Blog

Idén van nálam negyedik éve és a hátulján még sosem kellett izzót cserélnem :) Vicces, hogy a komplett lámpatestet ki kell bontani egy izzócsere miatt :)
Izzó típusa: P21/5W

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-06-20

Olajcsere, filtron olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő.

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-06-23

Kinyitottam ma délután az autó ajtaját, és mit látok? Egy ketté tört rugó fekszik a szőnyegen. Néztem a pedálokat, mindegyik működött. Hát, akkor honnan jött? Nem messze jártam Zé.-től, be is ugrottam hozzá, hogy tekintse meg. Megnézte, azt mondta nem kell aggódni, nagy baj nincs, csak drága. Ez a rugó a kuplung pedál valami visszahúzója, igazából sok funkciója nincs alapvetően. Én viszont úgy gondoltam, hogy nem baj az, ha a helyén van. Meg is kaptam az összeget, kb 17000 Ft az új. Ez nem hangzott túl jól. Viszont gyorsan kikaptak egyet egy bontás alatt lévő 166-osból, amit megkaptam 5000-ért. Rugó gond letudva.

Update:
Kiderült menet közben, hogy ez a rugótörés a tempomat működésére is hatással volt, méghozzá negatívan. Hiába kapcsoltam be, nem tartotta a sebességet. Visszatértem hát a műhelybe, ahol sikerült megoldani ezt a problémát is.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-06-23

Már régóta keresgélek valami rádiót a régi helyett. Nem mintha nem végezné jól a munkáját, de csak CD-t fogad. Arra meg nem fér elég zene egy nagyobb túrához. A keresés sokáig tartott, mert a mostani gyártók egyre mütyürebb gombokat raknak a készülékekre. Nekem valahogy ez nem jön be.
Aztán végül megtaláltam a megfelelőt: JVC KD-X210. Ma bekerült a Pókba.
A rádió sokkal jobb vételt produkál mint a régi, sok olyan adó is bejön, ami eddig nem. Az USB-n könnyű navigálni. A hangja szellősebb, mint a régié.
Szóval eddig minden rendben. Indul a tartósteszt.

update 2014.07.05.
Alfacity-be menet nagyon nem tetszett a hangja. Menet közben a "szellős" hang nagyon csinn-bummosnak tűnt. Kicsit játszva az EQ-val és a végfok beállításaival visszaállt a rend. (Igaz közben sikerült kihúznom az egyik RCA aljazot a végfokból.)

 
>> AutóápolásÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-06-23

Rávettem magam, hogy leszereljem a levélrácsot. Már nagyon látszott rajta az idő vasfoga ezért lefújtam matt fekete sprayvel, illetve az ablaktörlő karokat is.
Egész jók lettek.

 
>> SzervizACCUS 164 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2014-06-23

1-éve hogy elromlót a fék szervóm de járni azért tudtam vele :-) de mikkor már a főfékmunkahenger is elszállt és éppen a Szegedi Ólaszautók találkozóján haza jövet nem volt választásom jöhet a csere! Kaptam Zoli barátomtól alkatrészeket gazdagon az Ő bontott 155-jéből és neki láttam 1reggelem és 1délelöttöm ráment és kész is a csoda autóm :-)) és szelhetem a kilométereket. Minden nehézség nélkül nyomom a fékpedált hála az égnek. A féknek ilyen mértékben való elhasználódása az autómnak 22-évébe került és 273,000km-terébe.

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-06-23

Sikerült jó áron hozzájutnom egy Bosal Brospeed sportdobhoz. Köszönet Lambi156 cartársnak.
Isten hangja lett az autónak és most a békasegge alatt is húz.
Ráfért a gyári dobra a csere.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-06-23

Dög meleg , fekete autó, fekete bőr, no klíma = halál .

Megelégeltem ,úgy döntöttem a klímát feltöltetem. Így is történt ,ahogy megkapta a nyomást, vadul tolta ki a gázt, megtaláltuk a bűnöst az akksitálca alatt, kilyukadt a cső.

Kibontani rengeteg munka, így AWI-val meghegesztettettem, majd Győrben töltettem fel.

Klíma töltés, teljes tisztítás,fertőtlenítés, pollenszűrő csere 20.520.- Mondom azigen!!

Hegesztés 3.000.-

Kocsikázás ezekért ~ össz. 25.000ft. De legalább nem döglök meg benne :)

>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-06-15

A meleg megérkeztével elkezdtem rettegni. Tudni kell ugyanis,hogy az elmúlt időszakokban az összes autómban ami hozzám került, az első kánikulai napon kapitulált a klíma. Így volt a Pandánál és az off Omegánál és annál is aminek a nevét nem mondom ki soha. Szóval Mimike kezdett már-már rámcáfolni,de múlt héten meghallottam valamit. Én a kompresszor felől hallottam a zakatoló hangot, amit utána szakik is megerősítettek. Hát uccu neki, szóltam Paulovics Tibinek és mire odaértem ott várta a csere kompresszor.Miután a vezérléscserénél a hosszbordásszíjat és a görgőket feszítőket nem cseréltem a Bárdiban beszereztem egy Dayco készletet. Miután minden megvolt irány a garázs és Hadadával gyorsan lecseréltünk mindent. Az indítás után pedig a hang ha nem is olyan hangosan de jelen volt... fasza. Ennek ellenére irány a klímás legalább azt feltöltöm. Azt megállapították, hogy teljesen zárt a rendszer nem ereszt, de töltésnél kiderült,hogy a frissen (feleslegesen ) cserélt kompresszor nem kapcsol be...Tehát ott tartunk, hogy a hang is megvan és az addig hibátlanul működő klíma sem tölthető. Na remek, gondoltam másnak majd megoldjuk. A klímások hétfőre 06.16-ra újra beírták,hogy megoldják azt a részt, révén nekem nem volt több szabadnapom. Itt jött egy be nem tervezett kórházi pihi a kislányomnak, akivel az első 2 napot én feküdtem be, utána váltottam az a páromat itthon a 8 hónapos kisfiam gyógyítgatásában... A lényeg azonban,hogy megkértem aput vasárnap,hogy azért a klímáshoz ha már időpont van vigye el a kocsit. El is vitte a kocsit a kórház elől vasárnap délután, de Ecsertől 2km-re pukkanás töltéslámpa ki és szervó el.. a vadiúj Dayco szíj elszakadt. Mint kiderült utólag a generátor adta a hangot az állt meg és szakította el. Miután én a kórházban voltam, apu addig levitte a szerelőjéhez, akiknek szólt hogy sürgős.Mondták, 2 nap. Mondtuk ok, addig úgyis bent vagyunk. Hát a 2 nap 5 lett, és a klímát (ami benne volt a megállapodásban) nem sikerült elintézni,még vissza kell vinnem...

>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-06-23

Holnap után lesz 4. hónapja nálam az autó, de vezérlés még nem volt cserélve. Előző gazdi szerint 20k km-es, jobban ránézve lehet, hogy igaz is, de viszont valamelyik görgő csapágya már szép halkan, de szól. Vezérlésmódosító pedig néha-néha dízellé varázsolja a benzinesemet indításkor (az a jellegzetes meghalni készülő vez.mód hang :) ).
Amúgy is cseréltem volna, az a biztos, de így sűrgetővé vált, az alkatrészeket meg is rendeltem Erhardtól (szíj, görgők, vízpumpa, vezmód). Azt, hogy melyikből mit küld rábíztam, egyik márkához sem ragaszkodom, szart meg úgyse küld :)
Az új szelepfedél tömítés ott pislog a csomagtartóban, 8 db új Champion gyertya társaságában amik a vezérléssel együtt kerülnek cserére, majd amelyik nap ráérek.