Blog

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-06-01

Minden ugy kezdődött hogy enyhe sipolást hallotam lehúzott ablaknál,aztán mikor megvizsgáltam a tárcsát akkor láttam hogy nagyon sötét...meg van égve picit és nagyon forró, a betét is a kopásjelzőig elkopva , felemelve megpörgettem a kereket érezhetően nehezen forog... picit fogta a fék, tettünk bele javitó készletet új dugatyúval de nem lett jó, aztán vettem egy vadi új TRW féknyerget beszerelés utánn teljesen jó lett, felszerelve a kereket könnyedén forog a kerék, hiba megoldva persze kapott új fékbetétet egyenlőre egy gyengébb minőségűt tesztelésnek, valamint cserélve lett a bal oldali stabrúd mert a felső csavarnál át volt szakadva a menet...anno lehet erősebb voltam a kelleténél...:)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-06-01

Sikerült felfedeznem a rejtett menüt, vagyis tartod a klimát és közben megnyomod a dark gombot, elég sok mindent lehet állitani benne, bár nemigen értem hogy mi-mit szolgál de majd rájövök... megjegyezném hogy ez egy régebbi ics 98-as modell,ugytudom hogy az újakon nem működik ez a menü, ezen keresztül lehet frissiteni a szoftwert bár kell hozzá cd és egy működő mechanika is.. ja és a kódokat is kiirja, röviden ennyi...pár képet lőttem róla.

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-05-31

Ez már a negyedik ilyen szervezése volt a TotalCarnak, eddig mindig lemaradtam valamiért, de ma eljutottam ide is. Végül is ez egy márkafüggetlen autós találkozó volt, kötetlen beszélgetés, ilyesmi. Régen voltam bármilyen találkozón is, már nagyon ki voltam éhezve valamilyen összeröffenésre.
Alfákkal is voltunk páran, és életemben először vezettem Spidert is. Ezért hatalmas köszönet Willynek! :-)

>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-05-31

Haza látogattam Törökbálintra és sikerült időt szakítani a gumicserére. Ezer köszönet bátyámnak aki szakszerűen kicserélte a 4 Gumit!

 
>> Szerviz_ÁRPÁD_ // Alfa 159 2.0 SW // 2014-05-31

Megesett a következő olajcsere. 127002 km-nél (Selenia PE + szűrő csere)
Kapott új nyálszűrőt is :)

 
>> Tuning és extramizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2014-05-31

Történt egyszer, hogy megbeszéltük Manky cartársal, hogy ha letöltöm neki a motorvezérlőm tartalmát, akkor ő megírja nekem és visszaküldi. Vettem az ebay-en egy MPPS kábelt és a hozzá tartozó programmal, közel 1 óra alatt le is jött a gyári program. Manky másnap küldte a módosított progit. DPF és kuplung kímélőnek kellett lennie, így a nyomaték csúcs 2500 közelébe került ~380 Nm kalkulálva. A csúcslóerőt is kitolta és ~180 LE-ig kalkulálva. Így 4000-nél is húz a gép és nem fogy el :)... A tesztek alatt negatívumot nem tapasztaltam, csak hogy megy mint az állat :D

 

Május 25.-én részt vettünk a 2. I.C.C Olasz autó találkozón, Kecskeméten.
A találkozó jó hangulatú volt, az idő is jó volt, egy kicsit túlságosan is :))

Megérte a glancolás, elhoztuk Breraval a legszebb Alfa Romeo-nak járó díjat!

Büszke! :)

>> SzervizPeti 81 // Alfa 156 1.9 JTD // 2014-05-31

Ideje volt megnézetnem a futóművet mert már zavaróan kopogott. A futóművesnél cserélve lettek: jobb-bal első felső lengőkarok,jobb hátsó kutyacsont ill szilentek. Most olyan a futóművem amilyennek lennie kell :)!

 
>> Szerviztkr // Alfa 156 1.8 TS // 2014-05-30

168000 km-nél
-olaj és szűrők cseréje (gyári 16000 Ft)
-gyertya csere (50ezres 13000 Ft)
-termosztát csere (9600 Ft)
-jobb hátsó stabrúd csere (2800 Ft)
-hátsó lengéscsillapító csere (tavalyi vétel 40000 Ft)
-rezonátor és a két dob közötti cső csere (5000 Ft+12000 Ft)
-kézifék bowden (14000 Ft)
Dadogás és rángatás 3ezres fordulat környékén megszűnt,újra előkerültek a pacik és beállt az alapjárat is.Újra rendesen beáll a mutató a vízhőfokon 90 fok környékére ami eddig ki sem nagyon mozdult.

Az anyagok többsége beszerezve Erhard 242 (Dark Side) -tól,ezúton is köszönet érte.

 
>> EseményForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-05-29

Hát hogy is kezdjem... Először is ez egy amolyan ömlesztett poszt az eddig történtekről. Akkor bele is vágok ;) Az autót már a megvétel előtt is ismertem, így mindenekelőtt fontos elmondani, hogy mióta a 145 QV motor-váltó van benne sokkal jobb, mint volt. Vásárlás óta 3 ezer km-t töltöttem el vele, ez idő alatt még jobban megkedveltem. Magával ragadt a virtus :) Érdekességképpen átvételkor megviccelt kicsit. Rákérdeztem, hogy miért áll úgy, ahogy a jobbos index, aztán miközben megpróbálta megigazítani az előző tulaj, a kezében maradt a műanyag burkolat, de aztán a kétkomponensű ragasztó segített. Első utam után aztán rám hozta a frászt, mivel útközben leért az alja, de igazából semmi rendelleneset nem észleltem. Utána nap esett az eső, és egy szivárványos tócsát találtam az autó alatt. Na egyből eszembe jutott, hogy első úton sikerülhetett beütnöm a kartert. Alá is feküdtem aznap megnézni, hogy mi a helyzet, de az olajteknőn olajnyom nem volt, viszont észrevettem hogy valami egészen sötét vöröses, olajos cucc csöpög fentebbről az egyik gumicsőről. Mint kiderült az a szervóolaj volt, amit feltöltéskor az előző tulaj sikeresen melléöntött, így amikor az esővíz átjárta a motorteret, lemosta magával, egyébként minden olajszint rendben, így azért megnyugodtam. Mióta benne van az "új" motor azóta olajat még nem evett, ami ahogy tudom jó hír. Az autó egyébként motorikusan rendben van, eddig még nem volt vele megbízhatósági problémám.

Szerk.: Nemrég észrevettem, hogy fogyott az olajból, úgy látszik, még sincsen rendben minden, tüzetesebben át kell vizsgálni a dolgot...

Pár dolog mire az elkövetkezőkben minél előbb költeni kell: A hátsó futómű, mivel a futóműállítás ellenére a jobb hátulja jobban terpeszt, mint kellene. Ez elvileg meg is oldható egy lengőkar felújító készlettel, amit kaptam hozzá DeezL cartárstól, az előző tulajtól, tehát csak be kell építeni. Ezen felül nem ártana még egyformára cserélni a lengéscsillapítókat, mivel az egyik gázos, a másik olajos rendszerű... Emiatt a két dolog miatt kanyarban az autónak úszik a hátulja, ami nem éppen kellemes sportolás közben... Amit még fontos minél előbb megnézni az az ABS, mivel érzésem szerint nem 100%-osan működik. Ja, és még természetesen a bal hátsó kilincs is törött, azzal is kéne kezdeni valamit. Ezeken kívül persze még van jó pár apróság, amit meg kell majd csinálgatni, de azokról majd akkor ha épp készülnek.
De visszatérve a jelenhez: Időközben került az autóra egy szett új nyári gumi, Continental ContiPremiumContact 5. Ettől az autó olyan lett, mintha oda lenne ragasztva az útra, csak ajánlani tudom. Meg lett ragasztva a bőr/műbőr, ami a tetőkárpitnál körben lelógott.
Viszont a mai reggel tartogatott kis meglepetést: Tegnap mentem az autóval, minden oké, ma reggel pedig nem hajlandó elindulni. Főtengely átfordul 3-4-szer aztán annyi. Multiméterrel gyorsan ránéztem az akksira, hát 10-11V körül mutatott, úgyhogy egy éjszaka alatt valami szépen lefogyasztotta, de bikázás után jó lett. Remélhetőleg nem valami komoly, hanem "csak" egy parajelenség...

Szerk.: Eddig úgy tűnik az volt.

Aztán a megtett km-ek alatt folyamatosan mértem a fogyasztásokat, úgy hogy mindig csurig tankoltam, ez alapján a következő értékek jöttek ki, ami vezetési stílusomat tekintve egész jónak mondható :)
Az összes mérés átlaga: 9liter/100km
Tisztán város (1db mérés 176 km-en, rövid távokon használva): 10,6liter/100km
Tisztán országút (1db mérés 195 km-en, kint 100-110 km/h, bent 60-65 km/h, pár elrúgott előzéssel): 7,87liter/100km
Vegyes(3db mérés átlaga, minden volt benne, de tényleg ;) ): 8,85liter/100km

Úgyhogy szummázva a dolgokat, eddig meg vagyok elégedve az autóval, jó vétel volt.
Vételár: 400ezer HUF