Blog

Fényezés alatt. Nem, nem azért mert törött volt korábban. Az előző gazdájának egy jóakarója kínálta meg szegényt körben valamilyen maró folyadékkal.

>> SzervizValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2014-09-13

Amikor megvettem a kocsit és átnéztük a szerelőmmel,láttuk,hogy alsó bak gumiszilentje szét van szakadva. Valahogy mindig kimaradt a csere. Most végre ezt is sikerült végrehajtani :) kicsit elhúzódott,de jobb késón mint soha :)

 
>> SzervizValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2014-09-14

Pár hónapja kezdtem hallani,hogy melegen pár másodpercig cicereg valami indítás után. Aztán elhallgat. Hallgattam kintről,és a vákum pumpa felől jött a hang. Sőt,kisebb olaj szivárgást is láttam. Megtudtam Drobertotól,hogy a tömítés szokta megadni magát 100e km után. Itt is ez lehetett.Rendeltem Erhardtól ilyen tömítést. Vasárnap nekiálltam és szétszedtem. Szépen megpucoltam,és az új tömítéssel visszaraktam! A régi tömítés teljesen meg volt keményedve.
Sajnos a cicergő hang megmaradt,de az olajszivárgás megszűnt legalább.
Most mehetek tovább,h mi az :(

 

A következő blog bejegyzés az ültetés lesz,de addig is át kellett alakítanom a kapubejárómat :) Mindent a kocsiért :)))) Képeket természetesen már csak a kész állapotról tudok feltenni,mert megint elfelejtettem lefényképezni,hogy milyen volt és milyen lett :( na de a lényeg,hogy kész!
És simán beállok az ültetett géppel is. Orral és tolatva is. Eddig ültetés nélkül is csak tolatva lehetett,és ha orral kellett rá álnom az aknára,külön fadeszkákkal kellett kipótolnom a feljárót :) Ez már a múlt!
Képek hamarosan!

 
>> Tuning és extraValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2014-09-13

Azzal kezdeném,hogy végre nem felejtettem el képeket csinálni :D

Még a nyáron vettem kublik cartárstól Apex ültető szettet,és egy Ti kormányt. Szinte új állapotban volt mind a kettő! Kormányt mindjárt nála kicseréltük :) az övéből ki,az enyémbe meg be :D Gyönyörű,ergonomikus,kézreálló...nagyon szép állapotban van,semmi kopás.Imádom!

Na és akkor az ültetés..régóta szerettem volna már kicsit megültetni,bár eddig sem volt túl magasan. Óva intettek,hogy felakadok majd mindenhol,leér az alja stb..de a szív döntött a józan ész ellen. Amióta autóm van mindig szerettem volna leültetni..csak mindig kimaradt. Most végre ez is valóra vált. Látványosan lejjebb lett az eleje a gépnek,de hátul nem ült annyira le mint gondoltam. Ott csak 1-1,5 cm-t ült meg. de végül is elég. DE elől...pont ívnél van a gumi :)
Nyáron elkezdett kopogni bal elől valami,és egyre idegesítőbb lett. Gondoltam,mikor rugót cserélünk,akkor mindjárt azt is megszüntetjük,csak tudni kéne mi kopog. Pityukoma segítségét kértem,hogy nézzük át. Rángattuk,feszegettük és arra jutottunk,hogy a bal felső lengőkar lóg. Bár nem volt egyértelmű,de a jelek arra mutattak. Na gyors alkatrész rendelés,de ha már bal felső,akkor mindjárt a jobb felsőt is cserélném. Így mind a kettő új. Ja és tényleg a balos kopogott. ( Köszi itt is Pityukoma ).
Tehát leültetve,új lengőkarokkal szelem az utakat :)

Tapasztalat: Lengéscsillapító porvédőgumija alatt van egy műanyag,ami a gumit a helyén tartja. Na ez mind a kettőnél darabokra volt törve. Tehát ha valakinek rugót kell cserélni,nem árt ilyet is beszerezni. Nekem nem volt,de remélem nem lesz gond. Képeken mellékelem. (1.KÉP)

 
>> EseményArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-09-16

Szeptember 11.-én egy éve nálam a paripa. Ajándékként kapott egy liter Selenia 20k-t a csomitartóba, hogy legyen hosszabb utakon ha kell, bár az eddig együtt töltött több mint 11 ezer km alatt egy csepp sem kellett bele. Előző nap kiégett féklámpa izzót is cseréltem, vettem egyet pótnak is.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-09-16

Ajj borzalom....költeni kell a TD-re :-)
A minap minden átmenet nélkül elkezdett berágni a fék. Morgós, fém a fémen hangja lett.
Hát ja..vasig kopott a jobboldal. Érdekes, mert 10e km-el ezelőtt, mikor elhoztam az autót, még vaskos betétek kandikáltak ki ha benéztem a nyereg résein.
Most szétszedve érdekes és nem szép látvány tárult elénk. A féktárcsa vastagságra még hagyján, de mintha megette volna a rozsda. A fényes felület alatt rozsda vájta kráterek.
A betétek anyaga is borzasztóan nézett ki. A jobb oldalon még volt 4mm, de az is elporladt. Egyébként fénykorukban Jurid betétek voltak, ami jó jel az autó szerviz előéletére nézve. Az egyik betéten egy 3/07 jelzés látszik, ami vagy 2007 március, vagy 2003 július lehet.
Ki tudja a gumik 90%-os állapotban 2004-esek voltak, azokat is az idő ette meg, nem a használat.

Ez mindenképp egy újabb bizonyíték, hogy az autó "sztorija" talán tényleg igaz, és éveket állt a szerviz udvaron. Ennek köszönhetően anyagában rohadt el a tárcsa és porladtak szét a betétek.

Előre új QWP tárcsák és Remsa betétek kerülnek. A hátsó fék revíziója is lehet hogy időszerű lenne ezek fényében, majd kerítünk rá állás időt.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-09-18

Ahogy írtam, el is küldtem a porlasztókat bemérésre Benz cartársnak.

Pontosabban elküldtem a gyanús 3-mas porlasztót és az autó polcon lévő 3 gyári porlasztóját.
Az eredmény igazolta a sejtéseimet. A résolajat én alapjáraton mértem, tehát nem egyezik a padon mért adattal, de látható hogy itt is a 3-mas porlasztó a borzasztó. Plusz egy másik sejtésem is igazolódott, miszerint a gyári szettben is van egy problémás darab, hiszen azzal is morgott az autó.

Továbbá a szórási képek sem voltak a helyükön. Részterhelésen a mennyiségek is elmaradtak az elvárttól, illetve féloldalra porlasztottak a porlasztók.
A mennyiség elmaradása látszik a 800Bar/500ms értékeken. Az autó gyári "duration" táblái szerint is kevés ez a mennyiség.

Bence a csúcsok cseréjét javasolta. Végig gondoltam mégegyszer, hogy mit akarok én az öreg autótól, majd írtam Bencének hogy mehet a dolog. Itt még jött egy kis meglepetés.

Az autóm gyári porlasztóival nem volt gond, csúcs csere után "átengedte őket a gyári gép", tehát a mennyiségek jók lettek. A résolaj Bence szerint mehetett volna lejjebb, de szerinte jó lesz így, azt már csak a szelepek cseréjével lehetne orvosolni. Értelme meg nem biztos hogy van.

Viszont az a bizonyos 3-mas porlasztó belül eltört (lásd 8.kép). A gyári porlasztó lefogó tüske helyett egy oda nem illő valami volt beütve, ami elnyíródott.
Most várom haza a 3 gyári, felújított porlasztót, visszarakom őket a helyükre.


(Update 2014.09.17)
a porlasztók megérkeztek, nemsokára bent is lesznek a helyükön.

A hibás 3-mast megnéztem közelebbről, a tüskék helyett mintha vékony lemezből feltekert kis pöckök lennének begyógyítva a pozicionáló furatokba. Na ez nyíródott el, és nem jön ki. Emiatt nem lehet megfelelő pozícióban visszatenni a csúcsot, úgyhogy ez a porlasztó nem javítható sajnos.
...már ha jól értelmezem, hogy mi micsoda, még először látok porlasztó csúcsot kiszedve.

(Update 2014.09.18.)
Tegnap 3 felújított porlasztó bekerült. Alapjáraton még mindig kicsit keményen jár a fülműszerem szerint, de lehet hogy egy jtd-nél ez már normális :-). Viszont csodálatos módon minimálisra halkult a csattogás, amitől a frász kerülgetett már. Ha nagyon fülelek, épp hallatszik valami kis halk ciripelés.
Lyukas turbocsővel vidáman forogja le az 5000-ret, és nem morog 110-nél, és főképp nyomát sem hallottuk búgásnak sem. Még csak rövid próba volt és csak 3 jó porlasztóval ,de máris jobb vezetni az autót.
A 4. porlasztó (vagyis hengerszám szerint a 3-mas gyári) már csomagolva várja a futárt.

Érdekes tapasztalat: beraktuk a 3 felújítottat, és a 3-mas hengerben a gyári porlsaztó volt, így próbáltuk az autót. Így már majdnem azt mondom, hogy tökéletes.
Mivel a 3-mast is elküldöm csúcs cserére, ahelyett visszatettünk egyet a bontottakból. ÉS...hangosabb lett megint a csattogás, és harákolósabb az alapjárat. Tiszta gáz mennyit számít EGY porlasztó!

A precíz munkáért, a leszorított költségekért és a képekért nagy nagy köszönet Bencének!

(Update 09.28)
Pénteken kirándulni indultunk, 2 órával indulás előtt megjött a futár az utolsó porlasztóval. Nem bírtam ki :-) Kicseréltem. Gondoltam ha nem sikerül valami, megyünk a TD-vel. Azt kell mondjam, így kerek a sztori. Azt az egy utolsó porlasztót kicserélve nagyon megváltozott a motor hangja. Teljesen elmúlt az alapjárati csattogás. Hidegen alacsony fordulatokon nincs az a fura tükörremegős zakatolós gyorsítás, és a csörgés is végképp lehalkult.
Az elindulás könnyebb, a váltások simábbak, és végre olyan összeszedett négy hengeres motorhangja van. Szépen működik végre, élveztem az utat, rég volt ilyen :-)

Azért még lesznek további belenyúlások, többek közt a programját át kellene nézni rendesen, ott még valami nem tetszik :-)

>> Tuning és extravzsiros // Alfa 159 1.9 JTD Sportwagon // 2014-07-16

A törvényileg engedélyezett helyeken körbefóliáztattuk. Gondolva a napfényre, és az árgus tolvaj tekintetekre...

 
>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2014-07-22

185753km
Nyikorogni kezdett a poliuretán felső lengőkar szilent.
Szétszedtem és szerencsére semmi kopást nem láttam rajta,
elég volt újrazsírozni.