogy az ember tartja a kapcsolatot egy autó adásvétel után, de valahogy itt helyénvaló volt.
Adminisztárció lerendezve, következő lépés: meg kell szabadulni a borzalmas Jürgen-stílusú Aluett felniktől amelyeken a téligumik voltak. Ezt sikerült elcsereberélni a 15-ös klasszik tojástartósra. Azóta is ők a téli kerekeim.
... folyt. köv....






